کد خبر: 7301 A

شاهکارهای پریشانی/ نمایش آثار دیوید هاکنی در موزه ژرژ پمپیدو پاریس+عکس

شاهکارهای پریشانی/ نمایش آثار دیوید هاکنی در موزه ژرژ پمپیدو پاریس+عکس

نمایشگاهی از آثار هنرمند بنام، دیوید هاکنی در موزه ژرژ پمپیدو پاریس برپا شده است.

ایران آرت: نمایشگاهی از آثار هنرمند بریتانیایی، دیوید هاکنی، در موزه ژرژ پمپیدو پاریس به نمایش درآمده است. این نمایشگاه از 21 ژوئن آغاز شده و تا بیست و سوم اکتبر ادامه دارد.

دیوید هاکنی متولد نهم ژوئیه  ۱۹۳۷ ، هنرمند شناخته شده انگلیسی است که در۷۹ سالگی درگذشت. هاکنی به خاطر نوآوری‌ها، بدعت‌ها و تنوع آثارش هنرمندی یگانه به شمار می‌آید. او هنگامیکه در کالج سلطنتی هنر بود، در نمایشگاه معاصران جوان (۱۹۶۲) در کنار پیتر بلیک، که ورود هنر پاپ آرت انگلیسی را اعلام کرد، با چهار نقاشی به شیوه‌های مختلف و با عنوان کلی تظاهرات تنوع شرکت کرد . او کاملا در امتداد هنر پاپ انگلیسی قرار گرفت اگرچه در کارهای اولیه او عناصر اکسپرسیونیستی نیز دیده می‌شود. اولین اثر چاپی او در دهه ۱۹۸۰ دو لیتوگراف بزرگ از سلیا بود که توسط جمینی جی. ای. ال. چاپ شد. هاکنی همچنین به کار عکاسی نیز می‌پرداخت، او تعداد بسیاری عکس (بین ۵ تا ۱۵۰ عدد) پولاروید یا عکس‌های کوچک را از یک موضوع  در کنار هم به صورتی ترکیب می‌کرد که اثری واحد خلق می‌شد.

آثار هاکنی که به تازگی در موزه تیت مدرن به نمایش گذاشته شد اکنون در موزه ژرژ پمپیدو پاریس به نمایش درآمده است. مرکز ژرژ پمپیدو (Centre Georges-Pompidou) نام موسسه هنری و فرهنگی است که در سال ۱۹۷۷ به‌نام ژرژ پمپیدو رئیس‌جمهور فرانسه در پاریس برپا شد. این گالری بزرگ‌ترین موزه هنر مدرن در جهان است که ۱۷۷۰۰ متر مربع سطح زیربنا دارد.

این مرکز شامل موزه ملی هنر مدرن، مرکز طراحی صنعتی، اداره توسعه فرهنگی است. نمایشگاه‌های هنری و فرهنگی نیز همیشه در آن برپا است. دو ارگان مهم دیگر یعنی کتابخانه عمومی مرجع و بنیاد پژوهش و هماهنگی موسیقی و آکوستیک نیز بخشی از این مرکز است.

Hockney.clark-percy

Hockney__We_Two_Boys_Together_Clinging

Hockney__A_Bigger_Splash

Hockney__A_Bigger_Grand_Canyon

 

gowing-up-garrowby-hill-social-size

David_Hockney_s_Mother

دیوید هاکنی موزه ژرژ پمپیدو موزه ژرژ پمپیدو پاریس
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین