کد خبر: 8063 A

بز زنگوله پای قصه‌ها نقاشی شد/ گفت و گو با راحله روشندل

بز زنگوله پای قصه‌ها نقاشی شد/ گفت و گو با راحله روشندل

هنرمند نقاش ایرانی ساکن فرانسه با بررسی نقش‌های بز در طول تاریخ، اساطیر و قصه ها و اقوام ایرانی، آنها را روی بوم نقاشی آورده است.

ایران آرت: راحله روشندل که نقاشی‌هایش در گالری شکوه به نمایش درآمده در مورد این آثار گفت:من در نقاشی های خود به بررسی نقش های بز ، در طول تاریخ ، اساطیر  و قصه ها و اقوام ایرانی  در بوم نقاشی پرداخته ام.

او ادامه داد:من در این نمایشگاه بیست اثر نقاشی به تکنیک اکرلیک ، به تصویر درآمد است.این نمایشگاه اولین نمایشگاه من هست که به تشویق و اصرار دوستان فرهنگی خود آن را به نمایش در آوردم.

این هنرمند نقاش گفت:بنا بر تحقیقات خودم تا به امروز نمایشگاهی به این وسعت با موضوع بز وجود نداشته است. من سعی کرده ام که تمامی نقش بز را در فرهنگ و تاریخ ایران به تصویر بکشم.من بز زنگوله پای قصه‌ها را به تصویر در آوردم.

روشندل گفت: این نقاشی‌ها بدون طراحی قبلی و کاملا انتزاعی به وجود آمده‌اند. بخشی از این آثار مربوط به خدایان ، یا همان الااهه ها هستند که به شکل نماد بز، به تصویر کشیده شده اند و از سویی بخشی از آثارمربوط به قوم های قومی و عشایری ایران است.

او اظهار داشت: من پیش از این با کلکتورهای خارج از کشور کار می کردم و آثارم را به صورت تک به تک می‌فروختم.بعد از آن به تشویق و اصرار یکی از دوستان کودکی ، نمایشگاهی را برپا کردم  چرا که می گفتند فروش تک تک این آثار منجر به آن می شود که کارها دیده نشوند.

این هنرمند نقاش گفت:من در پاریس گاهی در یک مترو می‌نشینم و از صبح تا عصر مردم را در چند ثانیه طراحی می کنم. قصد دارم سال دیگر نمایشگاهی از طراحی های داخل مترو برگزار کنم.

روشندل گفت:من از پنج سالگی نقاشی را شروع کردم و اولین حیوان خانگی من بز بود  ،که بعد ها او را می‌کشیدم  و امروز به طور حرفه ای  پانزده سال هست که نقاشی میکشم.

راحله روشندل هنرمند نقاش ایرانی متولدسال 1355 است که لیسانس آموزش و پرورش کودکان دارد و بیش از ده سال است که ساکن کشور فرانسه و شهر پاریس است. این نخستین بار است که یک هنرمند به صورت مشخص درباره بز ایرانی نمایشگاهی این چنین برگزار کرده است.

نمایشگاه نقاشی های راحله روشندل از  تاریخ 23 تیر ماه الی 28 تیر ماه  از ساعت 17 الی 21 در گالری شکوه به نشانی فرمانیع، اندرزگو، سلیمی شمالی،کوچه امیرنوری، شماره ١٩میزبان علاقه مندان میباشد.

 

 

 

 

گالری شکوه راحله روشندل
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین