کد خبر: 10962 A

احمدرضا درویش: رستاخیز مانند یوسفی در چاه افتاده است/ روزنامه جوان: یوسف نه! تاجر ونیزی است

احمدرضا درویش: رستاخیز مانند یوسفی در چاه افتاده است/ روزنامه جوان: یوسف نه! تاجر ونیزی است

صحبتهای گارگردان فیلم رستاخیز با واکنش روزنامه جوان مواجه شد.

ایران‌آرت: سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی چند روز پیش در اولین نشست خبری خود درباره سرنوشت نهایی فیلم سینمایی «رستاخیز» به کارگردانی احمدرضا درویش بیان کرد که «این فیلم فعلا در ایران اکران نمی‌شود اما امکان نمایش خارجی دارد.»

احمدرضا درویش کارگردان این اثر در گفتگوی کوتاهی با خبرنگار مهر درباره این موضوع گفت: من ترجیح می ‌هم در این باره همچنان سکوت کنم و به سکوتم ادامه دهم چون دلایلی هم برای این سکوت دارم. قبلا هم گفته ام که تا وقتی که «رستاخیز» اکران نشود دیگر فیلمی نمی سازم به همین دلیل گفتن این حرف ها دیگر تکراری است تا ببینیم چه چیز مقدر می شود.

این کارگردان درباره ساختن فیلم دیگری گفت: ما فیلمساز هستیم و دوست داریم فیلم بسازیم اما این بچه ای که بزرگ کردیم مثل یوسفی است که در چاه گرفتار شده است آن هم به دست برادران به ظاهر دلسوز خود. با این وجود من از هیچکس هیچ گله و طلبی ندارم، زیرا ساختن «رستاخیز» شانس بزرگ زندگی من بوده و همین که این فیلم عاشورایی در کارنامه کاری من است برایم کافی است و باعث افتخار من است.

وی در پایان بیان کرد: سرنوشت فیلم در دست صاحبش است و ضمن تشکر از دلسوزی همه بزرگان برای حل مشکل «رستاخیز»، قضاوت میان خود و دیگران را به خدا می سپارم.

اما گفته های درویش با واکنش شدید روزنامه جوان مواجه شد. این روزنامه اصولگرا در شماره پنج شنبه خود به اظهارات روز گذشته احمدرضا درویش کارگردان «رستاخیز» اعتراض کرده و درباره تشبیه این فیلم به یوسفی که در چاه گیر کرده است، می‌نویسد: «کارگردان فیلم سینمایی «رستاخیز» بعد از اعلام اینکه مالکان این فیلم خسارت میلیاردی از ارشاد دریافت کردند، فیلمش را به یوسف در چاه تشبیه کرد؛ چاهی که گویا می‌شود با پول آن را پر کرد!»

جوان که برای این مطلب تیتر ««رستاخیز» یوسف در چاه است یا تاجر ونیزی؟!» را انتخاب کرده همچنین می‌نویسد: «سیدعباس صالحی البته از میزان مبلغ توافق سازمان سینمایی با سازندگان فیلم «رستاخیز» سخنی نگفت، ولی برخی شنیده‌ها حکایت از پرداخت 13 میلیارد تومان به عنوان خسارت به سازندگان این فیلم دارد؛ مبلغی بسیار درشت برای فیلمی که هزینه آن از سوی نهاد‌های دینی خارج از کشور تأمین‌شده و سازندگان آن پولی را بابت ساخت آن هزینه نکرده‌اند. اگر این میزان دریافت از ارشاد برای جبران خسارت صحت داشته باشد، یعنی مالکان این فیلم بدون اینکه دردسر‌های اکران را تقبل کرده باشند و درآمد ناشی از اکران را با پخش‌کننده و سینمادار سهیم شوند و حتی عوارض شهرداری را پرداخت کنند، پولی را به دست آورده‌اند که دیگر همکارانشان به هیچ وجه در سیستم فروش قادر به تحصیل آن نبوده‌اند و مشخص نیست چه مقدار زمان طول خواهد کشید تا برای اکران فیلمی در ایران چنین حاشیه سود میلیاردی به وجود آید. با توجه به نحوه تقسیم درآمدهای ناشی از اکران فیلم‌ها می‌شود گفت، سهم 13 میلیاردی مالکان فیلم «رستاخیز» چند برابر سهم مالکان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران است. این سود بدون احتساب درآمد احتمالی از اکران‌های خارجی‌ای است که وزیر گفته رستاخیز می‌تواند داشته باشد.»

این روزنامه با اشاره به صحبت‌های دیروز درویش در پایان تاکید می‌کند: «درویش در حالی به ساخت این فیلم افتخار می‌کند که چند تن ازمراجع تقلید آشکارا نسبت به این فیلم موضع انتقادی گرفته و بعضاً «رستاخیز» را وهن‌آمیز نامیده‌اند.»

 

رستاخیز
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین