کد خبر: 14010 A

فیلم موتورسواری زنان و این همه حاشیه؟!/اعتراض ها به نیکی کریمی بالا گرفت

فیلم موتورسواری زنان و این همه حاشیه؟!/اعتراض ها به نیکی کریمی بالا گرفت

هنوز دو هفته از اکران فیلم «آذر» نگذشته؛ ‌بااین‌حال حواشی گویا قصد ندارند دست از سر این فیلم بردارند؛

ایران آرت : هنوز دو هفته از اکران فیلم «آذر» نگذشته؛ ‌بااین‌حال حواشی گویا قصد ندارند دست از سر این فیلم بردارند؛

شرق نوشت: فیلمی که تبلیغ «موتورسواری زنان» نامیده شد و اتفاقا از جانب موتورسوار اصلی فیلم با حاشیه مواجه شد.

در روزهای آغازین اکران «آذر» بود که بهناز شفیعی، مربی موتورسواری نیکی کریمی در فیلم آذر، گلایه‌هایی را مطرح کرد و گفت: «من از نیکی کریمی گله زیادی دارم. قرار بود برای اکران این فیلم از عوامل دعوت شود، اما من را دعوت نکردند. حتی نیکی کریمی در پیج اینستاگرامی خود، تیزرهای این فیلم را گذاشت، اما مربی و بدلکار را معرفی نکرد. حامی مالی این فیلم شرکتی به نام انرژی‌موتور بود و از آنجایی که من با این شرکت همکاری می‌کنم، تمام آموزش‌های موتورسواری و بدلکاری برعهده من بود، اما در نهایت نه برای جشنواره از من دعوت شد و نه دستمزدم را پرداخت کردند. تجربه تلخی که از این فیلم داشتم، سبب شد تا قید همکاری با دیگر بازیگران را بزنم و خودم بازی کنم».

او درباره برخوردهای نیکی کریمی هم گفت: «مدتی من را در اینستاگرام بلاک کرده بودند و پس از مدتی «آن‌بلاک» کردند. هیچ پاسخی به من ندادند، اما فکر می‌کنم از اینکه گفته بودم من بدلکار او هستم ناراحت شده است». 

حالا در تازه‌ترین حواشی مربوط به این فیلم سینمایی، حمیدرضا آذرنگ، از بازیگران اصلی فیلم، گلایه‌هایی را نسبت به نیکی کریمی مطرح کرده است.

او به سینما‌سینما گفت: «به‌عنوان یک مخاطب و نه کسی که نقش اصلی این فیلم را بازی کرده است می‌گویم امیدوارم این فیلم موفق باشد و مخاطبان هم از دیدن آن لذت ببرند. اما خودم را عضوی از خانواده فیلم «آذر» نمی‌دانم. در این مدت به حدی اتفاقات ناخوشایند و چرک افتاده است که خودم را متعلق به این فیلم نمی‌دانم. جالب است دوستان به‌گونه‌ای رفتار می‌کنند که انگار این فیلم فقط متعلق به یک نفر بوده است و انگار هیچ‌کدام از ما در این فیلم حضور نداشته‌ایم. به‌عنوان بازیگر برای این فیلم زحمات زیادی کشیده‌ام و به‌هیچ‌عنوان کوتاهی‌ای از من سر نزده است، اما مثل اینکه برای دوستان خوشایند نیست که ما هم جزئی از این فیلم باشیم. عادت دارم تمام توانم را در هر پروژه‌ای به کار ببرم، اما می‌بینم در تبلیغات مجازی، شهری یا هر جای دیگری اسمی از ما برده نمی‌شود، به‌نوعی که انگار ما حضور نداشته‌ایم. معنای این رفتار را متوجه نمی‌شوم. مردم نمی‌دانند که من به‌عنوان نقش اصلی در این فیلم حضور داشته‌ام».

حمید رضا آذرنگ
او ادامه داد: «یک مجموعه ارتباطات هست که من از آنها خبر ندارم. من انسان‌هایی را که اهانت می‌کنند و احترام نمی‌گذارند به‌هیچ‌وجه قبول نمی‌کنم. متأسفانه این روزها رب‌النوع‌های زمینی زیاد شده‌اند که بسیاری نیز برای آنها احترام قائل هستند و نمی‌دانند که به چه کسی یا چه چیزی خدمت می‌کنند. سکوت کرده بودم، مایل نبودم صحبت کنم. من را به‌عنوان یک انسان معترض در این جامعه می‌شناسند، چراکه عقیده دارم جامعه‌ای که اشتباه حرکت می‌کند به کسانی نیاز دارد که نقدش کنند، اما در جامعه ما همه‌چیز برعکس است؛ یعنی اگر امروز من اعتراض می‌کنم باید محکوم به فنا شوم. هیچ قانونی برای من بازیگر وجود ندارد که بگوید آقای آذرنگ اگر امروز حق تو را پایمال کردند به کجا و چه کسانی می‌توانی اعتراض کنی تا بتوانی حقت را بگیری. با این رفتارهایی که می‌بینیم، من باید دست‌به‌دامن چه کسانی شوم؟ منظور من حقوق مادی نیست، بلکه حق معنوی من در این فیلم است. هرجا که می‌رویم می‌بینیم هیچ اثری از ما وجود ندارد. برای خودم سؤال شده است که آیا ما هم در فیلم «آذر» حضور داشته‌ایم؟ این خانم محترم چرا نمی‌رود برای خودش یک فیلم شخصی بسازد!». بازیگر فیلم «آذر» درباره محمد حمزه‌ای گفت: «محمد حمزه‌ای برای ساخت این فیلم خون ‌دل خورده، این دایره به حدی محدود و بسته شده بود که محمد حمزه‌ای قصد ترک فیلم را داشت. او هم باید درباره این مسائل صحبت کند. بارها سر صحنه به حمزه‌ای گفتم که فیلم را رها نکن. این فیلم اول است و باید محکم به ساخت آن ادامه دهی. کارگردان، سرپرست و خالق یک اثر است. با نویسنده و کارگردان این فیلم برخوردهای بدی شد، با من بازیگر هم به همین منوال. هر کاری خواستند انجام دادند. برای من دعوت‌نامه فرستادند که آقای آذرنگ به‌همراه خانواده تشریف بیاورید و فیلم را ببینید. مگر من مخاطب عام فیلم هستم که این‌گونه برخورد می‌کنید؟ من همکار شما هستم یا نه؟ من در این فیلم زحمت کشیده‌ام. در جهانی که فالوئر اینستاگرام دغدغه شده است و جهانی که دوستان منتظر هستند تا ببینند مردم به چه میزان برای استقبال آنها خواهند آمد، باید فقط تأسف خورد. امروز همه‌چیز به پول و فروش ختم می‌شود. به‌عنوان بازیگر این فیلم احساس ندامت دارم. جامعه ما پر شده است از آدم‌های کوتاه‌قامت که فقط سایه‌های بلند دارند. به‌این‌دلیل که خودشان را نزدیک می‌کنند به منابع نوری که بتوانند سایه‌هایشان را بلند کنند». او درباره آثار روانی رفتارهای اشتباه در سینما گفت: «به دلیل اینکه چهار خط در قرارداد به نفع خودشان نوشته‌اند، ما هیچ کاری نمی‌توانیم انجام دهیم. اکنون کارگردان یک فیلم، حذف شده است. کجای این قرارداد نوشته که یک کارگردان اگر حذف شد، می‌تواند از حق خود دفاع کند؟ فقط می‌توانم بگویم متأسفم. همین. ما با این کارها سلامت روانی و جسمی یکدیگر را نیز دچار مخاطره می‌کنیم. اگر این اتفاقات برای یک فرد چند بار رخ دهد، او قطعا دچار بحران روحی می‌شود. بد نیست روی اعتبار افراد هم قیمت بگذاریم».
تلاش خبرنگار «شرق» برای برقراری ارتباط با نیکی کریمی تا لحظه نوشتن این گزارش به جایی نرسید.

 

نیکی کریمی حمید رضا آذرنگ فیلم آذر شرکت انرژی موتور
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین