کد خبر: 16619 A

شما هم می توانید سهام فیلم بخرید/ سرمایه گذاری در فیلم زیر نظر سازمان بورس اوراق بهادار

شما هم می توانید سهام فیلم بخرید/ سرمایه گذاری در فیلم زیر نظر سازمان بورس اوراق بهادار

مردم هم می توانند از طریق خرید سهام فیلم در تولید فیلم های سینمایی شرکت داشته باشند

ایران آرت : علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در گفتگو با مهر درباره حمایت های فارابی از سینماگران از طریق اعطای وام و تغییراتی که قرار بود در این زمینه اعمال شود، عنوان کرد: بنیاد سینمایی فارابی به عنوان یک مرجع فرهنگی در سینما به سهم خود اقداماتی به منظور بهبود شرایط اقتصادی حاکم بر سینمای کشور انجام داده که یکی از این اقدامات تغییر در شیوه های حمایتی بنیاد برای رسیدن به یک نقطه تعادل در اعطای وام ها بوده است.

وی ادامه داد: شیوه هایی که طی سه دهه گذشته پیموده شده متناسب با شرایط اقتصاد سینمای ایران نیست و محدودیت بودجه کفاف حمایت از همه فیلم ها را نمی کند در حالی که لازم است سالانه تسهیلاتی را برای تولید آثار سینمایی در حد مقدور فراهم کنیم.

تابش درباره شرایط اعطای وام به پروژه های سینمایی اظهار کرد: گروهی از پرونده های سینمایی برای دریافت وام به صندوق اعتباری هنر معرفی می شوند، برخی از فیلم ها نیز براساس سیاست ها و اولویت های فرهنگی بنیاد سینمایی فارابی به صورت مشارکتی با این بنیاد تولید می شود و گروهی از فیلم ها هم هستند که بنیاد فارابی به دنبال تامین همه سرمایه آن است که این گروه سوم سقف حمایتی بنیاد فارابی است.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی درباره یک اتفاق جدید در تامین بودجه تولید فیلم ها اعلام کرد: اقدام دیگر بنیاد فارابی غیر از تغییر شیوه های حمایتی جدید سرمایه گذاری، ایجاد صندوق سرمایه گذاری فیلم زیر نظر سازمان بورس اوراق بهادار است و ما در شرف صدور موافقت حصولی این صندوق توسط بورس هستیم. همه فعالیت ها در این صندوق مطابق قوانین جاری کشور در بورس خواهد بود و از جمله مزیت های این صندوق معافیت مالیاتی و شفافیت است که شفافیت از ارکان اقتصاد مقاومتی هم به شمار می رود.

وی با ابراز امیدواری از اینکه شیوه جدید کاهش هزینه های دولت را در پی داشته باشد، اضافه کرد: مردم هم می توانند از طریق خرید سهام فیلم در تولید فیلم های سینمایی شرکت داشته باشند و زمان مشخصی هم اعلام می شود که بتوانند پذیره نویسی کنند. امروز به دلیل شرایط موجود ضرورت تاسیس صندوق سرمایه گذاری فیلم بیش از گذشته احساس می شود چون متاسفانه الگوهای رایج دنیا در حوزه چگونگی تامین مالی تولیدات هنوز در نهادهایی مثل بنیاد سینمایی فارابی رایج نشده است. البته بنیاد فارابی در راه اندازی صندوق سرمایه گذاری فیلم به صورت مشترک با یکی از موسسسات فعال در بورس و همچنین صندوق اعتباری هنر همکاری می کند و این سه نهاد موسسان صندوق سرمایه گذاری فیلم خواهند بود.

تابش بیان کرد: غیر از تامین مالی که مقوله مهمی است ما به مولفه های فرهنگی هم توجه داریم و در مسیر شکل گیری این صندوق اهالی سینما مشارکت خواهند داشت و به ویژه مشارکت سرمایه گذاران حاضر در سینمای کشور هم جلب خواهد شد که این امر از الزامات پایه گذاری صندوق هم بوده است.

 

بنیاد سینمایی فارابی علیرضا تابش
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین