کد خبر: 19722 A

بازگشت کارگردان جنجالی حامی هیتلر به کن

بازگشت کارگردان جنجالی حامی هیتلر به کن

فون‌تریه با "خانه‌ای که جک ساخت" در فستیوال کن حضور خواهد داشت.

ایران آرت: کارگردان سرشناس دانمارکی 7 سال پیش از جنجال در فستیوال کن، با فیلم جدیدش به این فستیوال برمی‌گردد.

به گزارش ایران آرت، سال 2011 در جشنواره فیلم کن بود که لارس فون‌تریه در نشست خبری فیلم "مالیخولیا" حرف‌های عجیبی در مورد هیتلر زد و این صحبت‌ها به قیمت اخراج شدنش از فسیتوال کن تمام شد.

فون‌تریه در آن روز عجیب در مورد هیتلر گفت: "فکر کنم این مرد را درک می‌کنم. نمی‌توانی او را یک آدم خوب خطاب کنی، اما او را خیلی درک و کمی هم با او ابراز همدری می‌کنم، اما توجه کنید، من به جنگ جهانی دوم تعلق ندارم و ضد یهود هم نیستم. البته خیلی هم طرفدار یهودی‌ها نیستم. نه خیلی زیاد، چون اسرائیل موی دماغ است."

این صحبت‌ها باعث شد که جشنواره کن فون‌تریه را "عنصر نامطلوب" خطاب کند و فیلم او را از جشنواره کنار بگذارد. البته فون‌تریه تحت فشار عذرخواهی کرد اما وقتی فیلمش از کن کنار گذاشته شد، عذرخواهی خود را پس گرفت.

اکنون و 7 سال پس از جنجال فون‌تریه در کن، فیلم جدید این کارگردان دانمارکی با نام "خانه‌ای که جک ساخت" در ژانر وحشت روان‌شناختی در جشنواره کن 2018 به اکران درخواهد آمد تا پایانی بر ممنوعیت حضور این کارگردان در کن باشد.

فیلم "خانه‌ای که جک ساخت" درباره یک قاتل زنجیره‌ای با نام جک است که مت دیلون آمریکایی این نقش را بازی می‌کند. برونو گانتس، اوما تورمن و اد اسپیلرز هم دیگر بازیگرهای اصلی این فیلم هستند.

"خانه‌ای که جک ساخت" در بخش خارج از مسابقه و غیر رقابتی جشنواره فیلم کن به اکران درخواهد آمد.

جشنواره فیلم کن هیتلر لارس فون تریه
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین