کد خبر: 25331 A

رابطه عاشقانه دو دانشجو در اسکار

رابطه عاشقانه دو دانشجو در اسکار

آخرین آلمانی برنده اسکار برای ۲۰۱۹ هم می‌آید.

ایران آرت: فیلم سینمایی «هرگز رو برنگردان» به کارگردانی فلورین هنکل فن دونرسمارک به نمایندگی از آلمان در نود و یکمین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار شرکت می‌کند.

به گزارش همشهری آنلاین، دونرسمارک 45 ساله که بیشتر با فیلم برنده اسکار «زندگی دیگران» شناخته می‌شود، هشت سال پس از «توریست» دوباره روی صندلی کارگردانی نشست و «هرگز رو برنگردان» را درباره دوران پس از جنگ ساخت. سومین فیلم او در مقام کارگردان پنج روز دیگر در بخش مسابقه جشنواره ونیز رونمایی می‌شود و نخستین نمایش آن در منطقه آمریکایی شمالی چهار روز بعد از ونیز در جشنواره فیلم تورنتو خواهد بود.

کمیته انتخاب نماینده سینمای آلمان برای رقابت در اسکار 2019 «هرگز رو برنگردان» را از میان فهرست 11 فیلم برگزید؛ پروژه‌ای که بر اساس رویدادهای واقعی ساخته شده و داستان یک دانشجوی هنر در آلمان است که عاشق همکلاسی خود می‌شود اما پدر دختر که استاد برجسته رشته پزشکی است، برای بر هم زدن این رابطه دست به هر کار می‌زند، غافل از اینکه سرنوشت هر سه نفر با جنایتی که دکتر سال‌ها پیش مرتکب شده به هم گره خورده است.

حق پخش «هرگز رو برنگردان» پیش از نخستین نمایش جهانی در ونیز به 60 کشور فروخته شده و سونی پیکچرز حق پخش آن را در آمریکای شمالی در اختیار دارد. آلمان متحد از سال 1990 تا امروز 10 بار نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان شده و دو بار در سال‌های 2002 با «هیچ‌کجا در آفریقا» و 2006 با «زندگی دیگران» اسکار برده است. آخرین نامزدی یک فیلم آلمانی در اسکار دو سال پیش با «تونی اردمان» مارن آدی در 2016 بود.

پیش از اتحاد دو آلمان در 1990، آلمان‌غربی یک مرتبه با «طبل حلبی» فولکر شلندورف در 1979 برنده اسکار و 13 بار نامزد دریافت آن شده بود. سهم آلمان شرقی هم از اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان یک نامزدی با «جیکوب دروغگو» فرانک بیر در 1976 بود.

اسکار اسکار 2019 هرگز رو برنگردان فلورین فن هنکل دونرسمارک دونرسمارک
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین