کد خبر: 31367 A

واکنش حامد بهداد به گزارش ایران‌آرت: اتفاقی بود، منظوری نداشتم

واکنش حامد بهداد به گزارش ایران‌آرت: اتفاقی بود، منظوری نداشتم

با وجود پاسخ‌های حامد بهداد ما در ایران‌آرت همچنان معتقدیم یکی از بازیگران ما که اتفاقا یکی از بهترین‌های ما هم هست، زبان تازه‌ای برای جدل یافته است؛ زبانی که هم خلاقانه و هوشمندانه به نظر می‌رسد و هم می‌تواند راه گفت‌وگو را باز کند...

ایران‌آرت، صابر محمدی: شنبه گذشته گزارشی در ایران‌آرت خواندید با تیتر «کلاس تازه جدل در هنر ایران با شرکت حامد بهداد؛ چند تحلیل از تحریریه ایران‌آرت درباره ادبیات جدل و طریق گفت‌وگو به بهانه کش و قوس سه سینماگر ایرانی». در آن گزارش از لزوم داغ‌ماندن زمینه جدل در بند و بساط روشنفکری نوشتیم و از این‌که برای هموارکردن طریق گفت‌وگو حتی نیازمند یادگیری ادبیات جدل هستیم. بهانه این تحلیل‌مان هم همان‌طور که از تیتر برمی‌آید واکنش حامد بهداد به حرف‌های پرویز پرستویی بود.

ابتدا شرحی از ماوقع بدهیم برای کسانی که احتمالا در جریان این نزاع مثلثی نبوده‌اند. هفته گذشته نیز در ایران‌آرت خواندید که کمال تبریزی، کارگردان فیلم «ماموز» از بازیگر فیلمش یعنی حامد بهداد تعریف کرده و تا آن‌جا پیش رفته که او را با آنتونی کویین مقایسه کرده است. این مقایسه به مذاق پرویز پرستویی، بازیگر همیشه حاضر در صحنه نزاع‌های مجازی خوش نیامد و در اعتراض به تبریزی نوشت که تن کویین را در گور نلرزاند. حامد بهداد هم پیش از این‌که در مقابل پرسش خبرنگاری قرار بگیرد و مجبور به واکنش شود، پستی اینستاگرامی منتشر کرد؛ او تنها نوشته بود: «جان‌دار»؛ نام فیلمی که در آن بازی کرده. اما ماجرای واکنش بهداد به پرستویی در این پست، به عکسی که منتشر شده مربوط است؛ ظاهرا پوستر فیلم «جان‌دار» را می‌بینیم که تصویر حامد بهداد بر آن نشسته است. این پوستر به‌ظاهر بین دو پوستر از فیلم «لس‌آنجلس ــ تهران» با بازی پرویز پرستویی قرار گرفته است. مردی در سالن سینما روبه‌روی پوستر «جان‌دار» ایستاده و به حامد بهداد نگاه می‌کند. ظاهرا با پاسخی کنایی و هوشمندانه و به دور از جار و جنجال مواجه بوده‌ایم.

photo_2019-01-19_16-50-45

حالا گزارش ما، واکنش حامد بهداد را به دنبال داشته است. بهداد برای ایران‌آرت نوشته: «زیبا نوشته بودید، ولى باور کنید منظورى از گذاشتن اون عکس و پست نداشتم؛ اتفاقى بود».

این در حالی است که ما گذشته از این‌که نیت این بازیگر را بررسی کرده‌ باشیم به این پرداختیم که فیلم «جان‌دار» هنوز پوستری رسمی ندارد و صحنه‌ای که بهداد که تصویری از آن منتشر کرده کارگردانی‌شده به نظر می‌رسد؛ این عکس حامد بهداد که رویش تنها نوشته‌شده جان‌دار، نمی‌تواند پوستر رسمی فیلم باشد. گذشته از این‌ها، این فیلم هنوز اکران نشده و قرار است در جشنواره فیلم فجر اکران شود و بنابراین این‌جا کجاست؟ کدام سینما؟ وقتی هنوز پوستری برای این فیلم رونمایی نشده، این عکس چیست؟ به نظر می‌ر سد لحظاتی این پوستر، روی پوستری از «لس‌آنجلس ــ تهران» چسبیده شده تا این عکس ثبت شود. نشان به آن نشان که لوگوی حامی فیلم «لس‌آنجلس ــ تهران» از پوستر زیرین که عکس «جان‌دار» روی آن چسبیده شده، بیرون مانده است.

همین را از آقای بازیگر پرسیدیم که اگر او قصدی در باب پاسخ‌گوییِ کنایی به پرستویی نداشته، اساسا این تصویر از پوستری که هنوز رونمایی نشده از کجا آمده و ماجرا چیست. 

حالا بهداد در پاسخ به این سوال ایران‌آرت می‌گوید: «این عکس با همین ترتیب و همین شکل برای من ارسال شد و من هم به همان صورت استفاده کردم در صفحه شخصی‌ام در اینستاگرام».

بنابراین، بخشی از هوشمندی بهداد در پاسخ کنایی‌اش به پرویز پرستویی را حالا باید به حساب کسی بگذاریم که چنین تصویری را ساخته و برای او فرستاده است. با این حال همچنان معتقدیم یکی از بازیگران ما که اتفاقا یکی از بهترین‌های ما هم هست، زبان تازه‌ای برای جدل یافته است؛ زبانی که هم خلاقانه و هوشمندانه به نظر می‌رسد و هم می‌تواند راه گفت‌وگو را باز کند تا بتوانیم تحلیل‌های مختلفی را بشنویم و بخوانیم.

 

پرویز پرستویی حامد بهداد کمال تبریزی صابر محمدی فیلم جان دار
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین