کد خبر: 3204 A

بهترین‌های سال سینمای جهان(6)

خوابیدن و بعد بیدار شدن در شهری دوردست

خوابیدن و بعد بیدار شدن در شهری دوردست

سال سپری شده سالی توام با خلق برخی ارزش‌های ماندگار برای سینمای جهان بود. سالی که با وصف کوتاه فیلم‌های برتر جلوه لازم را در اذهان هنر دوستان خواهد یافت.

ایران آرت: سال سپری شده سالی توام با خلق برخی ارزش‌های ماندگار برای سینمای جهان بود. سالی که با وصف کوتاه فیلم‌های برتر جلوه لازم را در اذهان هنر دوستان خواهد یافت. در این مطلب با سینمایی «شیر»آشنا خواهید شد.

شیر (Lion)

ژانر: درام اجتماعی

محصول: کمپانی‌های سیسافیلمز، اکواریوسی، اسکرین استرالیاووین اشتاین

تهیه‌کنندگان: ایان کانینگ، انجی فیلدروامیلی شرمن

سناریست: لوک دیویس

کارگردان: گارت دیویس

مدیر فیلمبرداری: گریگ فریزر

تدوین‌گر: الکساندر دوفرانچسکی

موسیقی متن: داستین اوهالوارن و هائوسکچا

طول مدت: 118 دقیقه

هزینه تولید: 12 میلیون دلار

میزان درآمد: 7/58میلیون دلار

بازیگران: دوپاتل، رونی مارا، دیوید ونهام، نیکول کیدمن، ابیشک بهاراتی، دیویان لادوا، پریانکابوسی و دیپتی ناوال

موضوع: سارو (دوپاتل) که پسری نوجوان است برادر بزرگ گودو (ابیشک بهارانی) را تا نزدیکی محل کارش همراهی می‌کند و در ایستگاه قطار منتظر می‌ماند تا وی در پایان ساعات کارش برگردد و با هم به خانه بروند. پس از اینکه گودو برنمی‌گردد ساروکه کلافه شده است، سوار بر نخستین قطاری می‌شود که از راه می‌رسد ولی طی مسیر خوابش می‌برد. وقتی چشم باز می‌کند متوجه می‌شود در قطار جا مانده و هیچ کس در آن نیست و او گم شده است. پس از تقلای فراوان او خود را درکلکته می‌یابد که شهری در دور دست است و با محل زندگی وی و مبدا حرکت او فاصله‌ای چشمگیر دارد. کاوری به استقرار در یک یتیم خانه می‌کشد ولی چندی بعد یک زوج استرالیایی ساروار به فرزند خواندگی می‌پذیرند. بیست سال بعد از آن تاریخ سارو که یک مرد برازنده شده و در ملبورن مشغول آموزش مدیریت هتل داری است، از طریق زنی به نام سو و جست‌وجو در اینترنت سرانجام خانهمادری‌اش را می‌یابد و با سر به آن جا که شهری به نام کاندوا در هند است می‌شتابد ولی آنجا در می‌یابد که برادرش گودوسال‌هاست که در یک سانحه قطار مرده است و درست در همان روزی که او را به ظاهر در ایستگاه رها کرده ناپدید شده بود.

 

 

 

 

فیلم شیر گارت دیویس دوپاتل رونی مارا
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین