کد خبر: 34050 A

واکنش چهره‌ها به درگذشت جمشید مشایخی / از رئیس‌جمهور و ظریف تا علی نصیریان، هدیه تهرانی، پرستویی، رادان و دیگران

واکنش چهره‌ها به درگذشت جمشید مشایخی / از رئیس‌جمهور و ظریف تا علی نصیریان، هدیه تهرانی، پرستویی، رادان و دیگران

چهره‌های سرشناس هنری و سیاسی کشور به خبر درگذشت جمشید مشایخی واکنش نشان دادند.

ایران آرت: طی سالهای اخیر بارها شایعه درگذشت جمشید مشایخی در فضای مجازی منتشر می‌شد و هر بار خود آقای بازیگر و یا نزدیکانش به سرعت این خبر را تکذیب می‌کردند اما متأسفانه خبری که شب گذشته مبنی بر درگذشت جمشید مشایخی منتشر شد دیگر شایعه نبود و این بازیگر باسابقه سینما، تلویزیون و تئاتر در 84 سالگی دار فانی را وداع گفت.

به گزارش ایران‌آرت، از شب گذشته تاکنون چهره‌های سرشناسی به خبر درگذشت جمشید مشایخی واکنش نشان داده‌اند؛ از دکتر حسن روحانی و محمدجواد ظریف گرفته تا وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و هنرمندان سرشناس کشور.

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور کشور در پیامی درگذشت جمشید مشایخی، هنرمند پیشکسوت و چهره ماندگار عرصه فرهنگ و هنر را این‌گونه تسلیت گفت: "بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت هنرمند پیشکسوت و چهره ماندگار عرصه فرهنگ و هنر کشورمان، مرحوم جمشید مشایخی موجب اندوه و تأثر فراوان گردید.

این هنرمند صاحب سبک سینما، تئاتر و تلویزیون، با ایفای نقش‌های متفاوت و ارزشمند و نیز مشارکت خلاقانه و اخلاقی در فعالیت‌های اجتماعی، کارنامه‌ای درخشان و نامی نیک از خود به یادگار گذاشت؛ محبت او در دل مردم نشست و الگویی شایسته برای هنرمندان کشورمان به‌ویژه جوانان، به صحنه آورد.

اینجانب با تجلیل از یک عمر خدمات فرهنگی و هنری استاد مشایخی، ضایعه فقدان ایشان را به مردم هنردوست ایران، اصحاب فرهنگ و هنر، دوستداران و به‌ویژه خانواده محترم آن مرحوم تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای ایشان رحمت واسعه الهی و برای عموم بازماندگان صبر و اجر مسألت دارم."

محمدجواد ظریف نیز در پی درگذشت جمشید مشایخی پیام تسلیتی منتشر کرد. در متن پیام تسلیت وزیر امور خارجه کشورمان به مناسبت درگذشت این بازیگر پیشکسوت آمده است: "خبر درگذشت هنرمند مردمی و محبوب مرحوم استاد جمشید مشایخی موجب تأثر گردید. این ضایعه بزرگ را به خانواده آن مرحوم، جامعه هنری کشور و مردم شریف و هنرپرور ایران تسلیت گفته، رحمت الهی برای آن فرهیخته ارجمند که عمری را در راه هنر فاخر، متعهد و مردمی سپری کرد از خداوند بزرگ مسألت می‌نمایم."

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در پیامی درگذشت جمشید مشایخی، هنرمند پیشکسوت سینما و تلویزیون را تسلیت گفت. در پیام سید عباس صالحی آمده است:  "درگذشت هنرمند مردمی و پیشکسوت عرصه سینما و تلویزیون، مرحوم جمشید مشایخی موجب تألم و تأسف فراوان گردید.

این چهره ماندگار و برجسته بازیگری در بیش از شش دهه فعالیت حرفه ای خود، در نقش‌هایی متفاوت و اثرگذار، خاطرات فراوانی در ذهن و ضمیر مردم عزیز کشورمان به یادگار گذاشت و همواره در کنار مردم و برای مردم ایفای نقش می‌کرد.

اینجانب فقدان این هنرمند محجوب و محبوب را به همه علاقه مندان وی و اهالی فرهنگ و هنر و نیز خانواده گرامی آن مرحوم بویژه فرزندان عزیزش صمیمانه تسلیت می گویم.

از خداوند متعال در ایامی که شمیم بعثت نبوی در بهار طبیعت جسم و جان ما را عطرآگین نموده است، برای روح آن عزیز از دست رفته آرامش ابدی و علو درجات و برای بازماندگان معزز صبر و شکیبایی آرزومندم."

حسین انتظامی، رئیس سازمان سینمایی نیز در توییتی نوشت: "کمال‌الملک سینمای ایران از میان ما پر کشید اما اخلاق و منش پهلوانی او در خاطر همه ایرانیان هنردوست نقشی ماندگار است".

علی نصیریان از همبازی‌های قدیمی جمشید مشایخی نیز در گفتگو با مهر ضمن تسلیت درگذشت جمشید مشایخی، با اشاره به مشایخی و جمع پنج نفره‌شان با حضور او، مشایخی، کشاورز، انتظامی و رشیدی بیان کرد: مشایخی یکی از همکاران عزیز من بود همانطور که محمدعلی کشاورز هست و همانطور که داود رشیدی و عزت‌الله انتظامی بودند. ما در کارهای یکدیگر بازی می‌کردیم مثلاً داود رشیدی کارگردانی می‌کرد و دیگران بازی می‌کردند و یا به نوعی دیگر ما چند نفر با هم همکاری داشتیم. مشایخی یکی از برجسته‌ترین هنرمندانی بود که هم در تلویزیون به جامعه معرفی شد هم در تئاترهای سنگلج و هم در سینما فردی شناخته شده بود.

حسن فتحی در پیامی نوشت: ارغوان این چه رازی ست که هر بار بهاربا عزای دل ما میاید "! پدر مهربان و نازنین سینمای ایران استاد جمشید مشایخی در گذشت.وفات این هنرمند بزرگ و محبوب را به خانواده عزیز ایشان و خانواده بزرگ سینمای ایران تسلیت عرض می‌کنیم.

دیگر هنرمندان از جمله پرویز پرستویی، هدیه تهرانی، سالار عقیلی، بهرام رادان، لیلا بلوکات و... نیز به این ضایعه واکنش نشان دادند.

پرویز پرستویی نوشته است: "جمشید خان مشایخی عزیز،روحت شاد و یادت گرامی،تأسف برای سینمای ایران، نیازی به معرفی‌اش نیست،برای کوچک و بزرگ ملت ایران شناخته شده است، از خان دایی قیصر، تا کمال الملک و.."

سالار عقیلی نیز نوشت: "هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق ثبت است بر جریده عالم دوام ما، کمال الملک سینمای ایران در گذشت، استاد جمشید مشایخی بزرگ مرد عرصه هنر، سینما و تلویزیون درگذشت...تسلیت خدمت خانواده محترم ایشان و جامعه هنر و مردم بزرگوار ایران ... روحش شاد و یادش جاودانه باد ..."

بهرام رادان نیز نوشت: "آقای مشایخی عزیزافسوس سایه‌تان از سر ما برداشته شد، اما سایه نقشهای ماندگارتان تا همیشه بر صحنه هنر این سرزمین خواهد ماند، بدرود کمال الملک  سینمای ایران"

هدیه تهرانی نیز نوشت: "در آشفتگی و هیاهوی سرزمین خروشانمان، آرام و بی صدا پر کشیدی اما در دل‌های داغ مردم این سرزمین یاد شما همیشه جاودان است ..."

احسان کرمی نیزنوشت: "روحت شاد قلندر، شریف و بی پیرایه و مهربان و ساده بود، عاشق ایران، کورش، حافظ و حاتمی...عاشق هنر. او هیچوقت تفنگچی نبود...جمشید مشایخی همیشه خوشنویس بود. واى از این سال تازه وای که مهلت لبخند نمی‌ده"

لیلا بلوکات نوشت: "سال ۹۸ شروعش با سیل و ویرانی و دل نگرانی و مرگ آقای مطیع و استاد مشایخی،امیدوارم ختم به خیر به شه تمام این ناراحتی"

ماهایا پطروسیان نوشت: "دوست داشتنی، شما با نقش آفرینی‌های بی نظیر، و کارهای بزرگ و هنرمندانه‌تان، برای همیشه در حافظه هنری مردم ایران ماندگار خواهید ماند، روحتان شاد"

 

پرویز پرستویی جمشید مشایخی حسن روحانی علی نصیریان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هدیه تهرانی بهرام رادان سالار عقیلی ماهایا پطروسیان محمدجواد ظریف لیلا بلوکات حسن فتحی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین