کد خبر: 36228 A

"متری شیش و نیم" باز هم رکورد زد/ بالاتر از "ابد و یک روز" و "فروشنده"

"متری شیش و نیم" باز هم رکورد زد/ بالاتر از "ابد و یک روز" و "فروشنده"

دومین فیلم سعید روستایی موفق شد رکورد پرمخاطب‌ترین فیلم اجتماعی دو دهه اخیر سینمای ایران را از آن خود کند.

ایران آرت: "متری شیش و نیم" به کارگردانی سعید روستایی در حالی وارد سومین ماه اکران خود شد که یک رکورد تازه را به نام خود ثبت کرد و روز گذشته با پشت سر گذاشتن "فروشنده" تبدیل به پرمخاطب‌ترین درام اجتماعی دهه هشتاد و نود شد.

فیلم سعید روستایی تاکنون بیش از دو میلیون و دویست هزار بیننده داشته و این تعداد مخاطبی است که هیچ‌کدام از  درام‌های اجتماعی پرفروش این دو دهه همچون "سگ کشی"، "نیمه پنهان"،"شمعی در باد"، "بوتیک"، "چهارشنبه سوری"، "درباره الی"، "جدایی نادر از سیمین"،"من مادر هستم"، "هیس دخترها فریاد نمی زنند"، "رخ دیوانه" "ابد و یک روز" و "فروشنده" به آن نرسیده بودند.

این رکورد بعد از اکران موفق و استقبال از فیلم اصغر فرهادی چند سالی در اختیار "فروشنده" بود. پیش از این "متری شیش و نیم" با گذشتن از فروش بیست میلیارد تومان تبدیل به پرفروش‌ترین فیلم غیرکمدی سینمای ایران شده بود.

"متری شیش و نیم" به کارگردانی سعید روستایی و سرمایه گذاری مشترک محمدصادق رنجکشان و سید جمال ساداتیان برای نخستین بار در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر به اکران درآمد و موفق به کسب جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران شد.

پیمان معادی، نوید محمدزاده، فرهاد اصلانی و پریناز ایزدیار بازیگران اصلی این فیلم سینمایی هستند.

چندی پیش شرکت "وایلد بانچ" معتبرترین پخش‌کننده فرانسه با امضای قراردادی در بازار جشنواره کن حق پخش "متری شیش و نیم" برای اکران در این کشور را خریداری کرد. 

عرضه و پخش بین‌المللی این فیلم به عهده محمد اطبایی است.

 

اصغر فرهادی جشنواره فیلم کن پیمان معادی پریناز ایزدیار نوید محمدزاده فرهاد اصلانی سعید روستایی متری شیش و نیم
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین