کد خبر: 38934 A

جوانان ۱۸ تا ۲۴ ساله یک چهارم تماشاگران سینما

جوانان ۱۸ تا ۲۴ ساله یک چهارم تماشاگران سینما

بر اساس گزارشات جدید افراد ۱۸ تا ۲۴ ساله‌ بیش از سایرین به سینما می‌روند.

ایران آرت: اگرچه به نظر می‌رسد که نوجوانان و بیست‌وچند ساله‌ها حاضرند تجربه‌ی دیدن فیلم در سالن سینما را با نت‌فلیکس معاوضه کنند، اما "پست‌ترک" گزارش می‌دهد که افراد ۱۸ تا ۲۴ ساله بیش از سایرین به سینما مراجعه می‌کنند. این گروه از افراد یک چهارم بلیت‌های فروخته شده در هفت سال اخیر را خریده‌اند.

گزارشات جدید به دست آمده از سرویس آمارگیری "پست‌ترک" حامل خبرهای خوبی برای استودیوهای فیلمسازی هالیوودی است: یکی از گروه‌های سنی که جذب‌ آنان به سالن سینما دشوارتر از سایرین به نظر می‌آمد با وجود سرویس‌های استریمینگ متنوع همچنان تمایل دارند برای تهیه‌ی بلیت سینما ۲۰ دلار پرداخت کنند.

به گزارش سی نما، حدود نیمی از سینماروها زیر ۲۵ و نیمی بالاتر از ۲۵ ساله و تنها ۱۱ درصد ۵۵ سال یا بیشتر سن دارند. بنابر اطلاعاتی که از ۱.۲۵ میلیون نفر برای ۱۰۰۲ فیلم به دست آمده، ۳۴.۴ درصد سینماروها می‌گویند اغلب برای دیدن فیلم و سریال از شبکه‌های اینترنتی استفاده می‌کنند.

"پل درگرابدیان" کارشناس "پست‌ترک" معتقد است که این مسئله نشان می‌دهد سرویس‌های استریمینگ و نمایش فیلم به صورت سنتی می‌توانند هم‌زیسیتی داشته باشند. او می‌گوید: "افرادی که سرگرمی را پیگیری می‌کنند به نحوه‌ی دسترسی به محتوا اهمیت زیادی نمی‌دهند و می‌گویند: "هرجا که محتوای باکیفیت باشد من همان‌جا خواهم بود.""

درگرابدیان می‌گوید غول‌های رسانه‌ای مانند دیزنی – که ۴۰ درصد از سهم فروش فیلم در بازارهای جهانی را در اختیار دارد و به زودی سرویس "دیزنی+" را هم راه اندازی می‌کند – احتمالاً پیوند میان سینما و محتوای اینترنتی را حفظ خواهند کرد. برای مثال یک سریال در "دنیای سینمایی مارول" که از "دیزنی+" پخش می‌شود می‌تواند به هیجان مخاطبین دامن بزند و آنان را به سینما بکشاند.

سال ۲۰۱۸ فروش کلی بلیت در آمریکا به ۱۱.۸۹ میلیارد دلار رسید که از سال ۲۰۱۳ بی‌سابقه بود اما فروش نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۹ نسبت بازه‌ی زمانی مشابه در سال گذشته ۹.۴ درصد با کاهش همراه بود.

چندگانه‌ها و اقتباس‌های سینمایی همچنان عامل اصلی جذب مخاطبین‌اند. "انتقام‌جویان: آخر بازی" امسال با ۲.۸ میلیارد دلار پرفروش‌ترین فیلم تاریخ شد. دیگر آثار پرفروش امسال از جمله "مرد عنکبوتی: دور از خانه"، "کاپیتان مارول" و "داستان اسباب بازی ۴" همگی قسمت‌های جدید یک چندگانه بودند.

برای پیدا کردن فیلمی که یک اقتباس یا دنبال نباشد باید در فهرست پرفروش‌ترین‌های امسال به رده‌ی هفدهم رفت جایی که "ما" (Us) به کارگردانی "جوردن پیل" ۲۵۲.۷ میلیون دلار فروخته است.

نظرسنجی "پست‌ترک" نشان می‌دهد که سینماروها به آثار ماجراجویی امتیاز بالاتری می‌دهند، در حالی که علاقه‌ی آنان به آثار ترسناک نیز درحال افزایش است. قسمت دوم "آن" (It) یکی از فیلم‌های ترسناک امسال است که ۴ سپتامبر توسط برادران وارنر اکران خواهد شد.

 

هالیوود بازیگر سینما بازیگر زن تماشاگر
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین