کد خبر: 46781 A

۸ نقش‌آفرینی درخشان جانی دپ/ از "دزدان دریایی" تا "جانواران شگفت‌انگیز"

۸ نقش‌آفرینی درخشان جانی دپ/ از "دزدان دریایی" تا "جانواران شگفت‌انگیز"

جانی دپ نقش‌های متنوعی را در کارنامه خود دارد و شاید به همین دلیل بشود به او لقب مرد هزار چهره سینمای جهان را داد.

ایران آرت: اگرچه جانی دپ تا کنون در هیچ فیلمی با ژانر ابرقهرمانی نقش آفرینی نکرده است، اما او در نقش‌های مهم و برجسته و فیلم‌های سینمایی پرفروش و محبوبی از "دزدان دریایی کارائیب" تا "آلیس در سرزمین عجایب" به کارگردانی تیم بورتون بازی کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، می‌توان گفت یکی از دلایلی که این فیلم‌های سینمایی حداقل از نظر مالی بسیار موفق بوده اند، جانی دپ است. در واقع او فیلم‌ها و کاراکتر‌های مهمی را در رزومه کاری خود دارد؛ از صداپیشگی در انیمیشن "رنگو" گرفته تا نقش گیلبرت گریپ در فیلم "چه چیزی گیلبرت گریپ را آزار می‌دهد" تنها تعدادی از نقش آفرینی‌های مهم او هستند که همگی آن‌ها نمی‌توانند در این لیست جای داشته باشند.

در ادامه نقش‌ آفرینی‌های جانی دپ که بیشترین تنوع را از نظر شخصیتی داشته‌اند، بررسی می‌کنیم:

"رنجر تنها"

1

شاید فیلم سینمایی "رنجر تنها" موفقیتی در گیشه و در نظرات منتقدان نداشته باشد، اما امتیاز ۶.۴ که از این فیلم در سایت آی ام دی بی ثبت شده نشان از محبوبیت نسبی این فیلم دارد. قطعاً موفقیت و لذتی که در فیلم شاهد هستیم، با بازی دپ در نقش تونتو رقم خورده است.

"سایه‌های سیاه"

2

مثل بسیاری از پروژه‌های مشترک جانی دپ و تیم برتون، با وجود آنکه فیلم چندان هم جالب نیست، اما نقش آفرینی جانی دپ دیدن آن را تا حدی لذت بخش‌تر می‌کند. مثل فیلم "رنجر تنها" این فیلم نیز با نظر مثبت منتقدان روبرو نشد، اما هنوز هم مورد علاقه مخاطبان سینمایی است.

"اسلیپی هالو"

3

در حالی که این فیلم اقتباسی غیر قابل قبول از داستان "افسانه اسلیپی هالو" است، اما هم توسط منتقدان مورد استقبال واقع شد و هم توانست در گیشه موفقیت به دست آورد و توجه مخاطبان را بخود جلب کند. عملکرد و بازی جانی دپ در این فیلم به عنوان نقش اصلی بسیار چشمگیر است.

"جانوران شگفت انگیز"

4

این فیلم نقد‌های متفاوتی را از سوی منتقدان دریافت کرد و در واقع مشکلاتی نیز در فیلم وجود دارد و تنها می‌توان امیدوار بود که قسمت‌های بعدی بهتر از چیزی باشند که الان شاهد هستیم. البته با وجود کم و کاستی‌های فیلم شخصیت و نقش آفرینی دپ در این فیلم هم مورد علاقه تعداد زیادی از ببیندگان این فیلم بود.

"چارلی و کارخانه شکلات سازی"

5

این فیلم سینمایی، یک جشن بسیار عجیب و غریب است که به یک سرگرمی جالب تبدیل می‌شود. به خصوص وقتی برای اولین بار آن را نگاه می‌کنید. اگرچه انتخاب جانی دپ برای این نقش کمی شگفت آور بود، اما او تقریبا بدون هیچ مشکلی این نقش را ایفا کرد. او کاملا دوستانه، بامزه، اما در عین حال جدی، ساده اما پیجیده است.

"سوئینی تاد: آرایشگر شیطانی خیابان فلیت"

6

سوئینی تاد، برای یک فیلم موزیکال به شدت تاریک و ترسناک است و شاید به این دلیل باشد که تیم برتون آن را کارگردانی کرده است. در این فیلم برتون همانند همیشه با دو بازیگر محبوب خود یعنی جانی دپ و هلنا کارتر همکاری کرده است.

"آلیس در سرزمین عجایب"

7

این فیلم یکی از از دو لایو اکشنی بود که دیزنی ساخته است و تیم برتون کارگردانی آن را انجام داد که با استقبال زیادی از سوی منتقدان روبروشد، اما موفقیت عظیم آن در گیشه بیشتر به چشم آمد. در این فیلم یکی از فراموش نشدنی‌ترین نقش آفرینی‌های جانی دپ رقم می خورد.

"دزدان دریایی کارائیب"

8

نقش کاپیتان جک اسپارو در مجموعه فیلم‌های سینمایی "دزدان دریایی کارائیب" نه تنها برجسته‌ترین نقش آفرینی اوست بلکه شاید از برجسته‌ترین شخصیت‌های تاریخ سینما هم باشد. در ابتدا این نقش تنها یک شخصیت کمدی بود، اما جانی دپ آن را به یک افسانه تبدیل کرد.

 

جانی دپ دزدان دریایی کارائیب جانوران شگفت انگیز
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین