کد خبر: 47820 A

پانته‌آ پناهی‌ها در شمایل پدرخوانده/ زن قدرتمندی که درگیر عشق می‌شود

پانته‌آ پناهی‌ها در شمایل پدرخوانده/ زن قدرتمندی که درگیر عشق می‌شود

او در بعضی از سکانس‌ها با استفاده از قاطعیتی که در چهره و صدایش دیده می‌شود، شمایل پدرخوانده را پیدا می‌کند و در لحظات حسی قصه، برای عشقی که نتوانسته او را به دست بیاورد، اشک می‌ریزد.

ایران آرت: در یکی، دو سال گذشته، حضور یک فرد قدرتمند و بانفوذ شبیه به شخصیت "پدرخوانده"، پای ثابت بیشتر سریال‌های نمایش خانگی مانند "مانکن"، "رقص روی شیشه"، "نهنگ آبی" و "ممنوعه" بوده و ظاهرا این مدل شخصیت قرار است در آینده با سریال‌های دیگری مانند "آقازاده" ادامه پیدا کند.‌

به گزارش خراسان، سریال "کرگدن" که اکنون در مدیوم نمایش خانگی در حال توزیع است هم از این قاعده مستثنا نیست و مشابه این شخصیت را در قصه آن هم می‌بینیم، منتها با این تفاوت مهم که این بار، پدرخوانده داستان یک زن به نام "ونوشه عظیمی" است. در ادامه مطلب، نگاهی به این کاراکتر و بازی پانته‌آ پناهی‌ها داشته‌ایم.

ونوشه، متفاوت و پیچیده

پدرخوانده سریال "کرگدن"، کسی که پشت‌پرده همه اتفاقات است، ثروت زیادی دارد، افرادی گوش‌به‌فرمان او هستند و دیگران را قربانی خواسته‌های خودش می‌کند، شخصیتی به نام "ونوشه عظیمی" است. وقتی چنین کاراکتری زن باشد، اقتضائات داستان هم با نمونه‌های مشابه در آثار دیگر فرق می‌کند و انتظار می‌رود ویژگی‌های شخصیتی او کمی متفاوت باشد. "ونوشه" طبق همین پیش‌فرض، شخصیت چندبعدی و پیچیده‌ای دارد. او که در کودکی به طرز فجیعی والدین خود را از دست داده، تکیه‌گاه برادرش است و اکنون در کار قاچاق دست دارد. "ونوشه" شخصیتی قوی، جدی و محکم است که مهره‌های بازی را با زیرکی هدایت می‌کند. او در عین جدیت و بی‌رحمی خاصی که دارد، درگیر یک ماجرای عاطفی می‌شود و به یکی از مهره‌های خود علاقه پیدا می کند. یک بُعد این شخصیت آن پدرخوانده قدرتمند، جدی و ترسناک است و بعد دیگر شخصیت او، آن زن احساساتی ا‌ست که به دلیل عشق و علاقه به مهره‌اش ضعیف شده و در حسرت به دست آوردن اوست.

نمایش تاثیرگذار عشق و بی‌رحمی

پانته‌آ پناهی‌ها با بازی درخشان خود، مخاطب را با ابعاد مختلف شخصیتی "ونوشه" آشنا و او را با خود همراه می‌کند. او در بعضی از سکانس‌ها با استفاده از قاطعیتی که در چهره و صدایش دیده می‌شود، شمایل پدرخوانده را پیدا می‌کند و در لحظات حسی قصه، برای عشقی که نتوانسته او را به دست بیاورد، اشک می‌ریزد؛ البته او در بروز احساسات خود افراط نمی‌کند، به همین دلیل وقتی در این وضعیت دیده می‌شود، مخاطب متوجه می‌شود "ونوشه" عمیقاً درهم‌شکسته است. پیچیدگی و سختی این نقش برای پانته‌آ پناهی‌ها، نمایش دو حس کاملا متفاوت بی‌رحمی و عشق و نمایش درست هردو وجه شخصیت "ونوشه" است. او در سکانس‌هایی که با فرد مورد علاقه‌اش یعنی "نوید" روبه‌رو می‌شود گاهی هر دو روی این شخصیت را همزمان از خود نشان می‌دهد، گاهی هم به تناسب موقعیت قصه، باید عشق و علاقه‌اش را پنهان کند تا همان پدرخوانده بی‌رحم باشد. او با بازی بسیار خوب خود ،مخاطب را تحت‌تأثیر این لحظات قرار می‌دهد و جنگی را که درونش درگرفته است ،برای تماشاگر به نمایش می‌گذارد. یکی از لحظات بازی فوق‌العاده این بازیگر، مربوط به سکانسی است که "ونوشه" بعد از جشن تولدش با "نوید" روبه‌رو می‌شود و احتمالاً به علت مصرف نوشیدنی الکلی، تعادلی روی رفتارها و ادای کلماتش ندارد. او در این سکانس به طرز کاملاً باورپذیری، مخاطب را تحت‌تأثیر آشفتگی خود و غافلگیر شدنش از دیدن "نوید" قرار می‌دهد. بازی فوق‌العاده پانته‌آ پناهی‌ها در ارتباط خوب تماشاگر با شخصیت "ونوشه" سهم مهمی داشته و چیزهایی به این کاراکتر اضافه کرده است.

 

سینمای ایران پانته آ پناهی ها پدرخوانده سریال کرگدن
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین