کد خبر: 48250 A

روایت دیوید لینچ از روزهای جالبش در قرنطینه/ جهان بعد از کرونا مهربان‌تر می‌شود

روایت دیوید لینچ از روزهای جالبش در قرنطینه/ جهان بعد از کرونا مهربان‌تر می‌شود

لینچ در این مصاحبه از قهوه، خلاق ماندن در قرنطینه و احتمال مصالحه جهانی حرف می‌زند.

ایران آرت: فعالیت‌ روزانه بسیاری از مردم دنیا در روزهای شیوع کرونا، در خانه مانده و انزوا، دیگر برایشان رنگ و بوی سابق را ندارد و برای عده‌ای کسالت‌آور و ناامیدکننده است اما برای دیوید لینچ کاملا برعکس است. کارگردان "مرد فیل‌نما" و "تویین‌پیکس" توصیه‌هایی برای بهتر گذراندن این روزها دارد. او این روزها در کارگاهش دو چراغ دیواری می‌سازد.

​بر اساس گزارش همشهری آنلاین، لینچ این روزها هم مثل گذشته با قهوه و مدیتیشن، برنامه‌های خلاقانه زندگیش را پیش می‌برد. او معتقد است دنیای بعد از کرونا مهربان‌تر خواهد بود و همه چیز بازمی‌گردد اما به شکلی بهتر. او در این مصاحبه از قهوه، خلاق ماندن در قرنطینه و احتمال مصالحه جهانی حرف می‌زند.

دیوید لینچ در قرنطینه چه روالی را برای خودش در نظر گرفته است؟

روال زندگی من در حال حاضر همان است که قبلا بود. اول، وقتی بیدار می‌شوم قهوه می‌خورم. دوست دارم با قهوه شروع کنم و این روش من است. دیده‌اید که در بیمارستان آی‌وی را در رگ آدم فرو می‌کنند؟ به همان شکل من تقریبا در تمام روز قهوه دارم. بعد از قهوه، مراقبه می‌کنم و بعد به کارم می‌پردازم.

 این روزها چه کار می‌کنید؟

این روزها در کارگاه چوبم هستم. دو چراغ دیواری می‌سازم. دو لامپ کوچک. چیزهایی که با آن‌ها سر و کار دارم لامپ حبابی، الکتریسیته، رزین پلی‌استر و چیزهایی از این دست است. 

توصیه شما برای کسانی که با اضطراب و نگرانی بیماری همه‌گیر درگیر هستند، چیست؟

شما چه فکر می‌کنید؟ (خنده) تکنیک مراقبه متعالی را یاد بگیرید تا چیزی کاملا تازه و متفاوت در زندگیتان تجربه کنید. راهی برای آغاز یک زندگی لذت‌بخش و یافتن راه حل برای مشکلاتش. ما می‌توانیم با آن رشد کنیم و آگاهی‌مان را توسعه دهیم. زندگی بهتر و بهتر می‌شود. مردم از اینکه زنده‌اند لذت می‌برند و تصویر بزرگتر و بزرگتری از خود به دست می‌آورند و با هم‌نوعانشان بهتر رفتار خواهند کرد.

کسی که در قرنطینه خانگی است و یا به دلیل فشارهای اقتصادی نمی‌تواند در یک دوره آموزشی مراقبه متعالی شرکت کند، باید چه کند؟

می‌توانید همین حالا یاد بگیرید. مربی مراقبه متعالی (TM) در نزدیک محل زندگی خود پیدا کنید و راهی پیدا کنید که با ۲ تا ۳ متر فاصله بتوانید از او یاد بگیرید. اگر توانایی پرداخت هزینه‌اش را ندارید، قسط‌بندی کنید یا از بنیاد دیوید لینچ وام بگیرید. فردا نه. همین امروز بعد از ظهر یادگیری را شروع کنید.

صلح جهانی یکی از اهداف مراقبه متعالی است. اگر میلیون‌ها نفر از سراسر جهان مراقبه کنند، فکر می‌کنید چه اتفاقی بیفتد؟

در درون هر انسانی زمینه‌ای از هوش بی حد و مرز، خلاقیت، خوشبختی، عشق، انرژی، قدرت و صلح وجود دارد - همه خصوصیات مثبت، درون همه ما. اگر به اندازه کافی قدرتمند شود، می‌تواند صلح جهانی را به ارمغان آورد. روی این مسئله مطالعه شده است. نتیجه‌اش همان چیزی است که به آن گروه‌های ایجاد صلح می‌گوییم و اگر به اندازه کافی بزرگ شوند و دائمی باشند، می‌توانند صلح جهانی را محقق کنند. اما راز با آن هست. همیشه بوده است و  همیشه خواهد بود.

آیا ماندن در خانه و قرنطینه خانگی می‌تواند برای خلاقیت ما مفید باشد؟

بستگی دارد. اگر احساس بدبختی می‌کنید و از این تنهایی رنج می‌برید، پس برای خلاقیت خوب نیست. منفی بودن دشمن خلاقیت است. اگر از ترس، خشم و چیزهای منفی پر باشید، جریان ایده‌ها محدود می‌شود و شادمانی در میان منفی‌نگری مچاله می‌شود. اگر هر روز مراقبه کنید، منفی بودن از بین می‌رود. استرس و اضطراب، تنش، افسردگی، اندوه، نفرت، میل به انتقام، عصبانیت تلخ خودخواهانه... همه شروع می‌کنند به فروپاشی.

فکر می‌کنید در این تجربه جهانی شیوع کرونا، درسی برای بشریت وجود دارد؟

به دلایلی ما در مسیر اشتباه افتادیم و مادر طبیعت گفت "کافی‌ است و همه چیز باید متوقف شود". این مسئله آن قدر به طول خواهد انجامید که تا به اندیشه‌ای جدید منجر شود.

بهتر یا بدتر؟

فکر می‌کنم جهان معنوی‌تر و مهربان‌تر خواهد شد و این ما را به شکلی قوی و زیبا، به یکدیگر نزدیک‌تر می‌کند. از یک طرف، جهان متفاوت خواهد شد و از طرف دیگر، هوشمندتر. راه‌حل مشکلات از راه می‌رسد و زندگی بسیار خوب خواهد شد. همه چیز برمی‌گردد، اما بهتر از گذشته. در این میان کارهایی هست که آدم‌ها می‌توانند در خانه انجام دهند. می‌توانند نقاشی کنند، چیزهای کوچک بسازند، شعر بسرایند، داستان بنویسند یا بازی کنند. می‌توانند غذاهای تازه بپزند و به دستور پخت‌های جدیدی برسند. این فرصتی است برای تجربه‌های گوناگون.

 

کارگردان دیوید لینچ
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین