کد خبر: 52298 A

خط و نشان یک فیلم برای رقبای اسکار ۲۰۲۱/ داستان زندگی محمدعلی کلی در ونیز روایت شد

خط و نشان یک فیلم برای رقبای اسکار ۲۰۲۱/ داستان زندگی محمدعلی کلی در ونیز روایت شد

فیلم "یک شب در میامی" به کارگردانی رجینا کینگ اولین رقیب فصل جوایز سینمایی است که در جشنواره ونیز رونمایی و معرفی شد.

ایران آرت: جشنواره فیلم ونیز امسال در حال و هوایی متفاوت از گذشته به سبب شیوع ویروس کرونا در حال برگزاری است اما این موضوع موجب نشده نقش اساسی این جشنواره سینمایی در معرفی فیلم های موفق در فصل جوایز سینمایی و اسکار فراموش شود و فیلم "یک شب در میامی" اولین ساخته بلند "رجینا کینگ" که در بخش غیررقابتی ونیز رونمایی شد و به نظر می رسد نخستین فیلمی باشد که خود را در قامت یکی از شانس های اصلی جوایز سینمایی و اسکار ۲۰۲۱ معرفی کرده است. 

این فیلم 110 دقیقه ای روایتگر داستان یک شب باوردنکردنی است که چهار چهره تاریخی شامل محمد علی کلی (با بازی الی گورd)، "جیم براون" (با بازی آلدیس هاج)، سم کوک (با بازی لسلی اودوم) و مالکوم ایکس با نقش آفرینی "کیزگزلی بن-ادیر" پس از پیروزی محمد علی کلی در رقابت با "سانی لیستون" در فوریه ۱۹۸۴ گرد هم جمع می شوند و درباره جنبش حقوق مدنی دهه ۱۹۶۰ میلادی با هم بحث و گفتگو می کنند. 

به گزارش ایسنا، "رجینا کینگ" دو سال پیش توانست برای بازی در فیلم "اگر خیابان بیل می توانست حرف بزند" ساخته "بری جنکینز" با گذر از رقبایی سرشناس، جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن را به خود اختصاص دهد و حالا در اولین تجربه کارگردانی خود فیلم "یک شب در میامی" را بر اساس فیلمنامه ای اقتباسی از یک نمایش مقابل دوربین برده است و روایتی دقیق از داستانهای این چهار چهره تاریخی را به مخاطب ارائه می دهد. 

در طول تاربخ ۹۲ ساله جوایز سینمایی اسکار تنها پنج زن توانسته اند در شاخه بهترین کارگردانی این جوایز نامزد اسکار شوند و هنوز هیچ سینماگر زن سیاه پوستی نیز نتوانسته نامزد این شاخه شود، گرچه فیلمسازان زن سیاه پوست مطرحی در چند سال اخیر چون "آوا دو ورنای" و "دی ریس" در رقابت اسکار حاضر بوده اند. 

"یک شب در میامی" اولین فیلم ساخته یک کارگردان زن آمریکایی-آفریقایی است که در تاریخ ونیز، قدیمی ترین جشنواره سینمایی جهان به نمایش گذاشته می شود و پس از آن نیز در جشنواره فیلم تورنتو به روی پرده می رود. 

سایت سینمایی راتن تومینوز نمره کامل ۱۰۰ درصد را به فیلم "یک شب در میامی" بر اساس شش نقد منتشر شده اختصاص داده است. 

فیلم های "جاذبه"، "ستاره ای متولد شده است"، "لالا لند"، "بردمن"، "جوکر" و ... از جمله فیلم های برنده اسکار چند سال اخیر هستند که اولین نمایش خود را در جشنواره فیلم ونیز تجریه کردند. 

هفتاد و هفتمین جشنواره فیلم ونیز از تاریخ ۲ سپتامبر (۱۲ شهریور) تا ۱۲ سپتامبر (۲۲ شهریور) برگزار می‌شود. 

 

جشنواره فیلم ونیز محمدعلی کلی رجینا کینگ اسکار 2021 یک شب در میامی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین