کد خبر: 56394 A

فیلم معروف "جادوگر شهر آز" بازسازی می‌شود

فیلم معروف "جادوگر شهر آز" بازسازی می‌شود

محبوب‌ترین فیلمی که با اقتباس از رمان "جادوگر بی نظیر شهر آز" ساخته شده فیلمی با بازی جودی گارلند است.

ایران آرت: کمپانی نیولاین قرار است فیلم "جادوگر شهر آز" را بازسازی کند. "نیکول کسل" خالق آثاری چون "نگهبانان" کارگردانی این نسخه از کتاب محبوب "جادوگر بی‌نظیر شهر آز" اثر "ال. فرانک باوم" را بر عهده خواهد داشت. کتاب باوم تا به حال چندین بار اقتباس شده است که محبوب‌ترین آن فیلم موزیکالی است که در سال ۱۹۳۹ با بازی "جودی گارلند" ساخته شد. نیو لاین سینما اعلام کرده که این اقتباس برداشتی نو از دنیای "دوروتی" و جادوگر با الهام گرفتن از بازی گارلند خواهد بود. 

کسل در بیانیه‌ای خرسندی خود را از همکاری در این پروژه اعلام کرد: "بسیار مفتخرم که با کمپانی‌های تمپل هیل و نیو لاین برای آوردن این فیلم کلاسیک محبوب به سینما همکاری می‌کنم. با اینکه نسخه سال ۱۹۳۹ این فیلم جزئی از دی‌ان‌ای من است، خوشنودم که مسئولیت بازسازی این داستان افسانه‌ای به من سپرده شده. فرصت بررسی مضمون اصلی داستان، مأموریتی برای یافتن شجاعت، عشق، خرد و خانه با شرایط کنونی ضروری‌تر از همیشه به نظر می‌رسد. دنباله‌روی از بزرگان گذشته موقعیت بی‌نظیری است که بی‌صبرانه منتظر شروعش هستم."

به گزارش 30نما نسخه‌های قبلی فیلم‌نامه توسط "درن لمک"، "نیل وایدنر" و "گوین جیمز" نوشته شده است. "مارتی بوئن" و "مویک گادفری" از تمپل هیل و "مارک پلات" تهیه‌کنندگی این فیلم و "آیزک کلاسنر" تهیه‌کنندگی اجرایی آن را بر عهده دارند.

کسل به تازگی جایزه امی و انجمن کارگردانان آمریکا را برای سریال "نگهبانان" شبکه اچ‌بی‌او برنده شد. اولین تجربه کارگردانی کسل با فیلم درام "جنگلبانان"بود که در سال ۲۰۰۴ در فستیوال فیلم ساندنس اکران شد. از دیگر پروژه‌های او می‌توان به "بازماندگان" ، "واینل" و "پنجه‌ها" اشاره کرد.

کسل همچنین ساخت پایلوت "بچه" برای شبکه اچ‌بی‌او و فیلم "دریاهای نقره‌ای" را برای کمپانی پارتیسیپنت میدیا بر عهده دارد.

 

هالیوود جادوگر شهر از جودی گارلند جادوگر شهر آز
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین