کد خبر: 57563 A

هیولاهایی که بیشتر از فیلم نولان فروختند

هیولاهایی که بیشتر از فیلم نولان فروختند

"گودزیلا علیه کونگ" پس از درخشش در گیشه جهانی، جدیدترین ساخته کریستوفر نولان را پشت سر گذاشت و پرفروش‌ترین فیلم گیشه پساکرونایی آمریکا شد.

ایران آرت: با گذشت ۱۰ روز از اکران "گودزیلا علیه کونگ" در سینماهای آمریکا، این فیلم پرهزینه با ۶۰ میلیون دلار فروش پرفروش‌ترین فیلم گیشه پساکرونایی این کشور شد.

پیش از این رکورد بیشترین فروش در گیشه کرونازده آمریکا در اختیار فیلم علمی- تخیلی انگاشته به کارگردانی کریستوفر نولان بود که با ۵۸ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار فروش به کار خود پایان داد. در گیشه جهانی نیز انتظار می‌رود گودزیلا علیه کونگ هفته آینده انگاشته را پشت سر گذاشته و از مرز ۳۶۵ میلیون دلار فروش آن عبور کند.

به گزارش ایرنا "گودزیلا علیه کونگ" به عنوان چهارمین قسمت از دنیای سینمایی هیولاهای عظیم‌الجثه (MonsterVerse) استودیو فیلمسازی لجندری، اولین فیلمی بود که پس از بازگشایی سینماها در نیویورک و لس‌آنجلس روی پرده رفت. سالن‌های سینما در این دو بازار بزرگ و مهم سینمایی چندی پیش پس از نزدیک به یک سال تعطیلی برای جلوگیری از گسترش کرونا، با ظرفیت محدود فعالیت خود را از سر گرفتند.

فروش چشمگیر ۴۸ میلیون و ۱۰۰ هزار دلاری گودزیلا علیه کونگ در اولین روزهای اکران در سینماهای آمریکای شمالی، جان تازه‌ای به صنعت خسارت دیده سینما و سینماداری بخشید و بر تقاضای سرکوب شده سینمادوستان برای بازگشت به سینماها تاکید کرد.

ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان در استان هوبی چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

این بیماری که به تدریج به کشورهای مختلف سرایت و سازمان جهانی بهداشت از آن با واژه همه‌گیری یاد کرد، تا لحظه تنظیم خبر ۱۳۵ میلیون نفر را در جهان مبتلا کرده است که از این میان بیش از دو میلیون و ۹۰۰ هزار نفر جان باخته‌اند. 

شیوع این ویروس موجب تعطیلی بسیاری فعالیت و رویدادهای مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی از جمله جشنواره‌ها، نمایشگاه ها و بسته شدن سینماها، سالن های تئاتر و کنسرت و کتابفروشی‌ها شد و تأثیرات منفی زیادی بر بازارهای جهانی و اقتصاد کشورها در بخش های گوناگون از جمله فرهنگ گذاشت.

 

کریستوفر نولان نولان گودزیلا علیه کونگ تنت
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین