کد خبر: 59051 A

انتقاد آقای بازیگر از نحوه به تصویر کشیدن مسلمانان در هالیوود

انتقاد آقای بازیگر از نحوه به تصویر کشیدن مسلمانان در هالیوود

نامزد جایزه اسکار در یک ویدئو می‌گوید: دیگر نمی توان از مساله نشان دادن چهره بد از مسلمانان در سینما چشم پوشی کرد.

ایران آرت: ریز احمد اولین بازیگر مسلمان که در بخش اصلی مرد نامزد اسکار شده است، نسبت به استفاده بسیار کم ونحوه به تصویر کشیدن مسلمانان در هالیوود انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا، این بازیگر انگلیسی-پاکستانی که امسال برای بازی در فیلم «صدای متال» به نخستین بازیگر مسلمان نامزد اسکار شاخه بهترین بازیگر مرد تاریخ جوایز اسکار تبدیل شد با انتشار ویدئویی در صفحه توئیتر خود گفت از این که شخصیت مسلمان در فیلم های هالیوود اینقدر کم حضور دارند و در صورت حضور هم به صورت منفی نشان داده می شوند، خسته شده است و خواستار ایجاد تغییر رویکرد صنعت سینما در این باره شد. 

او در بخشی از این ویدئو می گوید: «دیگر نمی توان از مساله نشان دادن چهره بد از مسلمانان در سینما چشم پوشی کرد. چگونه من از میان ۱.۶ میلیارد مسلمان در جهان به عنوان اولین مرد نامزد اسکار بازیگری شدم و چرا هیچ کس تاکنون به چنین جایگاهی نرسیده است. از خودم میپرسم اگر من یک استثناء برای این قانون نانوشته هستم پس چه قانون های نانوشته دیگری  در فرهنگ و جامعه درباره مسلمانان که یک چهارم جمعیت جهان را تشکیل می دهند، وجود دارد؟»

این بازیگر ۳۸ ساله از ایجاد صندوقی به نام «Blueprint» برای حمایت از داستان سرایان مسلمان در سراسر جهان خبر داد که یک کمیته مشورتی شامل چهره هایی چون «ماهرشالا علی»، «رامی یوسف» و «حسن مینهاج» برنده جایزه ۲۵ هزار دلاری این صندوق را انتخاب می کنند. 

موسسه «آننبرگ» اخیرا گزارشی را با عنوان «گمشده و بدنام» منتشر کرده که در آن فاش کرده کمتر از ۱۰ درصد از فیلم های پرفروش بین سالهای ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ در آمریکا، بریتانیا و استرالیا دارای شخصیت های مسلمان بوده اند و در یک سوم از فیلم هایی که شامل شخصیت های مسلمان بودند نیز این افراد به عنوان خشونت گرا به تصویر کشیده شده اند. 

 

هالیوود ریز احمد
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین