کد خبر: 59644 A

تقدیر از جودی فاستر در جشنواره کن/ عکس

تقدیر از جودی فاستر در جشنواره کن/ عکس

نخل طلای افتخاری هفتاد و چهارمین جشنواره فیلم کن به جودی فاستر، بازیگر مشهور آمریکایی اهدا شد.

ایران آرت: هفتاد و چهارمین دوره جشنواره فیلم کن سه‌شنبه این هفته آغاز شد و در شب افتتاحیه جایی که "بونگ جون-هو" کارگردان برنده نخل طلا "انگل" (Parasite)، "پدرو آلمودوار" و "اسپایک لی" رئیس هیأت داوران حاضر بودند، یک نخل طلای افتخاری به "جودی فاستر" اهدا شد.

جشنواره این دوره با وجود نگرانی‌هایی در رابطه با آزمایش‌های ویروس کرونا و ناهماهنگی‌هایی که در پی داشت برگزار شد. اما به نظر می‌رسد که در شب افتتاحیه مشکلی برای برگزارکنندگان ایجاد نشده اما گروه امنیتی از حضار و سلبریتی‌ها درخواست می‌کردند که ماسک بپوشند.

عوامل و بازیگران "آنت" (Annette)، فیلم افتتاحیه امسال به کارگردانی "لئوس کاراکس" و بازی "آدام درایور" و "ماریون کوتیار" نیز حضور کوتاهی در شب افتتاحیه داشتند و در مراسم با ماسک دیده شدند. در خارج از سالن اغلب مهمانان ماسک‌هایشان را از چهره برداشتند.

لی در این مراسم گفت: "پیش از آنکه بروم و سر جای خود بنشینم می‌خواهم یک نکته را عرض کنم. ای کاش می‌توانستم مثل "جودی فاستر" فرانسوی حرف بزنم."

جشنواره «کن» با «آنت» لئوس کاراکس کلید خورد/ تجلیل از جودی فاستر با نخل طلا | خبرگزاری صبا

به گزارش 30نما، فاستر بیش از ۴۵ سال قبل با "راننده تاکسی" (Taxi Driver) "مارتین اسکورسیزی" به جشنواره کن آمده بود. او در این مراسم از اهمیت "بودن در این مکان" می‌گوید و اضافه می‌کند: "افتخار می‌کنم که عضوی از این جمعیت هستم."

بونگ در ادامه گفت که برای برآورده ساختن خواسته "تی‌یری فرمو" دبیر جشنواره به مراسم افتتاحیه آمده تا میان مراسم سال ۲۰۱۹ و امسال پلی ایجاد کند: "واقعاً فکر می‌کنم که وقفه‌ای ایجاد نشده. شاید در جشنواره وقفه‌ای به وجود آمده باشد، اما سینما هرگز متوقف نمی‌شود."

جشنواره فیلم کن جودی فاستر بونگ جون هو
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین