کد خبر: 59709 A

بهترین فیلم‌های کن ۲۰۲۱ از نگاه منتقدان/ رقبای اصغر فرهادی کدامند؟

بهترین فیلم‌های کن ۲۰۲۱ از نگاه منتقدان/ رقبای اصغر فرهادی کدامند؟

در حالیکه هنوز "قهرمان" اصغر فرهادی در جشنواره فیلم کن به نمایش در نیامده، برخی رقبای فیلم از جمله "آنت" یا "بدترین آدم دنیا" امتیاز خوبی را از منتقدان کسب کرده‌اند.

ایران آرت: فیلم‌های "بندتا"، "بدترین آدم دنیا" و"شکاف" فیلم‌هایی هستند که در روزهای اخیر بیشترین توجه منتقدان را به‌خود اختصاص داده‌اند. به گزارش اسکرین‌دیلی، "بدترین آدم دنیا" از فیلم‌هایی است که میان نظرات منتقدان شکاف ایجاد کرده است. این فیلم اکنون با دریافت میانگین 2.4امتیاز در جایگاه دوم جدول منتقدان پس از فیلم "آنت" که تا‌کنون 3امتیاز کامل کسب کرده، قرار گرفته است.

این فیلم کمدی  - درام نروژی  به کارگردانی یواخیم تریر، درباره عشق در زمانه ما و داشتن تمام فرصت‌های ممکن در زندگی است. قهرمان این فیلم زنی 30ساله است که به‌نظر تمام فرصت‌های زندگی را هدر داده و با این حال نامزدش که یک رمان‌نویس موفق است، از او درخواست می‌کند تا زندگی جدیدی را با یکدیگر شروع کنند. پیتر برادشا، منتقد گاردین4، 2 امتیاز به این فیلم به‌معنای"عالی" داده و رابی کالین و تیم رابی، منتقدان تلگراف نیز به "بدترین آدم دنیا" از 3ستاره 3امتیاز داده‌اند. با این حال برای منتقدان فرانسوی این فیلم چندان جذاب و گیرا به‌نظر نرسیده؛ ژولین گستر و دیدیه پرون، از لیبراسیون به این فیلم از 3امتیاز، یک امتیاز داده‌اند. ماتیو ماشاره و دی زیت کاتجا از لوموند نیز به این فیلم امتیاز بالایی نداده‌‍‌اند و صرفا به یک امتیاز متوسط بسنده کرده‌اند؛ همین مسئله سبب شده که میانگین امتیازات "بدترین آدم دنیا" در جدول منتقدان کاهش یابد و در رده دوم این جدول پس از فیلم "آنت" قرار گیرد.

اما فاصله فیلم "بدترین آدم دنیا" همچنان با فیلم "لینگویی" به کارگردانی محمدصالح هارون که در انتهای جدول منتقدان قرار دارد، زیاد است. فیلم "لینگویی" که در آن به موضوع سقط جنین پرداخته می‌شود، به‌طور میانگین یک یا 2ستاره از منتقدان دریافت کرده است. اغلب منتقدان به این فیلم که داستان آن در کشور چاد می‌گذرد، یک یا 2ستاره داده‌اند. فیلم "زانوی احد" به کارگردانی ناداو لاپید نیز نهایتا توانسته 2.1امتیاز از منتقدان کسب کند.

به گزارش همشهری، فیلم "همه‌‌چیز خوب پیش رفت" اما با 2.2امتیاز تاکنون بالاتر از فیلم "زانوی احد" قرار گرفته است. "همه‌‌چیز خوب پیش رفت" فیلمی فرانسوی به کارگردانی و نویسندگی فرانسوا اوزون، فیلمساز مشهور فرانسوی است. این فیلم با اقتباس از رمانی به همین نام اثر امانوئل برنهیم نگاشته شده است. در این فیلم بازیگرانی نظیر سوفی مارسو، آندره دوسولیه، ژرالدین پایهاس و شارلوت رامپلینگ نقش‌آفرینی کرده‌اند. زمانی که آندره 85ساله دچار سکته قلبی شده و در بیمارستان بستری می‌شود، امانوئل به سرعت خود را بر بالین پدرش می‌رساند. آندره از امانوئل می‌خواهد که کمکش کند تا  به زندگی‌اش خاتمه دهد. فیلم‌های "بندتا" و "شکاف" نیز ازجمله فیلم‌هایی هستند که روزهای جمعه و شنبه در کن نمایش داده شدند و منتقدان هنوز نظرات خود را درباره این فیلم‌ها ابراز نکرده‌اند. فیلم "بندتا" ازجمله فیلم‌هایی است که به‌دلیل موضوع عجیب و غیرمتعارف آن بسیاری از تماشاگران در فرانسه برای دیدنش لحظه‌شماری می‌کردند.

در این فیلم داستان واقعی یک راهبه قرن هفدهمی روایت می‌شود که دارای احساسات عجیبی است؛ روایتی متفاوت از زندگی راهبه‌ها و نگاهی که در این فیلم به دین و سیاست شده به‌احتمال زیاد نظر منتقدان فرانسوی را به‌خود جلب خواهد کرد. فیلم "شکاف" (Dvide)، فیلمی فرانسوی به کارگردانی کاترین کارسینی است.

کاترین کارسینی، آگنس فوور و لورت پولمنس، فیلمنامه "شکاف" را نگاشته‌اند. والریا برونی تدشی، مارینا فوا و پیو مارمای در این فیلم نقش‌آفرینی کرده‌اند. 2زن در آستانه فروپاشی روانی در بیمارستان بستری شده‌اند. این دو همزمان با وقوع یک تظاهرات بزرگ "جلیقه‌زردها" در اطراف بیمارستان و ورود معترضان خشمگین و مجروح به بیمارستان دچار ترس و اضطراب بیشتری می‌شوند. این فیلم دارای درونمایه سیاسی و درباره شخصیت‌های دارای موقعیت متفاوت اجتماعی است که در بیمارستان در جریان تظاهرات موسوم به جلیقه زردها به هم برخورد می‌کنند. این فیلم تنها شکاف در جامعه فرانسه و درگیری طبقاتی که در دوران ریاست‌جمهوری امانوئل ماکرون به اوج خود رسیده را روایت نمی‌کند، بلکه این فیلم درباره دوران شکننده‌ای در تاریخ فرانسه است.‌

 

اصغر فرهادی جشنواره فیلم کن فیلم قهرمان بندتا بدترین آدم دنیا
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین