کد خبر: 60563 A

آنجلینا جولی از مردم افغانستان حمایت کرد/ اعتراض به خون‌ریزی و گرفتن جان انسان‌ها

آنجلینا جولی از مردم افغانستان حمایت کرد/ اعتراض به خون‌ریزی و گرفتن جان انسان‌ها

آنجلینا جولی در اولین پست اینستاگرامی خود نوشت: تهوع‌آور است که ببینی افغان‌ها به واسطه ترس و بلاتکلیفی گریبان‌گیر کشورشان، بار دیگر بیرون رانده شده‌اند.

ایران آرت: آنجلینا جولی رسماً به اینستاگرام پیوسته و در اولین پست خود در این شبکه اجتماعی نامه یک دختر افغان را به اشتراک گذاشته است.

جولی می‌نویسد: "در حال حاضر، مردم افغانستان نمی‌توانند از شبکه‌های اجتماعی برای برقراری ارتباط و اظهار نظر آزادانه استفاده کنند. بنابرای من به اینستاگرام آمدم تا سرگذشت آن‌ها و همه افرادی که در سراسر دنیا برای حقوق اولیه انسانی خود مبارزه می‌کنند را به اشتراک بگذارم."

این بازیگر ۴۶ ساله که به زودی در فیلم "جاودانان" (Eternals) مارول و دیزنی دیده خواهد شد می‌گوید دو هفته پیش از حادثه ۱۱ سپتامبر در مرز افغانستان بوده و با پناه‌جویان افغان گریزان از طالبان ملاقات کرده است: "بیست سال گذشته است."

به گزارش 30نما، جولی اضافه می‌کند: "تهوع‌آور است که ببینی افغان‌ها به واسطه ترس و بلاتکلیفی گریبان‌گیر کشورشان، بار دیگر بیرون رانده شده‌اند. صرف این همه وقت و سرمایه، خون‌ریزی و گرفتن جان انسان‌ها تنها برای رسیدن به این وضعیت، شکستی است که درکش ناممکن است. اینکه چند دهه است می‌بینیم با پناه‌جویان افغان – بعضی از آن‌ها توانمندترین انسان‌های روی زمین‌اند – مثل یک بار اضافه برخورد می‌شود تهوع‌آور است."

جولی ادامه می‌دهد: "مثل دیگرانی که متعهدند، من هم روی‌گردان نخواهم بود. باز هم برای یاری رساندن به دنبال راهی خواهم بود و امیدوارم که شما هم به من بپیوندید."

جولی در سال‌های اخیر به عنوان مأمور ویژه "کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل" (UNHCR) تلاش‌های بسیاری برای حمایت از پناه‌جویان داشته و از شهرت خود در جهت ایجاد آگاهی در مورد خشونت خانگی علیه زنان استفاده کرده است.

22568

آنجلینا جولی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین