کد خبر: 60837 A

سخنان جالب بنینی پس از کسب شیر طلایی ونیز/ از فقر به این نقطه رسیدم

سخنان جالب بنینی پس از کسب شیر طلایی ونیز/ از فقر به این نقطه رسیدم

بنینی پس از کسب شیر طلایی افتخاری ونیز گفت: از همه شما که به فستیوال آمده‌اید خواهش می‌کنم آماده عاشق شدن باشید و بدانید که صرف نظر از هر اتفاقی، زندگی زیباست، چون باب این را ثابت کرده.

ایران آرت: چهارشنبه این هفته در مراسم افتتاحیه هفتاد و هشتمین دوره جشنواره فیلم ونیز جایزه افتخاری "شیر طلایی" به "روبرتو بنینی" اهدا شد. "سرنا روسی" بازیگر و خواننده ایتالیایی مجری این مراسم بود. او در سخنرانی ابتدایی خود به قربانیان بحران افغانستان ادای احترام کرد.

"جین کمپیون" کارگردان "پیانو" (The Piano) که امسال "قدرت سگ" (The Power of Dog) را در جشنواره ونیز دارد، بنینی را روی صحنه معرفی کرد و گفت رابطه صمیمانه‌ای با او و همسرش بازیگر و تهیه‌کننده‌اش "نیکولتا براسکی" دارد.

کمپیون بنینی را "یک نابغه طنزپرداز" خواند و اضافه کرد: "از همه شما که به فستیوال آمده‌اید خواهش می‌کنم آماده عاشق شدن باشید و بدانید که صرف نظر از هر اتفاقی، زندگی زیباست، چون باب این را ثابت کرده."

به گزارش 30نما، بنینی به زبان انگلیسی به کمپیون می‌گوید: "این حرف‌ها تا ابد در قلب من می‌مانند. از شما سپاسگزارم. بی‌نظیر و جالب بودند. گیج و مبهوت شدم. بی‌نظیر بود، فراموش‌نشدنی."

بنینی سپس سخنرانی طولانی خود را به زبان ایتالیایی آغاز و یادآور می‌شود که "از فقر" به این نقطه رسیده است. او در بخش دیگری از اظهاراتش از رئیس جمهور ایتالیا که سال آینده دوره ریاست جمهوری‌اش به پایان می‌رسد می‌خواهد که چند سال دیگر در این سمت باقی بماند و بخت‌یاری را در این کشور حفظ کند. ایتالیا امسال قهرمان جام ملت‌های اروپا شده و میزبانی جام جهانی فوتبال را به دست آورده است.

بنینی در ادامه از همسرش قدردانی می‌کند و می‌گوید: "چهل سال همه‌چیز را با هم انجام دادیم. بنابراین نمی‌توانم این شیر را تقدیم تو کنم، ولی می‌توانیم دو نیمه‌اش کنیم."

 

روبرتو بنینی شیر طلایی سرنا روسی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین