کد خبر: 61091 A

کارگردان زن افغان در استکهلم می‌درخشد

کارگردان زن افغان در استکهلم می‌درخشد

سی‌ودومین دوره جشنواره فیلم استکهلم از ۱۰ تا ۲۱ نوامبر (۱۹ تا ۳۰ آبان ۱۴۰۰) با نمایش حضوری و آنلاین ۱۰۰ فیلم در پایتخت سوئد برگزار می‌شود.

ایران آرت: صحرا کریمی فیلمساز مطرح افغانستانی و رئیس افغان فیلم که در پی پیشروی نیروهای طالبان در ماه اوت (مرداد) افغانستان را ترک کرد، به عنوان ریاست هیات داوران دوره آتی از جشنواره بین‌المللی فیلم استکهلم انتخاب شد.

سی‌ودومین دوره جشنواره فیلم استکهلم از ۱۰ تا ۲۱ نوامبر (۱۹ تا ۳۰ آبان ۱۴۰۰) با نمایش حضوری و آنلاین ۱۰۰ فیلم در پایتخت سوئد برگزار می‌شود. هیات داوران این رویداد سینمایی درباره برنده جایزه اسب برنزی برای بهترین فیلم و جایزه اسب آلومینیومی برای بهترین کارگردان، بهترین فیلم اول، بهترین تصویربرداری، بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر مرد و زن تصمیم‌گیری خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، کریمی علاوه بر ریاست هیات داوران جشنواره استکهلم، در میزگردی که با هدف آگاهی‌افزایی درباره تهدیدهایی که امروز در افغانستان متوجه هنرمندان و زنان است، شرکت خواهد کرد.

گیت شاینیوس (Git Scheynius) دبیر جشنواره استکهلم درباره انتخاب کریمی به عنوان رئیس هیات داوران این جشنواره گفت: پشت فیلمسازان شجاعی چون صحرا کریمی می‌ایستیم و از تریبون خود برای به اشتراک گذاری پیام او درباره بحران در افغانستان استفاده می‌کنیم. مایه افتخارمان است که صحرا کریمی دعوت ما را برای ریاست هیات داوران جشنواره استکهلم قبول کرد.

 

صحرا کریمی جشنواره فیلم استکلهم
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین