کد خبر: 61252 A

۲۵ سال حبس برای بازیگری که متهم به اقدام تروریستی شد

۲۵ سال حبس برای بازیگری که متهم به اقدام تروریستی شد

بازیگر فیلم هالیوودی «هتل روندا» که در نقش قهرمان این فیلم جان افراد را در جریان نسل کشی سال ۱۹۹۴ رواندا نجات می‌دهد، به اتهام اقدام های تروریستی محکوم به ۲۵ سال حبس شد.

ایران آرت: بازیگر فیلم هالیوودی «هتل روندا» که در نقش قهرمان این فیلم جان افراد را در جریان نسل کشی سال ۱۹۹۴ رواندا نجات می‌دهد، به اتهام اقدام های تروریستی محکوم به ۲۵ سال حبس شد.

به گزارش شبکه خبری فرانس۲۴، یک دادگاه در رواندا روز دوشنبه پائول روسساباگینا بازیگر نقش اصلی فیلم هتل رواندا را متهم به ارتباط با یک گروه تروریستی کرد.

این بازیگر مقیم آمریکا و تبعه بلژیک با ۹ مورد اتهام از جمله تشکیل یک گروه مسلح غیرقانونی، عضویت در یک گروه تروریستی، حمایت مالی از یک گروه تروریستی، قتل و آدم ربایی روبه رو است.

وی به همراه ۲۰ تن دیگر متهم شده و دادستان‌ها به دنبال حبس ابد برای آنها بودند

به نقل از ایرنا، دستگیری این مرد ۶۷ ساله، دسترسی محدود وی به یک تیم حقوقی مستقل و وخیم شدن شرایط جسمی او مورد نگرانی در عرصه بین الملل قرار گرفت.

روسساباگینا عضویت خود در یک گروه به نام جنبش رواندا برای تغییر دموکراتیک که مخالف پائول کاگامه رییس جمهوری رواندا هست را تایید کرد اما مسئولیت خشونت‌های صورت گرفته توسط شاخه مسلح این گروه (جبهه آزادی ملی) را نپذیرفت. وی تمام اتهامات خود را رد کرده است.

روسساباگینا در فیلم تولید سال ۲۰۰۴ در نقش فردی که بیش از هزار توتسی‌ را با استفاده از رشوه و نفوذ خود در جریان نسل کشی سال ۱۹۹۴ نجات داده نقش آفرینی کرد و نشان مدال آزادی ریاست جمهوری آمریکا را از جورج بوش دریافت کرده است.

هالیوود بازیگر هتل روندا
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین