کد خبر: 61586 A

کیهان : بی پولی نباید باعث شود هنرمندان در آگهی های تبلیغاتی ظاهر شوند

کیهان : بی پولی نباید باعث شود هنرمندان در آگهی های تبلیغاتی ظاهر شوند

انتقاد کیهان از هنرمندان و برخی تهیه کنندگان آگهی های تبلیغاتی را بخوانید!

ایران آرت: رسول شمالی ورزنده در کیهان ذیل تیتر هنرپیشه‌هایی که آگهی پیشه می شوند نوشت:

یکی‌، دو سالی هست که برخی از بازیگران و هنرمندان سینما و تلویزیون ترجیح داده‌اند که بخت خود را در هنرنمایی در تبلیغات بازرگانی و آگهی‌های تلویزیونی و سینمایی آزمایش کنند و با ظاهر شدن در فیلم‌های تبلیغاتی متعلق به شرکت‌ها، موسسات و نمایندگی‌های برندهای مختلف و همچنین تبلیغ کالاهای داخلی و خارجی به یک مانکن و برند آن شرکت تبدیل شده‌اند که جای تامل و تاسف دارد!

هنرمندان سینما و تلویزیون برای مردم ما بسیار باارزش و محترم هستند و این حس ارزشی و اعتماد به یک هنرمند از نقش‌های تاثیر‌گذاری است که مخاطب با آنها انس گرفته و به نوعی برای خود از آن کاراکتر شخصیت‌سازی کرده است‌، حال به یک‌باره هنرمند محبوب و مورد علاقه مردم علی‌رغم میل باطنی آنها در یک‌سری آگهی جلف بازرگانی ظاهر می‌شود و در واقع آن اصالت و ارزش خود را نزد مردم و مخاطب پایمال می‌کند!

کیهان می افزاید: هرچند که شرایط و فضای امروز دنیا به‌واسطه برخی از ناملایمات و بلاهای پیش‌بینی نشده مثل شیوع غافلگیرکننده بیماری کرونا همه دنیا را درگیر کرده و به تبع از آن کارهای سینما و تولید فیلم با مشکلاتی روبه‌رو شده و کسب درآمد هنرمندان سینما و تلویزیون با مشکل مواجهه هست، اما اینها نباید دلیلی برای یک هنرمند باشد که به‌خاطر کسب درآمد بهتر و بیشتر آن ارزش و اصالت هنری‌اش را زیر پا بگذارد و جذب فیلم‌های تبلیغاتی و بازرگانی شود که همین موضوع می‌تواند از ارزش هایش نزد مخاطب و مردمی که او را دوست دارند کم کند.
در این راستا برخی از تهیه‌کنندگان این آگهی‌های تبلیغاتی با استفاده از چهره‌های سینمایی و تلویزیونی اهداف دیگری را دنبال می‌کنند؛ آنها برای اینکه نوع کالا و برند تجاری‌شان بازار گسترده‌ای را بدست بیاورد به سراغ سلبریتی‌ها می‌روند‌، حتی دنبال هنرمندانی می‌روند که اهل اجرای نقش در آگهی‌های بازرگانی نیستند و در واقع با تطمیع مالی بیشتر، آنها را فریب می‌دهند.
به هرحال برخی از این هنرمندان در نقش‌هایی بازی کرده‌اند که برای مردم ما شاخص بودند و هرگز پذیرفتنی نیست که این هنرمند در یک کاراکتر تبلیغاتی ظاهر شود.
به همین دلیل هم می‌بایست ضوابطی تعیین شود تا به نوعی از حضور هنرمندان مطرح در آگهی‌های تبلیغاتی و بازرگانی ممانعت شود، در واقع این حرکت و ممانعت از حضورشان در آگهی‌های تجاری می‌تواند به نفع سلبریتی‌ها و هنرمندان باشد و می‌تواند از تخریب چهره‌شان جلوگیری کند تا همچنان برای مردم محبوب بمانند. نماد یک کالا شدن در فیلم‌های تبلیغاتی و آگهی‌های بازرگانی شخصیت هنرمند را بسیار مخدوش می‌کند، بنابراین بایستی دلسوزانه و متعهدانه با این معضل برخورد کرد.
مدیران و مسئولانی که در خصوص آگهی‌های بازرگانی در سینما، تلویزیون و فضای مجازی تصمیم‌گیرنده هستند یادشان باشد که یک هنرمند یک‌شبه ساخته نمی‌شود بلکه سال‌ها ممارست را پشت سر گذاشته است و تلاش‌های فراوانی می‌شود تا یک هنرمند به جامعه تحویل داده شود، بنابراین بهره‌گیری از هنرمندان مطرح سینما و تلویزیون می‌تواند لطمات فراوانی به داشته‌های فرهنگی و هنری ما بزند و از طرفی هم چهره‌های معروف تلویزیون و سینما هم تخریب می‌شوند.
امیدواریم هنرمندان ما با آگاهی از این موضوع و شناخت واقعیت‌ها در حفظ ارزش‌ها و سرمایه‌های هنری‌شان که براحتی بدست نیامده بکوشند و به خود بیایند و فریب شرکت‌های تبلیغاتی را نخورند که در نهایت خودشان دچار مشکل خواهند شد و نزد مردم بی‌ارزش خواهند شد!

کیهان در پایان پیشنهاد می کند آگهی پیشه شدن برای کسانی که جزو چهره‌های مطرح سینما و تلویزیون نیستند و این شغل، آغاز راه کسب و کار آنها بشمار می‌رود خوب هست و مردم هم به نوعی آنها را در آگهی‌های تجاری و فیلم‌های تبلیغاتی بازرگانی بهتر می‌پذیرند، که لازم هست تهیه‌کنندگان فیلم‌های تبلیغاتی بدنبال اینگونه افراد بروند نه برای صید سلبریتی‌ها و هنرمندان مطرح سینما و تلویزیون تور پهن کنند

 

روزنامه کیهان
نظرات خوانندگان
  • جمشید
    پاسخ

    البته بازیگر تبلیغاتی شدن خیلی بد است برای یک هنرپیشه صاحب اسم و رسم خیلی بد است..و البته جناب کیهان چاپ عصر تهران بدتر از آن شب ها تا کمر در سطل زباله خم شدن است.

ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین