کد خبر: 61982 A

یک ایرانی نماینده استرالیا در اسکار شد

یک ایرانی نماینده استرالیا در اسکار شد

«وقت چیغ انار» به تازگی در جشنواره‌های ملبورن و آدلاید در استرالیا شرکت کرده و در آینده نزدیک در دو جشنواره مهم و معتبر سیدنی و توکیو هم به نمایش درمی‌آید. ضمن اینکه نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم نوجوان از جوایز اسکرین آسیا پاسیفیک است.

ایران آرت: فیلم سینمایی «وقت چیغ انار» به کارگردانی گراناز موسوی که تولید مشترک استرالیا و افغانستان است، به نمایندگی از استرالیا در بخش بهترین فیلم بین‌المللی نود و چهارمین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار شرکت می‌کند.

به گزارش هنرآنلاین، موسوی که اواخر دهه ۱۹۹۰ از ایران به استرالیا مهاجرت کرد، «تهران من برای فروش» را هم در کارنامه دارد. «وقت چیغ انار» داستان پسرکی ۹ ساله است که در خیابان‌های تهران روزگار می‌گذراند. زندگی او پس از آشنا شدن و دوستی با یک عکاس خارجی دگرگون می‌شود و شرایط رو به بهتر شدن می‌رود... موسوی نویسنده و کارگردان و یکی از تهیه‌کنندگان نماینده استرالیا در اسکار ۲۰۲۲ است.

«وقت چیغ انار» به تازگی در جشنواره‌های ملبورن و آدلاید در استرالیا شرکت کرده و در آینده نزدیک در دو جشنواره مهم و معتبر سیدنی و توکیو هم به نمایش درمی‌آید. ضمن اینکه نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم نوجوان از جوایز اسکرین آسیا پاسیفیک است. «وقت چیغ انار» ماه آینده میلادی در شهرهای سیدنی و کانبرا روی پرده می‌رود تا مشکلی برای حضور در اسکار نداشته باشد و نمایش عمومی آن برای اوایل ۲۰۲۲ برنامه‌ریزی شده است.

 

ایران اسکار استرالیا گراناز موسوی وقت چیغ انار
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین