کد خبر: 62846 A

علی قمصری و تالش، محمد اصفهانی و زاینده رود، احترام برومند و کودکی ، حسین علیزاده و برادر فیلمسازش/تازه ترین خبرها از چهره ها

علی قمصری و تالش، محمد اصفهانی و زاینده رود، احترام برومند و کودکی ، حسین علیزاده و برادر فیلمسازش/تازه ترین خبرها از چهره ها

بی آبی زاینده رود همچنان دغدغه هنرمندان است.

ایران آرت: ایران نوشت: شامگاه روز شنبه 29 آبان‌ماه فضای مجازی را که پایین و بالا می‌کردید با پست‌ها و استوری‌های بی‌شمار اهالی سینما درباره جشن حافظ رو‌به رو می‌شدید. برخی تصاویر حضورشان در این مراسم را منتشر کرده بودند و آنهایی که غایب بودند دریافت تندیس این جشن را به‌همکاران شان تبریک گفته بودند. بی‌آبی زاینده‌رود، روز جهانی کودک و اطلاع‌رسانی درباره فعالیت‌های تازه اهالی فرهنگ و هنر دیگر موضوع مشترک این فضا بود.

محمد اصفهانی از جمله هنرمندانی است که در واکنش به اتفاقات روزهای اخیر به موضوع کمبود آب و لزوم توجه به مصرف بهینه پرداخته است. او با تیتر «آیا ما وارثان خوبی برای سرزمین اجدادیمان بودیم...» تصاویری از کارون، دریاچه ارومیه، زاینده‌رود، هامون، جازموریان و بختگان در سال‌های اخیر منتشر کرده و در ادامه نوشته است: «کاش فقط زاینده‌رود تنها تشنه داستان بود!!»


احترام برومند، به بهانه بیست و نهم آبان و روز جهانی کودک، از حقوق کودکان نوشته است. در بخشی از یادداشت این بازیگر و مجری نام‌آشنا آمده: «این روز نمادین برای این است که دنیا توجه ویژه‌ای به کودک داشته باشد.  به‌نظر من باید قبل از اینکه کودکی پا به این جهان بگذارد به حقوقش فکر کنیم. حق مسلم یک کودک در هر نقطه‌ای از جهان برخورداری از امکانات سلامتی جسم و روان، تنفس در هوای پاک، تغذیه کافی و سالم، تحصیل رایگان، تفریح، ورزش و دوری از خشونت‌های خانگی و اجتماعی است. متأسفانه همه ما در اطراف خودمان، شهرمان، کشورمان، کشورهای همسایه و... مصادیق بارزی از نادیده گرفتن حقوق کودکان را می‌بینیم، به امید روزی هستیم که همه کودکان جهان در صلح و آرامش به دور از فقر و بی‌عدالتی زندگی کنند.»


عبدالحکیم بهار، مروج کتابخوانی از سیستان و بلوچستان (روستای رمین) پست اینستاگرامی رضوان خرمیان نویسنده و مترجم را بازنشر کرده است.  این نویسنده در یادداشتی به سفارش نشر شهر قلم، از کسی نوشته که مشوق او برای کتابخوانی بوده است. در بخشی از نامه او آمده است: «راستی باید برای کی نامه قدردانی بنویسم؟ جواب ساده‌اش می‌شود برای مامانم، اغراق نیست اگر بگویم من به‌جای خانه در کتابخانه به دنیا آمدم.»


علی قمصری در استوری اینستاگرامش از حضور در تالش خبر داده و نوشته: «پای «تار ایرانی» بالاخره پس از 3 بار تلاش به تالش رسید. زیبایی این بهشت و صفای اهالی آن، دلم را گرم کرد.»


عباس یاری منتقد قدیمی سینما تصویری از دیدارش با حسین علیزاده را منتشر کرده و در یادداشتی با اظهار ارادت به این فخر موسیقی ایران از برادر این نوازنده و موسیقیدان یاد کرده است. او درباره حسن علیزاده نوشته است: «او هنرمندی با سواد اما گوشه‌گیر بود که معمولاً تمایلی به اکسپوز کردن خودش نداشت.  بسیاری از برنامه‌هایی که برای تلویزیون گرفت نامی از حسن در تیتراژ ندارند. ترجمه‌ها و زیرنویس فیلم‌هایش هم فاقد نام و نشان او هستند.  برایم می‌گفت دوره‌ای که در پاریس درس می‌خوانده و در تلویزیون آنجا تصویربرداری می‌کرده، بخش عمده‌ای از زندگی اش یا در کلاس درس می‌گذشته یا در سالن‌های سینما.»


حمیدرضا نعیمی دنبال‌کنندگان اینستاگرامش را به تماشای نمایش «بودای بزرگ کمک شان کن» دعوت کرده است.  «بودای بزرگ کمک‌شان کن» نوشته الکسی کازانتسف به دراماتورژی، طراحی و کارگردانی نادر نادرپور از ۲۷ آبان الی ۲۵ آذر در تماشاخانه اهورا روی صحنه می‌رود.

حسین علیزاده محمد اصفهانی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین