کد خبر: 63627 A

کیهان، افخمی، پیوندتان مبارک اما نه انگار پارازیت هایی هم هست!

کیهان، افخمی، پیوندتان مبارک اما نه انگار پارازیت هایی هم هست!

کیهان با تیتر هنرنمایی افخمی و شبکه ۵ در معلق نگه داشتن سریال رعد و برق ، هر چند نرم و نازک اما بلاخره به فاز نقد افخمی بازگشت

ایران آرت:  رفتار روزنامه کیهان با بهروز افخمی خودش ماجرای دراماتیک است، پیداست وقتی افخمی از سوی اصلاح طلبان، نماینده مجلس ششم شد ضد قهرمان محض بود و عدم حضور او در مجلس و هر نظر و ایده اش دستمایه طنز و نقد و ... اما وقتی افخمی از آن ور بوم افتاد کیهان مانند آینه عبرت با او برخورد کرد و گفته های تند و تیزش علیه دولت روحانی در برنامه هفت را بولد می کرد اما با همان کلمات نیش داری که بلد است ثابت می کرد افخمی را دوست نمی داند. رفته رفته با غرق شدن افخمی در سویه سیاسی مورد نظر کیهان، ساخت فیلم روباه و طرفداری از فیلم های کیهان پسند و موضعگیری های تند افخمی علیه اصغر فرهادی و جوایز خارجی، وارد حریم حمایتی کیهان نشینان شد!

تا اینکه وقتی بهروز افخمی به عنوان عضو هیات انتخاب چهلمین جشنواره فیلم فجر قرار گرفت کیهان از آن استقبال کرد که برای خیلی از اهالی رسانه این میزان چرخش کیهان، مایه تعجب شد و برخی آن را خبر کردند.

کیهان اما در شماره امروز خود به ماجرای بگو مگوی افخمی و شبکه پنج ورود کرده و با دم نرم و نازک به دو طرف تذکر داده در عرصه رسانه ملی شوخی با کسی ندارد.

کیهان نوشت:

افخمی مدعی است شبکه ۵ برای روی آنتن بردن سریال «رعد و برق» مشکل فنی دارد و روابط عمومی شبکه هم می‌گوید که افخمی برای تحویل سریال به آنتن بی‌میل است و در این میان «رعد و برق» است که میان زمین و آسمان معلق مانده است.

به گزارش تسنیم، سریال «رعد و برق» جزو مجموعه‌های رمضانی تلویزیون بود که به دلایل مختلفی فقط توانست یک قسمت از آن را به پخش برساند. به همین دلیل از کنداکتور حذف شد و گروه سازنده اعلام کردند که مراحل فنی را پیش می‌برند تا کار با کیفیت و درست به آنتن برسد.

بعد از نرسیدن این سریال به آنتن چند ماه بعد، بهروز افخمی نویسنده و کارگردان این سریال تأکید کرد این روزها گروه، مراحل فنی و تدوین را پیش می‌برند تا از 20 خردادماه، پخش سریال رعد و برق آغاز شود. این وعده هم محقق نشد تا اینکه بهروز افخمی درباره عدم پخشِ این مجموعه واکنش عجیبی از خودش نشان داد و تقصیرها را بر گردنِ شبکه پنج سیما‌انداخت.

افخمی همچنین اخیرا در گفت‌وگو با برنامه رادیویی «پارک‌شهر» هم گفت: بعد از این برخورد تصمیم گرفتم کیفیت کارم را فدای نحوه پخش نکنم‌، البته سیستم فنی شبکه 5 سیما متاسفانه به‌روز نیست و بسیار عقب مانده است. در نتیجه امکان پخش سریال «رعد و برق» با کیفیت امروزی از این شبکه وجود ندارد بنابراین این مجموعه به دلیل کیفیت بالای ساخت از شبکه 5 سیما پخش نخواهد شد!

اینک روابط عمومی شبکه پنج سیما نیز بیانیه‌ای صادر کرده و نوشته است: «زمان‌بندی اولیه و تعهد تیم سازنده برای پخش سریال رعد و برق، رمضان 1399 بود اما ایشان با یک سال تأخیر اعلام کرد در ماه مبارک رمضان 1400 یعنی اواخر فروردین‌ماه، این مجموعه نمایشی را به آنتن می‌رساند. در ماه مبارک رمضان با وجود برنامه‌ریزی‌های متنوع و تبلیغ فراوان و اعلام قبلی به مخاطبان، شبکه پنج سیما قسمت اول این سریال را روی آنتن برد اما پس از پخش آن، آقای افخمی نسبت به تحویل بقیه قسمت‌ها ابراز بی‌میلی کرد. تا جایى که شبکه پنج سیما نیز با ابراز شرمندگی و عذرخواهی فراوان از مخاطبان فهیم، به ناچار سریال ایرانی «شکرانه» و سریال چینی«با هم» با موضوع کرونا را جایگزین رعد و برق کرد. او در ادامه، متعهد شد تا ابتدای دی‌ماه سال جاری کل قسمت‌ها را برای پخش تحویل شبکه بدهد اما متأسفانه این عهد نیز نقض شد چرا که در آذرماه گروه همچنان مشغول تصویربرداری بود! نهایتاً تهیه‌کننده سریال در گفت‌وگو با یک خبرگزاری اعلام کرد: «تلاش می‌کنیم هر سه روز یک قسمت از سریال را آماده کنیم و در 45 روز آینده 15 قسمت باقی‌مانده را به اتمام برسانیم. زمان پخش در اختیار ما نیست؛ اما تلویزیون از اسفندماه می‌تواند پخش را آغاز کند. در پایان تأکید می‌شود هرگونه تصمیم‌گیری برای تغییر محل پخش آثار تولیدی شبکه‌ها برعهده سازمان صداوسیما است.»

کیهان این مطلب را در ستون معروف زرد رنگ صفحه سوم خود منتشر کرده است.

روزنامه کیهان بهروز افخمی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین