کد خبر: 63684 A

یکتا ناصر و جشن تولد علیرضا خمسه / قبلنا مى‌خوابیدُم که بِبینُمت، حالا که خوابِ خوابُ هم نمى‌بینُم، دِلوم مى خواست سِفت خوشى کنیم‌ها؛ نِشُد

یکتا ناصر و جشن تولد علیرضا خمسه / قبلنا مى‌خوابیدُم که بِبینُمت، حالا که خوابِ خوابُ هم نمى‌بینُم، دِلوم مى خواست سِفت خوشى کنیم‌ها؛ نِشُد

از دنیای هنرمندان خبرهای کوتاه و جذاب بخوانید

ایران آرت: ایران نوشت:  فضای مجازی هنرمندان چند روز مانده به آغاز جشنواره‌های فیلم و تئاتر فجر بیشتر به اخبار این جشنواره‌ و آثار حاضر در آن گرایش پیدا کرده است. تقریباً می‌شود گفت بیشتر هنرمندان حاضر در اینستاگرام که اثری در این جشنواره‌ها دارند پست‌های اخیرشان را با عکس و خبری از این حضور رنگ و لعاب داده‌اند.

چهره ها

رویا تیموریان بازیگر در اینستاگرام خود از فیلم ملاقات خصوصی نوشت: «آغاز پیش فروش بلیت‌ اکران‌های مردمی فیلم سینمایی «ملاقات خصوصی» در چهلمین جشنواره فیلم فجر. خرید و رزرو بلیت نخستین ساخته سینمایی امید شمس هم اکنون در سایت سینماتیکت، ایران تیک و گیشه ۷»

حسین نمازی هم که امسال در جشنواره، فیلم «شادروان» را دارد با انتشار ویدیویی در اینستاگرامش نوشت: «در آستانه جشنواره فجر چهلم، نخستین عکس از بهرنگ علوی که با شمایل و بازی متفاوتی در فیلم سینمایی شادروان ایفای نقش می‌کند، رونمایی شد. دومین ساخته سینمایی من از ترکیب تازه‌ای از بازیگران شامل سینا مهراد، گلاره عباسی، نازنین بیاتی، بهرنگ علوی با هنرمندی رویا تیموریان بهره ‌می‌برد. رزرو بلیت این فیلم هم‌اکنون در سامانه گیشه ۷، سینماتیکت و ایران‌تیک»

مصطفی جلالی فخر نویسنده  و منتقد هم درباره اعلام انصراف مسعود کیمیایی از جشنواره فیلم فجر نوشت: «بیشتر شبیه ژست اعتراضی بی‌هزینه است و پیش کشیدن واژه‌های پرطمطراقی چون عدالت و حقیقت و آزادی و مردم قدرندیده در حالی که علت اصلی کناره‌گیری‌شان اسامی داوران بوده؛ رفتار صادقانه‌ای نیست. چون اتفاق جدیدی نیفتاده که باعث یادآوری ناگهانی مردم و عدالت شده باشد و اگر مبنا این بود، از ابتدا نباید در جشنواره شرکت می‌کردند و چه بسا فیلم نمی‌ساختند. منتِ انصراف به‌دلیل دلخوری از داوران را نباید بر سر مردم گذاشت. و چرا گمان کرده‌اند که مردم در این حد زودباورند که نپرسند چرا پیش از اعلام اسامی داوران، به یاد مردم نبودید؟!»

یکتا ناصر، بازیگر در اینستاگرامش تولد علی رضا خمسه را تبریک گفت و نوشت: «شما یکی از بهترین و بزرگترین بازیگرانی هستید که من افتخار همکاری با ایشان را داشتم به تمام معنا هنرمند، اندیشمند، آزاد و صبور چقدر خوشحالم شغلی دارم که انسان‌های شریف و بزرگواری مانند شما در آن راهی طولانی را طی کرده‌اند. برقرار و سلامت باشید.»

سجاد افشاریان هم که امسال با نمایش «بک‌توبلک» در جشنواره تئاتر فجر حضور دارد در اینستاگرامش عکسی منتشر کرد و نوشت: «قبلنا مى‌خوابیدُم که بِبینُمت، حالا که خوابِ خوابُ هم نمى‌بینُم، دِلوم مى خواست سِفت خوشى کنیم‌ها؛ نِشُد/ نویسنده، طراح و کارگردان: سجاد افشاریان / پیش فروش روزهای اسفند به زودى در سایت تیوال»

فرزین محدث بازیگر تئاتر هم با انتشار عکسی از بازی‌اش در نمایش «احتمالات» نوشت: «این صحنه از نمایش برای ما شاید لحظه‌ای‌ است که با تمام وجود فریاد می‌زنیم اما صدای‌مان را در نهادمان خفه کرده‌ایم فریادی که برای هر کدام از ما دلیلی دارد و برهانی. نمایش «احتمالات» کم‌کم دارد به یک خاطره محتمل تبدیل می‌شود.»

دنیای نشر

حرفه ‌هنرمند هم در صفحه اینستاگرامی‌اش جستاری درباره نقاشی مهدی قان‌بیگی؛ به قلم غلامرضا سماوی و محمدحسن جواهری منتشر کرده: «قان‌بیگی به‌صورت هفتگی و منظم هنرجویان را به طبیعت می‌برد تا به‌صورت مستقیم از طبیعت نقاشی کنند. به گفته او در این تمرینات هیچگاه کپی‌برداری از طبیعت هدف نبوده و همواره هنرجویان را تشویق می‌کرد که برداشتی حسی و شخصی از فضای پیرامونی داشته باشند. او معتقد است «هر هنرجویی می‌بایست با توجه به آثارش هدایت و راهنمایی می‌شد نه چیز دیگری.»

نشر مرکز هم در صفحه اینستاگرامی‌ خود کتاب «آواشناسی و سهم ایرانیان» را معرفی کرده و نوشته: «نویسنده سعی کرده داور عادلی باشد و سهم واقعی دانشمندان ایرانی را در آواشناسی مشخص کند نه آنکه دانشمندان هموطنش را از سر احساس در بهترین جای یک قصه علمی تخیلی قرار دهد. در این کتاب آثار و بقایای آواشناسی از خرابه‌های هند و یونان و روم و سرزمین‌های اسلامی جمع شده و در بافت اجتماعی دیاری که دانشمندان در آن به بررسی این علم پرداخته‌اند عرضه شده است.»

 

 

مسعود کیمیایی یکتا ناصر فرزین محدث علیرضا خمسه
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین