کد خبر: 63860 A

بازیگر مراد برقی پس از ۲۰ سال اجازه فعالیت پیدا کرد

بازیگر مراد برقی پس از ۲۰ سال اجازه فعالیت پیدا کرد

با دستمزدهایی که می‌دهند، چهار عدد سیب‌زمینی هم نمی‌شود خرید.

ایران آرت: اصغر سمسارزاده، هنرمند قدیمی رادیو و تلویزیون که سال‌هاست در رادیو و در برنامه قدیمی «صبح جمعه» فعالیت داشته، از بی‌مهری‌های گذشته می‌گوید و از وضعیت معیشتی اهالی این برنامه رادیویی گله‌مند است.

سمسارزاده در گفت‌وگویی با ایسنا در عین‌حال از حضور خود در سه مجموعه نمایشی که در حال تولید است، خبر داده و در این زمینه می‌گوید: «ممنون هستم که بعد از ۴۰ سال بالاخره به ما اجازه دادند کار کنیم. از کسانی که از من دعوت به‌کار کرده‌اند تشکر می‌کنم اما از برخی که در گذشته اجازه ندادند من کار کنم همچنان گله دارم.»

او که سال‌هاست در رادیو فعالیت دارد، نسبت به دستمزد و وضعیت معیشتی هنرمندان «صبح جمعه با شما» گله‌مند است و در این زمینه تصریح می‌کند: «رادیو با تمام هنرمندانی که زمانی در «صبح جمعه با شما» بودند، بی‌مهر بوده است. پیامی برای آقای جبلی گذاشتم که یک سر به رادیو بزنند. با دستمزدهایی که می‌دهند، چهار عدد سیب‌زمینی هم نمی‌شود خرید.»

سمسارزاده در ادامه درباره فعالیت این روزهایش اظهار می‌کند: «علاوه بر برنامه «صبح جمعه» که در ماه، ۱۰ ساعت برنامه تولید می‌کنیم و پخش هفتگی‌و روتین خود را داریم، این روزها با چند مجموعه نمایشی قرارداد بسته‌ام و حضور دارم.»

این بازیگر از حضور در مجموعه‌ای با نام «کوچه پشتی» به کارگردانی قاسم عرب، سریال «شبکه مخفی زنان» به تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی و کارگردانی افشین هاشمی و سریال «آنتن» که توسط ابراهیم عامریان در حال تولید است خبر می‌دهد.

 

اصغر سمسارزاده از سال ۱۳۴۸ با فیلم آب بازی در فیلم‌های سینمایی را آغاز کرده‌است اما شهرتش را مدیون سریال مراد برقی، مجموعه تلویزیونی ای با نام اصلی خانه به دوش در ۱۳۵۲، و شخصیت اصغر ترقه است که از او چهره‌ای آشنا و مشهور ساخت.

 

اصغر سمسارزاده را با نقش‌های کمدی می‌شناسند، اما دوستداران نمایش‌های جدی، حضور او در نمایش‌های مرحوم غلامحسین ساعدی چون پرواربندان و دیکته و زاویه را نیز به خاطر دارند. اصغر سمسارزاده از بازیگران قدیمی تئاتر، سینما و تلویزیون ایران است که فعالیت‌های هنری خود با گروه تئاتر اسکار آغاز کرد و چند سال بعد به‌طور حرفه‌ای در گروه داود رشیدی که «تئاتر مردم» نام داشت مشغول شد. این بازیگر قدیمی و نام آشنا در فاصله سال‌های ۱۳۴۸ تا ۱۳۵۶ بیش از ۲۰ فیلم بازی کرد. اما انقلاب و دگرگونی‌های پیش آمده، او را نیز مانند بسیاری به حاشیه راند؛ ولی سمسارزاده ابتدا از طریق حضور در تئاترهای لاله زار و سپس نقش‌های کوچک و بزرگ تلویزیونی و گاه سینمایی کوشید تا در این حیطه فعال باقی بماند. سمسار زاده سالهای پس از انقلاب در برنامه رادیویی صبح جمعه با شما نیز فعالیت داشته است.

داود رشیدی اصغر سمسارزاده برنامه صبح جمعه با شما
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین