کد خبر: 64399 A

پنج زن سینماگر هیئت رسیدگی به شکایات جنسی در سینمای ایران می شوند/ ,رای گیری در صفحه جنبش می تو ایران/ نیکی کریمی، ترانه، هانیه، غزاله و آزاده در میان کاندیداها

پنج زن سینماگر هیئت رسیدگی به شکایات جنسی در سینمای ایران می شوند/ ,رای گیری در صفحه جنبش می تو ایران/ نیکی کریمی، ترانه، هانیه، غزاله و آزاده در میان کاندیداها

این کاندیداها عبارت بودند از نیکی کریمی، آیدا پناهنده، غزاله معتمد، غزاله سلطانی، ترانه علیدوستی، منصوره یزدان‌جو، هانیه توسلی، ریحانه طراوتی، مهین صدری، سمیه میرشمسی، مارال جیرانی ثمین مهاجرانی و البته آزاده صمدی.

ایران آرت: خبرآنلاین خبر داد: آزاده صمدی، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون و یکی از امضاکنندگان «بیانیه زنان دست‌اندرکار سینما در اعتراض به خشونت علیه زنان در این عرصه» از کاندیدا شدن خود به همراه ۱۲ هنرمند دیگر برای تشکیل هیئتی ۵ نفره جهت رسیدگی به این موضوع خبر داد. 

این کاندیداها عبارت بودند از نیکی کریمی، آیدا پناهنده، غزاله معتمد، غزاله سلطانی، ترانه علیدوستی، منصوره یزدان‌جو، هانیه توسلی، ریحانه طراوتی، مهین صدری، سمیه میرشمسی، مارال جیرانی  ثمین مهاجرانی و البته آزاده صمدی.

 ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ بود که جمعی از سینماگران زنِ ایران از جمله نیکی کریمی، هدیه تهرانی، ترانه علیدوستی، سحر دولت‌شاهی، پری‌ناز ایزدیار، هانیه توسلی، تهمینه میلانی، ویشکا آسایش، نگار جواهریان و... اقدام به امضا و انتشار بیانیه‌ای با عنوان «بیانیه زنان دست‌اندرکار سینما در اعتراض به خشونت علیه زنان در این عرصه» کردند.

آن‌چه مورد اعتراض آن‌ها قرار داشت «قلدری، تهدید، توهین، تحقیر و تعرض به زنان سینماگر در محل کارشان» بود و راهکار برون‌رفت از این وضعیت، تشکیل کمیته‌ای مستقل در خانه سینما برای پیگیری عاملان این خشونت سیستماتیک اعلام شد.

حال، آزاده صمدی، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون و یکی از امضاکنندگان این بیانیه در صفحه اینستاگرامش از کاندیدا شدن خود به همراه ۱۲ هنرمند دیگر؛ نیکی کریمی، آیدا پناهنده، غزاله معتمد، غزاله سلطانی، ترانه علیدوستی، منصوره یزدان‌جو، هانیه توسلی، ریحانه طراوتی، مهین صدری، سمیه میرشمسی، مارال جیرانی و ثمین مهاجرانی برای تشکیل هیئتی ۵ نفره جهت رسیدگی به آن‌چه «آزار و خشونت جنسی در سینما» خوانده، نوشته است. 

او در این مورد این طور توضیح داده است:

«انتخاب هیئت ۵ نفره رسیدگی به آزار و خشونت جنسی در سینما

رای‌گیری مخصوص زنان امضاکننده بیانیه اعتراض به خشونت علیه زنان در عرصه سینما و تئاتر

قرار است مجمعی برای پیگیری خواست بیانیه (رسیدگی به خشونت و آزار علیه سینماگران زن توسط کمیته مستقل) تشکیل شود که طبیعتا و برای جلوگیری از هرگونه تضییع حقوق نیاز به انتخاب پنج نماینده ضروری به نظر می‌رسد.

در لیست زیر تعدادی از زنان سینماگر، برای به عهده گرفتن این مسئولیت، کاندید شده‌اند.

شما زنان دست‌ اندرکار سینما و تئاتر امضاکننده، با مراجعه به دایرکت صفحه «جنبش می‌-تو ایران» یک کد دریافت می‌کنید و سپس از این لیست به نمایندگان مورد نظر خود رای خواهید داد. امید است این فرآیند دموکراتیک، گام بعدی را در رسیدگی دقیق به این موضوع در جهت حق‌خواهی استوار کند.

پ.ن: لطفا فقط و فقط زنانی که بیانیه را امضا کرده‌اند، برای رای‌گیری به صفحه «#می_تو ایران» دایرکت داده، کد دریافت کنند و برای ثبت رای خود به لینک زیر مراجعه نمایند. (قدم اول اگر از امضاکنندگان بیانیه هستید به صفحه «جنبش می‌-تو ایران» در دایرکت پیام دهید)

اسامی کاندیداها به شرح زیر است:

نیکی کریمی، آیدا پناهنده، غزاله معتمد، غزاله سلطانی، ترانه علیدوستی، منصوره یزدان‌جو، هانیه توسلی، ریحانه طراوتی، مهین صدری، آزاده صمدی، سمیه میرشمسی، مارال جیرانی و ثمین مهاجرانی.» 

نیکی کریمی هانیه توسلی ترانه علیدوستی آزاده صمدی بیانیه زنان سینماگر خشونت جنسی در سینمای ایران صفحه جنبش می تو ایران
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین