کد خبر: 64799 A

خداحافظی سیاسی خانم بازیگر/ این حرفه نژادستیزانه و مردسالارانه است

خداحافظی سیاسی خانم بازیگر/ این حرفه نژادستیزانه و مردسالارانه است

ایران آرت: ادل انل، بازیگر فرانسوی فیلم‌هایی چون "پرتره بانویی در آتش" (Portrait of a Lady on Fire) و "قهرمانان نمی‌میرند" (Heroes Don’t Die) از بازیگری کناره‌گیری کرد. انل قرار بود در فیلم علمی-تخیلی "برونو دومون" نقش‌آفرینی کند اما در مصاحبه با مجله آلمانی FAQ می‌گوید هم از این پروژه و هم از بازیگری کناره‌ می‌گیرد.

انل می‌گوید: "دیگر فیلم بازی نمی‌کنم. به خاطر دلایل سیاسی. به خاطر اینکه صنعت فیلمسازی یکسره ارتجاعی، نژادستیزانه و مردسالارانه است. اشتباه کرده‌ایم اگر بگوییم افرادی که در رأس قدرت قرار دارند خیرخواهند، و دنیا تحت مدیریت ناشیانه آن‌ها در مسیر درستی است. به‌هیچ‌وجه. تنها چیزی که روی ساختار جامعه تأثیر می‌گذارد کشمکش‌های اجتماعی است. و به نظر می‌رسد که در مورد من، جدا شدن یعنی مبارزه. با جدا شدن از این صنعت برای همیشه، می‌خواهم در دنیایی دیگر سهیم شوم، در سینمایی دیگر."

انل اضافه می‌کند: "برای مثال، نحوه نمایش زنان در فیلم‌ها. سعی کردم چیزی را از درون تغیر دهم. وقتی بحث جنبش "من هم" (MeToo)، مشکلات زنان و نژادستیزی پیش بیاید، صنعت فیلمسازی به‌شدت به مشکل برخورد می‌کند. دیگر نمی‌خواهم بخشی از این صنعت باشم."

به گزارش ۳۰نما، انل که پس از اهدای جایزه "سزار" بهترین کارگردانی به "رومن پولانسکی" در سال ۲۰۲۰ به نشانه اعتراض سالن را ترک کرد، در حال حاضر بر روی تئاتر تمرکز کرده اما احتمال تولید فیلم با همکاران کنش‌گرش از جمله "سلین سیاما" را رد نمی‌کند: "می‌خواهم در دنیای دیگری مشارکت کنم. اگر امروز در این صنعت فیلمسازی بمانم، یک نوع ضمانت فمینیستی از این صنعت مردسالار خواهد بود. رؤیای من این است که تأکید کنم: این صنعت از یک نابرابری ساختاری کاپیتالیستی، مردسالارانه، نژادستیزانه، و جنسیت‌ستیزانه دفاع می‌کند. به این معنا که این صنعت دست در دست نظام اقتصادی جهانی دارد که همه حقوق برابری ندارند."

 

آزار جنسی خانم بازیگر ادل انل
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین