کد خبر: 64829 A

تام کروز

تام کروز با هلی‌کوپتر در جشنواره کن فرود آمد/ عکس

تام کروز با هلی‌کوپتر در جشنواره کن فرود آمد/ عکس

فیلم «تاپ گان: ماوریک» (Top Gun: Maverick) کروز برای اولین بار در این جشنواره به نمایش درخواهد آمد.

ایران آرت: تام کروز که سه نامزدی اسکار را در کارنامه دارد، چهارشنبه این هفته (۱۸ مه) با هلی‌کوپتر وارد محل برگزاری جشنواره کن شد. فیلم «تاپ گان: ماوریک» (Top Gun: Maverick) کروز برای اولین بار در این جشنواره به نمایش درخواهد آمد.

کروز در کنفرانس مطبوعاتی «ماوریک» از تجارب فیلمسازی خود از ابتدا تاکنون می‌گوید. او اگرچه تهیه‌کننده «مأموریت غیرممکن» (Mission: Impossible) در سال ۱۹۹۶ بوده، اما می‌گوید وسواس او برای مدیریت تمامی بخش‌های تولید یک پروژه به اولین نقش او در فیلم «شیپور خاموشی» (Taps) در سن ۱۸ سالگی برمی‌گردد.

 

تام کروز

 

کروز می‌گوید: «به تمامی دپارتمان‌ها رفتم و در مورد همه آن‌ها مطالعه کردم.» به این دلیل که ممکن بود روزی «فیلم دیگری» بسازد. او اضافه می‌کند: «دانشگاه فیلمسازی من محل فیلمبرداری پروژه‌ها بود. وقتی فیلم «شیپور خاموشی» را می‌ساختیم «جرج سی. اسکات» را دیدم و در مورد «پاتن» (Patton) حرف زدیم. از فیلم «دکتر استرنجلاو» (Dr. Strangelove) برای من گفت. تمایلی به شنیدن شایعه‌ها نداشتم بلکه کار آن‌ها و اینکه چگونه به سینما تبدیل کرده بودند برای من اهمیت داشت.»

کروز گه به همراه «مایلز تلر»، «جان هم»، «جنیفر کانلی» و دیگر عوامل «ماوریک» در فتوکال فیلم در کن حضور پیدا کرده بود، در بخش دیگری از کنفرانس خاطره‌ای از «هارولد بکر» و تصاویر خام و تدوین نشده فیلم می‌کند. کروز می‌گوید: «به من نشان داد، «این برداشت‌ها در فیلم وجود خواهند داشت» و وجود داشتند. او به من نمایش دیگر بازیگران را نشان داد. دیدن «جرج سی. اسکات» و لنز‌ها عالی بود؛ دیدن اینکه نورپردازی به مفاهیم مختلف کمک می‌کرد.»

 

gettyimages-1397932082-2048x2048-1

این بازیگر ۵۹ ساله مهم‌ترین جنبه‌های فیلمسازی می‌گوید: «امیدوارید فیلمی بسازید که مخاطب را در نهایت سرگرم و درگیر کند. این تجربه را نه فقط برای خودم، بلکه برای دیگرانی که تمایل دارند می‌خواهم.»

کروز در پاسخ به این پرسش که آیا «ماوریک» در مقاطقی به سمت انتشار در پلتفرم‌های دیجیتال نزدیک شده یا نه می‌گوید: «نه، این اتفاق هرگز نخواهد افتاد. هیچ‌وقت قرار نبود اتفاق بیفتد.» او اضافه می‌کند:‌ «حتی اگر شکست خوردید، سعی کنید به راهتان ادامه دهید و بپرسید: «چه درس‌هایی آموختم.» همیشه بهتر این است که تلاش کنید [آن اشتباه را] انجام ندهید. این سؤال را بپرسید.»

 

gettyimages-1397932184-2048x2048-1

تام کروز
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین