کد خبر: 65262 A

مهران مدیری، نقش فروشی در سینما و تلویزیون، قیمت نقش در بازیگری

افشاگری مهران مدیری و رجبی از رشوه ۱۰ میلیاردی و نقش فروشی

افشاگری مهران مدیری و رجبی از رشوه ۱۰ میلیاردی و نقش فروشی

یک‌بار یکی آمد و گفت یک سریال چند می‌ارزد، گفتم مثلاً ۱۰ میلیارد تومان. او به من گفت، ۱۰ میلیارد می‌دهم دخترم بازیگر شود.

ایران آرت: روزنامه اصولگرا جوان نوشت: هنر در ایران تا همین اواخر عرصه‌ای بود که در جامعه یکه‌تازی می‌کرد، اما اتهام‌زنی آزار جنسی، فرار مالیاتی و از هم پاشیدن خانواده و حالا طرح مسئله رواج رشوه در این عرصه از سوی مهران مدیری، ذهنیت افکار عمومی درباره پاک بودن عرصه هنر را با چالشی جدی مواجه کرده است.

مهران مدیری در برنامه «دورهمی» از رشوه گرفتن کارگردان‌ها و تهیه‌کننده‌ها برای تقسیم نقش بین علاقه‌مندان بازیگری سخن به میان آورد و از آن انتقاد کرد.

این انتقاد مهران مدیری از هم‌صنفی‌هایش در حالی اتفاق می‌افتد که سینما و عرصه هنر‌های نمایشی در چند ماه اخیر زیر شدیدترین انتقاد‌ها به دلیل طرح مباحث آزار جنسی قرار دارد.

در قسمتی از برنامه «دورهمی»، مهران رجبی بحث را به سمت رشوه گرفتن در ادارات کشید و مهران مدیری هم از این فرصت استفاده کرد تا به مسئله رشوه در سینما بپردازد.

مدیری توضیح داد که رشوه فقط در بانک‌ها و اداره‌ها اتفاق نمی‌افتد و در سینما هم به وفور شاهدش هستیم.

او گفت: «یک کار کثیفی که در کار ما انجام می‌دهند، این است که از شما پول می‌گیرند تا بازی کنید. این هم اسمش رشوه است. به یک بازیگر می‌گویند ۲۰۰ میلیون بده، چهار تا سکانس بازی کن.»

مدیری از جوان‌هایی که می‌خواهند وارد این حرفه شوند، خواست دست به چنین کاری نزنند و در توضیح گفت: «به جوان‌هایی که می‌خواهند وارد این حرفه شوند باید بگویم واقعاً این کار را نکنید. تهیه‌کننده باید سرمایه ساخت فیلم را از جای دیگری بیاورد. قرار نیست شما ۱۰۰ میلیون، ۲۰۰ میلیون بدهید تا بازی کنید. شما باید بازی کنید و برای آن دستمزد هم بگیرید.»

مهران رجبی هم خاطره‌ای در همین زمینه تعریف کرد: «یک‌بار یکی آمد و گفت یک سریال چند می‌ارزد، گفتم مثلاً ۱۰ میلیارد تومان. او به من گفت، ۱۰ میلیارد می‌دهم دخترم بازیگر شود. گفتم اصلاً معلوم نیست این پول را بدهی دخترت واقعاً بازیگر شود و منصرفش کردم.»

او خاطره دیگری هم از جوانی تعریف کرد که برای نمای بسته در یک فیلم پول داده بود. رجبی گفت: «در یکی از شهرستان‌ها سر یکی از این فیلم‌های استانی، یک نفر آمد و گفت آقای رجبی نمای بسته چقدر است، من تعجب کردم و بعد گفت، من ۷ میلیون پول داده‌ام تا چند نمای بسته از من بگیرند. هر نمای بسته یک میلیون تومان است و هر لانگ‌شات ۲۰۰ هزار تومان.» به نظر می‌رسد عرصه سینما و هنر‌های نمایشی نیاز جدی به یک پالایش درونی دارد، چراکه ضعف کیفیت آثار نمایشی، مردم را از این هنر زده کرده و باعث رکود جدی در گیشه شده است.

 

مهران مدیری برنامه دورهمی مهران رجبی نقش فروشی در سینما و تلویزیون
نظرات خوانندگان
  • علی
    پاسخ

    خیلی هم عالی روز به روز خبرهایی بهتر از چنین صداوسیما میشنویم

ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین