کد خبر: 65436 A

بهنوش طباطبایی، شبنم قلی‌خانی، عادل فردوسی‌پور، مهدی سلطانی، محمود عزیزی، آرزو افشار

۶ سلبریتی‌ ایرانی که استاد دانشگاه هستند/ از بهنوش طباطبایی و شبنم قلی‌خانی تا عادل فردوسی‌پور

۶ سلبریتی‌ ایرانی که استاد دانشگاه هستند/ از بهنوش طباطبایی و شبنم قلی‌خانی تا عادل فردوسی‌پور

بهنوش طباطبایی، شبنم قلی‌خانی، عادل فردوسی‌پور، مهدی سلطانی از جمله چهره‌های شناخته شده‌ای هستند که به‌عنوان استاد دانشگاه به تدریس می‌پردازند.

ایران آرت: برخی سلبریتی‌های ایرانی علاوه بر فعالیت در زمینه‌ای که در آن به شهرت رسیده‌اند، به تدریس در دانشگاه هم مشغول‌اند.

در ادامه این مطلب که توسط روزیاتو گردآوری شده، با سلبریتی‌هایی که استاد دانشگاه هستند آشنا خواهیم شد.

 

بهنوش طباطبایی

بهنوش طباطبایی که دارای مدرک دکترای روانشناسی بالینی است، آبان سال گذشته از آغاز فعالیت خود به عنوان استاد رشته روانشناسی در دانشگاه پیام نور خبر داد.

طباطبایی در صفحه ی اینستاگرامش عکسی از خود در کنار دانشجویانش منتشر کرد و نوشت: «اولین تجربه ی تدریسم در دانشگاه (پیام نور) برام بسیار با ارزش است. این عکس یادگاریست از این تجربه. کلاسها مجازی بود ولی با تعدادی از دانشجویان عزیزم که بسیار هم با انگیزه و درسخوان و‌ فعال در کلاس بودند قرار دیدار گذاشتیم. امیدوارم تک تک دانشجویان عزیز دلم موفق باشند. جای همگی آنها در این عکس خالیست.»

 

252622629_1525439204479812_4478884039075465299_n-1

 

بهنوش طباطبایی متولد ۱۳۶۰ در تهران است.

وی ابتدا مدرک کارشناسی خود را در رشته ی کامپیوتر اخذ کرد و سپس یک دوره بازیگری در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران گذراند. او بعدها مدرک دکترای خود را در رشته روانشناسی بالینی اخذ کرد.

فعالیت بازیگری خود را به طور رسمی در سال ۷۴ با حضور در مجموعه طنز تلویزیونی «جدی نگیرید» به کارگردانی سعید توکل و صادق عبداللهی آغاز کرد.

اولین حضور سینمایی او در سال ۸۵ با بازی در فیلم های «مصائب دوشیزه» به کارگردانی مسعود اطیابی و «پسران آجری» به کارگردانی مجید قاری زاده رقم خورد.

بهنوش طباطبایی در سال ۸۹ با مهدی پاکدل، دیگر بازیگر مشهور، ازدواج کرد. آشنایی این دو به سال ۸۵ و بازی در فیلم سینمایی «مصائب دوشیزه» بازمی گشت. خبر جدایی این زوج در سال ۹۵ رسانه ای شد.

شبنم قلی خانی

شبنم قلی خانی که دارای مدارک لیسانس و فوق لیسانس تئاتر گرایش طراحی صحنه از ایران و فوق لیسانس کارگردانی سینما از استرالیا است، هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی است و سال ها به آموزش بازیگری و تئاتر در این دانشگاه پرداخته است.

شبنم قلی خانی متولد سال ۱۳۵۶ در تهران است.

فعالیت بازیگری خود را از دوران دانشجویی با بازی در تئاتر آغاز کرد.

 

57024194_434640027352790_2884383403543751243_n

 

اولین تجربه ی بازیگری رسمی او در سال ۷۹ با بازی در فیلم سینمایی «مریم مقدس» ساخته ی شهریار بحرانی رقم خورد و در سال ۸۱ با بازی در سریال «گل مرداب» به کارگردانی پرویز امیرافشاری وارد تلویزیون شد.

او علاوه بر بازیگری، تجربه ی نویسندگی و کارگردانی چند فیلم کوتاه را هم دارد.

شبنم قلی خانی در سال ۸۶ ازدواج کرد و دختری به شانا دارد.

مهدی سلطانی

مهدی سلطانی که دارای لیسانس بازیگری از دانشگاه تهران و فوق لیسانس کارگردانی از دانشگاه هنر و دکترای بازیگری تئاتر از دانشگاه آوینیون فرانسه است، عضو هیئت علمی و استاد دانشکده هنرهای نمایشی و موسیقی پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران به تدریس است.

 

mhds-sarvestani-photokade-2

مهدی سلطانی متولد سال ۱۳۵۰ در شیراز است.

بازیگری را با نقش آفرینی در تئاترهای دانشجویی آغاز کرد.

در سال ۷۲ با بازی در مجموعه «نوروز ۷۳» به کارگردانی حسین فردرو وارد تلویزیون شد و فعالیت در سینما را در سال ۷۴ با بازی در فیلم «آخرین بندر» به کارگردانی حسن هدایت آغاز کرد.

مهدی سلطانی در سال ۷۹ ازدواج کرد و در سال ۹۲ صاحب دختری به روژا شد.

آرزو افشار

آرزو افشار که دارای فوق لیسانس رشته کارگردانی از دانشگاه هنر است، در دانشگاه تدریس بازیگری می کند.

آرزو افشار متولد سال ۱۳۵۷ در تهران است.

بازیگری را رسماً از سال ۷۶ با بازی در سریال «آژانس دوستی» ساخته ی احمد رمضان زاده و محرم زینال زاده آغاز کرد و در سال ۷۷ با فیلم «کمکم کن» به کارگردانی رسول ملاقلی پور وارد سینما شد.

 

arezooafshar-photokade-2_-1

آرزو افشار تاکنون ازدواج نکرده و مجرد است اما به دلیل آنکه خود یک فرزندخوانده بوده، در سال ۹۲ تصمیم گرفت سرپرستی دختر چند ماهه ای را به عهده گیرد که نام او را پارمیدا گذاشت.

محمود عزیزی

محمود عزیزی که دارای دکترای رشته تئاتر از دانشگاه سوربن فرانسه است، عضو هیئت علمی و استاد دانشکده هنرهای نمایشی و موسیقی پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران است.

 

155085_-1

محمود عزیزی متولد سال ۱۳۲۳ در تهران است.

بازیگری را از تئاتر آغاز کرد و در سال ۶۹ با بازی در فیلم «همه یک ملت» ساخته ی حسین مختاری برای نخستین بار جلوی دوربین رفت. در سال ۷۰ با بازی در سریال «وزیر مختار» به کارگردانی سعید نیکپور وارد تلویزیون شد.

عادل فردوسی پور

عادل فردوسی پور که دارای مدرک کارشناسی ارشد رشته مهندسی صنایع از دانشگاه صنعتی شریف و مدرک دکترای رشته مدیریت رسانه از دانشگاه تهران است، در دانشگاه صنعتی شریف درس زبان تخصصی صنایع را تدریس می‌ کند.

 

عادل فردوسی پور

عادل فردوسی‌ پور گزارشگر فوتبال، تهیه‌ کننده، مجری تلویزیونی، مترجم و مدرس دانشگاه، متولد سال ۱۳۵۳ در یزد است.

فردوسی‌ پور فعالیت حرفه‌ ای خود از سال ۷۲ با روزنامه‌ نگاری در مجلات ورزشی شروع کرد و سپس در تلویزیون نیز به عنوان گزارشگر ورزشی مشغول به کار شد. او پس از گزارشگری مسابقات فوتبال جام جهانی ۱۹۹۸ به شهرت رسید و در سال ۷۸ برنامه تلویزیونی «نود» را برای بررسی فوتبال ایران طراحی و تهیه کرد. او تا سال ۹۷ که از سوی مدیریت شبکه ۳ کنار گذاشته شد، به اجرای «نود» پرداخت، برنامه ای که همواره از پرمخاطب‌ ترین و بهترین برنامه‌ های صدا و سیما بود.

بهنوش طباطبایی شبنم قلی خانی مهدی سلطانی محمود عزیزی آرزو افشار
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین