کد خبر: 66126 A

محمد فیلی، وضعیت معیشتی هنرمندان

وضعیت دردناک خانه محمد فیلی/ بی سرپناهی پس از ۵۰ سال کار هنری

وضعیت دردناک خانه محمد فیلی/ بی سرپناهی پس از ۵۰ سال کار هنری

محمد فیلی بازیگر شناخته شده پس از ۵۰ سال کار هنری بی خانه و بی سر پناه مانده است.

ایران آرت: زمستان سال ۱۳۹۹ بود که موضوع مشکل خانه «محمد فِیلی» با انتشار ویدئویی در فضای مجازی مطرح شد. همان ماجرای سرگردانی که در ویدئویی منتشر شد و بازتاب‌های فراوانی را ایجاد کرد. او البته در کنار طرح مشکلات خودش، به مشکلات موجر و مستأجرها نیز اشاره کرد. بعد از انتشار گسترده این ویدئو، او در گفت‌وگویی با خبرنگار تسنیم توضیح داد که " شش هفت سال پیش در آپارتمانی سکونت داشته و صاحب خانه خوبی داشت. تا اینکه گرانی برای مسکن اتفاق افتاد و مشکل عمل قلب صاحب‌خانه‌اش، باعث شد تا به فکر فروش خانه‌اش بیفتد. در این میان، اتفاقاتی می‌افتد که کار فروشنده (صاحب‌خانه) و خریدار جدید به دادگاه و شکایت و شکایت‌کشی می‌رسد. "

به تعبیر فیلی، ترکش‌های این اتفاقات به او وارد شد. در واقع او ماند و صاحب‌خانه‌ای که می‌گفت باید ضرر و زیان بپردازد و یا اجرت‌المثل بدهد. وی ادامه می‌دهد: من می‌گفتم چرا باید ضرر و زیان بدهم، من که طبق قواعدش پیش رفته‌ام. او هم زیر بار نرفت و به قول خودش، این ودیعه را به صندوق شورای حل اختلاف واریز کرده است.

روایت داستان سرگردانی

این اتفاقات در حالی افتاد که این بازیگر سینما و تلویزیون درگیر بازی در سریال «رعد و برق» بهروز افخمی بود. نگهبان ساختمان با او تماس می‌گیرد که گروهی همراه با افسر نیروی انتظامی آمده‌اند قفل خانه‌ات را باز کنند. درست است افسر نیروی انتظامی با من خوب برخورد کرد اما به خاطر اینکه وسایلم را کنار خیابان نگذارند و یا ضبط نکنند با یکی از دوستان هماهنگ کردم و اثاثیه‌ام را به پارکینگ منزل او انتقال دادم.

مشکلی که هنوز پابرجاست

به خاطر فضای خاصی که خانه فعلی دارد، مجبور شده به تنهایی زندگی کند و بچه‌های او هم سخت است بیایند و بروند. دامنه بی‌مهری‌ها به بازیگران پیشکسوت از جمله محمد فیلی به رفتار ناجوانمردانه برخی از تهیه‌کنندگان هم برمی‌گردد که به گفته او هنوز دستمزدهای چندین ساله‌شان را هم وصول نکرده‌اند.

روزگار، روزگار خوبی نیست و کمتر به پیشکسوتان و هنرمندان تلاشگر سریال‌ها و فیلم‌های ماندگار تلویزیون و سینما توجه می‌شود. حتی صدایشان به جایی نمی‌رسد که حقّشان را از تهیه‌کنندگان بگیرند. و یا مدیران نمی‌دانند که بازیگران قدرتمند و کاربلد تلویزیون و سینما اصلاً کجا هستند و وقتی کار نمی‌کنند و خانه‌نشین شده‌اند از کدام منبع درآمد امرار معاش می‌کنند.

تکلیف خانه‌ای که هنوز هم روشن نیست

محمد فیلی با 50 سال سابقه هنری در تئاتر، سینما و تلویزیون، با چهره‌ای آشنا، هنوز تکلیف خانه‌اش روشن نیست. هنرمندانی که همیشه قدرتمندانه پای کارهای ارزشمند و فاخر بوده‌اند.

محمد فیلی وضعیت معیشتی هنرمندان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین