کد خبر: 66153 A

اسکارلت جوهانسون

اسکارلت جوهانسون، نگاه فراجنسیتی و نظام مردسالار

اسکارلت جوهانسون، نگاه فراجنسیتی و نظام مردسالار

ستاره هالیوود می‌گوید امروزه بازیگران زنی که در دهه سوم و چهارم زندگی‌شان هستند نقش‌های متنوع‌تری از نقش تنها یک زن زیبا را ایفا می‌کنند.

ایران آرت: اسکارلت جوهانسن در اپیزود پانصدم پادکست دکس شپرد (Armchair Expert) از نگاه‌های «فراجنسی» سال‌های ابتدایی دوران بازیگری خود گفته است.

بازیگر فیلم‌های «بیوه سیاه» (Black Widow) و «امتیاز پایانی» (Match Point) می‌گوید: «به این شکل نگاه ابزاری و طبقه‌بندی‌شده به من شد و احساس کردم نقش‌هایی که می‌خواستم را پیشنهاد نمی‌کنند. به یاد می‌آورد که با خود می‌گفتم: «شاید مردم فکر می‌کنند ۴۰ ساله‌ام.» دیگر اتفاق مطلوب یا چیزی که در مقابلش بجنگم نبود.»

جوهانسن با «شمال» (North) در سال ۱۹۹۴ اولین فیلم بلندش را تجربه کرد در حالی که ۹ ساله بود. او سپس به فیلم تحسین‌شده «گمشده در ترجمه» (Lost in Translation) «سوفیا کاپولا» رد سال ۲۰۰۳ پیوست و مقابل «بیل مری» نقش‌آفرینی کرد. در آن زمان، جوهانسن ۱۷ ساله بود.

 

IMG_20221014_054554_012

 

به گزارش ۳۰نما، جوهانسن به شپرد می‌گوید: «چون همه فکر می‌کردند سن و سال بیشتری دارم و مدت زیادی است که بازیگرم، من را در جایگاه فراجنسی و عجیبی طبقه‌بندی کردند. احساس کردم [دوران بازیگری‌ام] تمام شده. می‌گفتم: «این کارنامه‌ای است که داری، این نقش‌هایی است که بازی کرده‌ای.» و فکر می‌کردم: «تمام شد؟»»

این بازیگر ۳۷ ساله در ادامه توضیح می‌دهد که چگونه سینما برای زنان جوان تغییر کرده و امروز تنها نقش یک جفت زیبا را برای آن‌ها نمی‌نویسند: «امروز بازیگران جوان بیست و چند ساله را می‌بینم. احساس می‌کنم که به آن‌ها اجازه می‌دهند نقش‌های مختلفی بازی کنند. زمانه دیگری شده. خوشبختانه حتی دیگر اجازه نداریم بازیگران دیگر را طبقه‌بندی کنیم. آدم‌ها پویاتر شده‌اند.»

جوهانسن می‌گوید با این حال هنوز جای پیشرفت وجود دارد چرا که هنوز در یک «نظام مردسالار زندگی می‌کنیم.»

 

اسکارلت جوهانسون
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین