کد خبر: 66719 A

تایتانیک، دی کاپریو، کیت وینسلت، جیمز کامرون

جک یا رز؛ فقط یک نفر می‌توانست زنده بماند/ حل معمای فیلم تایتانیک با یک پژوهش علمی

جک یا رز؛ فقط یک نفر می‌توانست زنده بماند/ حل معمای فیلم تایتانیک با یک پژوهش علمی

جیمز کامرون، کارگردان فیلم تایتانیک برای اثبات مرگ شخصیت جک با بازی لئوناردو دی‌کاپریو از علم یاری جسته است.

ایران آرت: مرگ شخصیت جک در فیلم «تایتانیک» (Titanic) معمای حل‌نشده و محل بحث‌های بی‌پایانی در دهه‌های گذشته بود.

بسیاری از بینندگان فیلم ادعا می‌کردند که برای هر دو شخصیت جک و رز با بازی «لئوناردو دی‌کاپریو» و «کیت وینسلت» روی در شناور به اندازه کافی جا بوده است، اما کامرون به روش علمی ثابت می‌کند که که این ادعا صحت ندارد.

به گزارش ۳۰نما، کامرون در مصاحبه با «تورنتو سان» فاش می‌کند که یک «مطالعه علمی» تدارک دیده تا ثابت کند امکان بقای دو نفر روی یک در شناور وجود ندارد.

این فیلمساز می‌گوید: «تحقیقاتی علمی انجام دادیم تا این بحث را تمام کنیم و یک بار برای همیشه از شرش خلاص شویم. از آن زمان یک تجزیه و تحلیل فورسنیک کامل با یک متخصص سرمازدگی انجام دادیم که الوار شناور در فیلم را بازسازی کرد و یک فیلم ویژه کوچک ساختیم که در ماه فوریه بیرون می‌آید.»

کامرون ادامه می‌دهد: «دو بدلکار آوردیم که جثه آن‌ها به اندازه کیت و لئو بود و حس‌گرهایی را روی آن‌ها و درون آن‌ها قرار دادیم و آن‌ها را درون آب منجمد گذاشتیم و آزمایش کردیم تا ببینیم آیا می‌توانند با روش‌های مختلف نجات پیدا کنند یا نه و پاسخ آن این بود که به هیچ وجه امکان نداشت هر دو نجات پیدا کنند. فقط یک نفر می‌توانست نجات پیدا کند.»

کامرون اضافه می‌کند:‌ «[جک] باید می‌مرد. مثل رومئو و ژولیت است. فیلیم در مورد عشق و ایثار و اخلاق. عشق را با فداکاری می‌سنجند... شاید پس از ۲۵ سال، دیگر لازم نباشد این بحث را ادامه دهم.»

کامرون در سال ۲۰۱۹ به «بی‌بی‌سی» گفته بود که ادامه این بحث «احمقانه» است: «بحثی وجود ندارد. اما اگر می‌خواهید همه آن بحث‌های احمقانه را از زیر خاک بیرون بیاورید... منظورم این است که بیایید برگردیم به اینکه آیا رومئو نمی‌توانست زیرکی کند سم را نخورد؟ بله، می‌توانست خنجر کوچکش را بیاورد محض خاطر اینکه شاید ژولیت با آن خودش را می‌زد؟»

کارمون ماه گذشته فاش کرده بود که دی‌کاپریو در ابتدا حاضر نبود برای این نقش تست بازیگری بدهد.

«تایتانیک» از ۱۰ فوریه ۲۰۲۳ مجدداً اکران خواهد شد. فیلم «آواتار: راه‌ آب» (Avatar: The Way of Water) کامرون در سراسر دنیا اکران شده است

 

دی کاپریو کیت وینسلت جیمز کامرون
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین