کد خبر: 67147 A

علی نصیریان، جشنواره فیلم فجر

چرا علی نصیریان در جشنواره فیلم فجر حاضر نشد؟/ بازخوانی نامه جنجالی در نشست خبری

چرا علی نصیریان در جشنواره فیلم فجر حاضر نشد؟/ بازخوانی نامه جنجالی در نشست خبری

امیرحسن بیگلر - بحث عدم حضور علی نصیریان در جشنواره فیلم فجر در نشست خبری فیلم «هفت بهار نارنج» مطرح شد و کارگردان فیلم که برای اولین بار فیلمسازی را تجربه می‌کند در این مورد توضیحاتی ارائه کرد.

ایران آرت: فرشاد گل‌سفیدی که در نمایش این فیلم همزمان با جشنواره فیلم فجر در پردیس سینمایی ملت سخن می‌گفت با اشاره به اینکه شاید این آخرین فیلم علی نصیریان باشد، در عین حال گفت که نامه این بازیگر به دبیر جشنواره با یک شیطنت، به نامه انصراف تبدیل شده است.

به گزارش ایسنا، دوشنبه، ۱۷ بهمن ماه یکی از فیلم‌های جشنواره فجر که نخستین تجربه کارگردانی فیلمسازش است، در سینمای رسانه نمایش داده شد. این فیلم عاشقانه با بازیگری علی نصیریان در نقش اصلی همراه بود و کارگردانی آن را هم فرشاد گل‌سفیدی که از فیلمبرداران سینماست، برعهده داشت.

گل‌سفیدی درباره اثرش گفت که این ژانر عاشقانه را خیلی دوست داشته و علاقه‌مند بوده تا آن را بسازد.

My6fGkG1VzsJ

گل‌سفیدی درباره انتخاب علی نصیریان و شباهت قصه «هفت بهار نارنج» با زندگی شخصی این بازیگر که همسرش را چند سال قبل از دست داده و علاقه زیادی هم به او داشت، گفت: ماجرای فوت همسرشان در این همکاری تاثیر داشت و آقای نصیریان خیلی فیلمنامه را دوست داشتند، بخاطر اینکه خودشان هم از همسرشان تا روزهای آخر عمرشان مراقبت می‌کردند و با داستان همذات‌پنداری کردند و می‌گفتند که این شاید آخرین فیلم‌شان باشد.

او درباره سختی‌ها احتمالی کار با بازیگری با سابقه همچون علی نصیریان گفت: آقای نصیریان ۸۳ دقیقه فیلم را یک تنه با حفظ راکورد پیش می‌برد و به نظرم استفاده از ایشان خیلی به‌جا بود. ایشان خیلی سحرخیز هستند و ۶ صبح بیدارند و ما باید طوری برنامه‌ریزی می‌کردیم که از ساعت‌های اولیه روز، فیلمبرداری را شروع کنیم. این سبک زندگی ایشان شیوه کار ما را هم تغییر داد. ما در حین کار با هم تعامل داشتیم ولی مواردی هم بود که آقای نصیریان نپذیرفتند.  

گل‌سفیدی ادامه داد: آقای نصیریان دوست داشتند که الآن اینجا باشند ولی بخاطر شرایط جسمی و کهولت سن این امکان را نداشتند. البته نامه‌ای را به همین دلیل به دبیر جشنواره فرستادند ولی نامه با شیطنت به دست کسی غیر از دبیر رسید. ایشان فقط به دلیل خستگی و کهولت سن نتوانستند بیایند و آن نامه را نوشتند. امیدوارم با توجه به بازی خوبشان سیمرغ این بازیگر از دست نرود.

در این نشست کمالی‌پور تهیه‌کننده فیلم حضور نداشت و کارگردان تاکید کرد که این عدم حضور، که البته من توقع داشتم، می‌آمدند، به تحریم جشنواره ربطی ندارد بلکه به این دلیل است که تهیه‌کننده سر فیلمبرداری فیلم دیگری است.

جشنواره فیلم فجر علی نصیریان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین