کد خبر: 67774 A

هالیوود

هالیوود دست یه اعتصاب می‌زند!

هالیوود دست یه اعتصاب می‌زند!

در حالی که دو هفته تا پایان قرارداد نویسندگان با استودیوهای بزرگ هالیوودی باقی مانده است، هیچ نشانه ای از پیشرفت در مذاکرات وجود نداشته است.

ایران آرت: اتحادیه‌هایی که نماینده هزاران نویسنده تلویزیون و سینما هستند اعلام کردند به مدیرانشان این حق را می‌دهند که پس از پایان قرارداد نویسندگان با استودیوهای بزرگ هالیوود در اول ماه مه، دست به اعتصاب بزنند.

به گزارش ایسنا به نقل از نیویورک تایمز، این اتحادیه‌ها که شاخه‌های شرقی و غربی انجمن نویسندگان آمریکا هستند اعلام کردند که بیش از ۹۰۰۰ نویسنده با ۹۸ درصد آرا مجوز اعتصاب را تأیید کرده‌اند.

رهبران انجمن نویسندگان آمریکا گفته‌اند که این یک لحظه «وجودی» برای نویسندگان است و ادعا کردند که در دهه گذشته علیرغم انفجار سریال‌های تلویزیونی، حق و حقوق آنها به تناسب افزایش نیافته و بقای نویسندگی به عنوان یک حرفه در معرض خطر است.

در حالی که دو هفته تا پایان قرارداد نویسندگان با استودیوهای بزرگ هالیوودی باقی مانده است، هیچ نشانه ای از پیشرفت در مذاکرات وجود نداشته و کمیته مذاکره نویسندگان اعلام کرده که استودیوها در ارائه پاسخ های معنادار در مورد مسائل اصلی اقتصادی شکست خورده اند و تنها امتیازات کوچکی را در چند زمینه ارائه کرده‌اند و به طور خلاصه، استودیوها هیچ اقدامی مبنی بر اینکه قصد دارند مشکلاتی را که اعضای ما تصمیم دارند در این مذاکره برطرف کنند، نداشته‌اند.

اتحاد تهیه کنندگان فیلم و تلویزیون که از طرف کمپانی‌های هالیوودی در این زمینه چانه زنی می کند، در بیانیه ای اعلام کرد که مجوز اعتصاب نویسندگان نباید تعجب آور باشد و در ادامه نوشتند: «رای مجوز اعتصاب همیشه بخشی از برنامه انجمن نویسندگان بوده است که قبل از تبادل پیشنهادات طرفین اعلام شده است. هدف ما رسیدن به یک توافق عادلانه و معقول است. توافق تنها در صورتی امکان‌پذیر است که صنف متعهد باشد که تمرکز خود را به چانه‌زنی جدی از طریق درگیر شدن در بحث‌های کامل درباره مسائل با شرکت‌ها و پیگیری راه حل‌های منطقی معطوف کند».

در هفته‌های اخیر، مدیران هالیوود با انباشت فیلم‌نامه‌ها و همچنین با آماده شدن برای تولید مجموعه‌ای ریالیتی شو که نیازی به فیلمنامه‌نویس ندارند، خود را برای اعتصاب نویسندگان آماده کرده‌اند.

«دیوید زاسلاو» مدیر اجرایی برادران وارنر دیسکاوری، که مالک استودیوهای فیلم و تلویزیون برادران وارنر و همچنین سامانه نمایش آنلاین «HBO» است، هفته گذشته در یک رویداد رسانه‌ای خبری گفت که امیدوار است توافقی حاصل شود و اعتصاب یک چالش برای کل صنعت خواهد بود با این حال و در صورت اعتصاب نویسندگان، خودمان را آماده کرده‌ایم و محتوای زیادی داشته‌ایم که تولید شده است».

 

هالیوود سینما
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین