کد خبر: 67778 A

مسعود کیمیایی ، فیلم خائن کشی ، مهران مدیری ، پانته آ بهرام ،سارا بهرامی

ویدئو: مسعود کیمیایی با مهران مدیری، امیر آقایی، پانته آ بهرام و سارا بهرامی روی پرده سینماها/ توهین به مصدق یا در ستایش محمد مصدق؟

ویدئو: مسعود کیمیایی با مهران مدیری، امیر آقایی، پانته آ بهرام و سارا بهرامی روی پرده سینماها/ توهین به مصدق یا در ستایش محمد مصدق؟

دیدار دوباره با مسعود کیمیایی با داستانی جنجالی همراه با امیر آقایی، پولاد کیمیایی، سارا بهرامی، مهران مدیری، فرهاد آئیش، پانته‌آ بهرام، حمیدرضا آذرنگ، سام درخشانی، امیررضا دلاوری، نرگس محمدی،اندیشه فولادوند، الهام حمیدی در سینماها

ایران آرت: شورای پروانه نمایش فیلم‌های سینمایی با صدور پروانه نمایش ۳ فیلم موافقت کرد. به گزارش روابط عمومی سازمان امور سینمایی و سمعی بصری، شورای پروانه نمایش فیلم‌های سینمایی در جلسه اخیر با صدور پروانه نمایش برای فیلم‌های «سلوک» به تهیه‌کنندگی علی اوجی و کارگردانی عباس رافعی و «حدود ساعت ۸ صبح» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی منوچهر هادی موافقت کرد. همچنین فیلم سینمایی «خائن کشی» به تهیه‌کنندگی علی اوجی و کارگردانی مسعود کیمیایی موافقت شورای پروانه نمایش را اخذ کرد.

«خائن کشی» محصول ۱۳۹۹ که در جشنواره چهلم فجر به نمایش درآمد با ارجاع به برخی از وقایع تاریخی در ارتباط با کودتای ۲۸ مرداد و ملی شدن صنعت نفت و شرایط سیاسی و اجتماعی آن دوره به طرح و روایت قصه خود می‌پردازد. به روایت ماجرای سرقت گروهی که سودای عدالت طلبی داشتند از بانک ملی شعبه فردوسی.

فیلمی که هنوز نیامده باز هم طرفداران و منتقدان مسعود کیمیایی را روبروی هم قرار داده است. این بار به جهت تاریخی بودن بستر قصه کیمیایی ، دعواها تند و تیزتر هم هست و برخی حتی فیلم را توهین به محمد مصدق توصیف کرده اند در حالی که کیمیایی همواره طرفدار مصدق معروف بوده .

فیلم خائن کشی مسعود کیمیایی

خائن کشی به کارگردانی و نویسندگی مسعود کیمیایی و تهیه‌کنندگی علی اوجی محصول سال ۱۳۹۹ است. در این فیلم امیر آقایی، پولاد کیمیایی، سارا بهرامی، مهران مدیری، فرهاد آئیش، پانته‌آ بهرام، حمیدرضا آذرنگ، سام درخشانی، امیررضا دلاوری، نرگس محمدی،اندیشه فولادوند، الهام حمیدی و ... داستان فیلم در مورد گروهی است که می‌خواهند از بانک ملی دزدی کنند. مهدی، شاهرخ، گیو، اطلس و دیگرانی دزدان ظاهری بانک هستند. اما این پول را برای قرضه ملی دکتر مصدق می‌خواهند. دکتر مصدق بر سر این مسئله اصرار می‌ورزد که نفت ایران باید ملی شود. از سویی سرکردهٔ این گروه دلباخته زنی است اما در درگیری‌هایی که در جلوی بانک با پلیس بالا می‌گیرد او تیر می‌خورد و باقی فرار می‌کنند و … در این فیلم قسمتی از زندگی مهدی بلیغ سارق و کلاهبردار ایرانی به تصویر کشیده می‌شود و همچنین گذری هم به ماجرای ملی شدن نفت و ماجراهای آن می‌زند.

برخی منتقدان معتقدند: «خائن کشی» را می‌توان از منظر فرم و فرمالیستی فیلم قابل توجهی دانست. فضاسازی‌ها و طراحی صحنه و لوکیشن آن چشمنواز است اما در شخصیت‌پردازی و خوانشی که از قصه دارد دچار اگزجره شدن می‌شود. 

برای دیدن صحنه هایی از فیلم خائن کشی مسعود کیمیایی لطفن لینک زیر را کلیک کنید:

ویدئو: صحنه هایی از فیلم خائن کشی مسعود کیمیایی به روایت امیر آقایی 

مسعود کیمیایی مهران مدیری امیر آقایی سارا بهرامی پانته آ بهرام علی اوجی فیلم خائن کشی مسعود کیمیایی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین