کد خبر: 67926 A

سریال پایتخت| پایتخت| فصل هفتم پایتخت

روزنامه اصولگرا: سریال پایتخت دچار ویروس مخرب بی‌فرهنگی شده است/ مردم خواهان ادامه سریال با این دست فرمان نیستند

روزنامه اصولگرا: سریال پایتخت دچار ویروس مخرب بی‌فرهنگی شده است/ مردم خواهان ادامه سریال با این دست فرمان نیستند

روزنامه جوان نوشته است: بخش قابل‌توجهی از جامعه نسبت به تغییرات محسوس محتوایی سریال به سمت مباحث ضدفرهنگی گلایه داشته و می‌توان گفت خود مردم خواهان ادامه سریال با همان دست فرمان فرهنگی نیستند.

ایران آرت: این روزها بار دیگر بحث ادامه پیدا کردن یا نکردن سریال پایتخت داغ شده است. چندی پیش رئیس صدا و سیما اعلام کرد: «عوامل سریال «پایتخت» بین خودشان اختلاف‌نظر دارند. صداوسیما تصمیمی مبنی بر جمع کردن این مجموعه نداشته و ندارد.» این سخنان با واکنش عوامل پایتخت مواجه شد. بازیگران و سازندگان سریال تصویری در فضای مجازی منتشر کردند که آنها را دور یک میز نشان می‌داد. هومن حاجی عبداللهی در توضیح این عکس نوشت: «این هم از ما، یک خانواده‌ایم بدون کوچک‌ترین مشکل و مسئله‌ای در کنار هم، مشکل از ما نیست.

روزنامه جوان در مطلبی تحت عنوان «کار سخت سریال پایتخت در دوران تنفس مصنوعی» با اشاره به حواشی اخیر سریال پایتخت نوشته است: آنچه سریال پایتخت را با یک محتوای نسبتاً فرهنگی به حضیض مباحث ضدفرهنگی سوق داد، در ضعف مدیریت قابل ردیابی است؛ مدیریتی که به جای تلاش برای اثرگذاری مثبت بر جامعه سوار بر موج اصالت سرگرمی شده و متوجه تغییرات تدریجی محتوایی یک اثر دنباله دار تلویزیونی نمی‌شود مستحق شماتت است. در این میان به طور قطع ضعف تهیه‌کنند‌گی تأثیری مستقیم بر این پروسه تلخ دارد. تهیه‌کننده‌هایی که صرفاً وظایف خود را در حد مدیریت مالی یک پروژه و دور هم جمع کردن عوامل تقلیل داده و اساساً و اغلب درک و اشراف درستی روی محتوای ارائه شده در آثار ندارند از متهمان اصلی انحراف‌هایی از این دست هستند.

جوان در ادامه نوشته است: اصل سخن اینکه ممکن است عوامل پایتخت را بتوان به راحتی دور یک میز جمع کرد، اما بعید است به این راحتی‌ها بتوان سریالی را که دچار ویروس مخرب بی‌فرهنگی شده دوباره احیا کرد.

در بخش دیگری از مطلب این روزنامه اصولگرا آمده است: حقیقت ماجرا این است که بخش قابل‌توجهی از جامعه نسبت به تغییرات محسوس محتوایی سریال به سمت مباحث ضدفرهنگی گلایه داشته و می‌توان گفت خود مردم خواهان ادامه سریال با همان دست فرمان فرهنگی نیستند.

پایتخت سریال پایتخت پایتخت 7
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین