کد خبر: 68316 A

کیانوش عیاری| فیلم فسیل| بهرام افشاری

تمجید کیانوش عیاری از فسیل: رفته بودم یک کمدی بنجل ببینم!/ پدیده سینمای ایران از نگاه کیانوش عیاری کیست؟

تمجید کیانوش عیاری از فسیل: رفته بودم یک کمدی بنجل ببینم!/ پدیده سینمای ایران از نگاه کیانوش عیاری کیست؟

کیانوش عیاری به تمجید از فیلم کمدی «فسیل» که حالا لقب پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران را یدک می‌کشد پرداخت و گفت: بهرام افشاری (بازیگر فسیل) یک پدیده برای سینمای ایران است.

ایران آرت: کیانوش عیاری این روزها مشغول تدوین جدیدترین فیلمش با نام «ویلای ساحلی» است که نیمی از آن را مونتاژ کرده و پیش‌بینی‌ می‌کند که دست‌کم تا یک ماه دیگر تدوینش تمام شود و آن را برای اکران پس از دهه اول محرم آماده کند.  

او در گفت‌وگویی تازه با ایسنا، درباره «ویلای ساحلی» که آن را با حضور بازیگرانی همچون رضا عطاران، پژمان جمشیدی و ریما رامین‌فر ساخته و بسیاری از سینماداران این فیلم را یکی از امیدهای اکران برای رونق گیشه‌ی امسال سینما می‌دانند، می‌گوید: «داستانِ فیلم، شیرین است و فکر می‌کنم به شدت برای مخاطب جذابیت داشته باشد ولی متاسفانه تا الان فیلم حدود ۱۶۰ دقیقه شده و راهی برای کوتاه کردن بیشتر آن ندارم.»

«ویلای ساحلی» ابتدا «رِکِر» نام داشت و رضا رخشان (تهیه‌کننده) با همین عنوان پروانه ساخت فیلم را گرفت؛ نامی که طبق گفته‌ی عیاری از مخفف حروف ابتدایی اسم رضا عطاران، خودش (کیانوش) و رضا رخشان گرفته شده بود و گویا احتمال دارد که اسم فیلم باز هم تغییر کند.

رضا عطاران و پژمان جمشیدی در فیلم جدید کیانوش عیاری (+عکس)

این کارگردان سینما که تا چند ماه آینده فیلمش را وارد چرخه‌ی اکران می‌کند، در پاسخ به اینکه آیا از اوضاع اکران سینماها خبر دارد؟ می‌گوید:‌ «شنیده بودم یک فیلم کمدی حدود ۸۰ میلیارد تومان فروش داشته و با وجود اینکه حرف‌های چندان جالبی هم درباره آن نمی‌شنیدم با امید رییس‌دانا - آهنگساز «ویلای ساحلی» - برای دیدن "یک فیلمِ بُنجلِ پرفروش" (آنطور که شنیده بودیم) به سینما رفتیم تا فیلم را ببینیم و جالب بود که هر دو، از فیلم خوشمان آمد. به نظرم «فسیل» برخلاف آن اظهارنظرها، یک کمدی تازه است که مهندسی خوبی در شکل‌گیری طنز دارد و نشان می‌دهد آقای کریم امینی (کارگردان) فرد باذوقی است. این فیلم که معتقدم به سینمای کمدی ما تکانی داده، می‌تواند پایه‌گذار نوعی کمدی موفق در سینمای ایران باشد چون متفاوت از کمدی‌های دیگری است که تاکنون در ایران ساخته شده و حتی اگر این روند تکرار شود ممکن است آثاری بهتری هم ساخته شوند.

فیلم «فسیل» صدمیلیاردی شد | شهرآرانیوز

عیاری که از انتخاب رضا عطاران و پژمان جمشیدی در فیلم «ویلای ساحلی» بسیار رضایت دارد، در پایان این گفت‌وگو اضافه می‌کند که بهرام افشاری (بازیگر فسیل) یک پدیده برای سینمای ایران است.

کیانوش عیاری بهرام افشاری فسیل
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین