کد خبر: 69789 A

هالیوود| کریستوفر نولان

هالیوود تعطیل شد | آغاز اعتصاب بی سابقه بازیگران هالیوود

هالیوود تعطیل شد | آغاز اعتصاب بی سابقه بازیگران هالیوود

کریستفر نولان در افتتاحیه «اوپنهایمر» (Oppenheimer) در لندن تأیید کرد که بازیگران فیلم به نشانه حمایت از اعتصاب مراسم را ترک کرده‌اند

ایران آرت: اولین اعتصاب اتحادیه بازیگران آمریکا (SAG-AFTRA) از سال ۱۹۸۰ رسماً آغاز شد. هیأت مدیره ملی اتحادیه دقایقی پیش در پی شکست کمیته مذاکره با «پیمان تهیه‌کنندگان سینما و تلویزیون» (AMPTP) اعلام کرد که این اعتصاب از جمعه ۱۴ ژوئیه و درست یک قرن پس از نصب اولین نشان هالیوود در هالیوود هیلز کالیفرنیا آغاز خواهد شد.

«فرن درشر» رئیس اتحادیه و «دانکن کربتری-آیرلند» رئیس کمیته مذاکره در یک کنفرانس مطبوعاتی در لس‌آنجلس این فراخوان را به صورت رسمی اعلام کردند.

به گزارش ۳۰نما، بازیگران در حالی شروع به اعتصاب می‌کنند که اعضای اتحادیه نویسندگان (WGA) از ابتدای ماه مه اعتصاب کرده بودند. این اولین بار از سال ۱۹۶۰ است که این دو اتحادیه به شکل همزمان اعتصاب می‌کنند.

مذاکره اتحادیه بازیگران و تهیه‌کنندگان چهارشنبه شب با شکست مواجه شده بود. در تاریخ ۵ ژوئن ۹۸ در صد از اعضای این اتحادیه با اعتصاب در صورت شکست مذاکره موافقت کرده بودند.

درشر چهارشنبه شب گفته بود: «مهم‌ترین خواسته‌های اتحادیه توهین‌آمیز و غیرمحترمانه» بوده است. او اضافه می‌کند:‌ «کمپانی‌ها به شکل جدی حاضر به بحث پیرامون برخی مسائل نشدند و در مسائل دیگری برای ما مانع‌تراشی کردند.»

درآمد بازیگران از پخش عناوین سینمایی و تلویزیونی از پلتفرم‌های استریم و محافظت در برابر هوش مصنوعی اختلافاتی بود که میان هنرمندان عرصه بازیگری و تهیه‌کنندگان وجود داشت و حتی مداخله فدرال باعث از بین رفتن آن نشد.

بیش از ۱۶۰ هزار عضو اتحادیه بازیگران به این ترتیب اجازه حضور در مراسم افتتاحیه فیلم‌ها، حضور در تورهای مطبوعاتی، تبلیغ پروژه‌ها در شبکه‌های اجتماعی و حضور در رویدادهایی چون کامیک-کان را ندارند.

 

کریستوفر نولان هالیوود
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین