کد خبر: 69991 A

جشنواره فیلم ونیز| فرش قرمز ونیز| اعتصاب بازیگران

خالی ماندن فرش قرمز ونیز در پی اعتصاب بازیگران؟

خالی ماندن فرش قرمز ونیز در پی اعتصاب بازیگران؟

مدیر هنری جشنواره فیلم ونیز پس از اعلام فهرست فیلم‌های حاضر در این رویداد از چالش‌های انتخاب فیلم ها و وضعیت فرش قرمز امسال سخن گفت.

ایران آرت: «آلبرتو باربرا» مدیر هنری جشنواره ونیز در گفت و گویی با «ورایتی»‌ پس از اعلام اسامی فیلم‌های حاضر در این دوره، از وضعیت حضور بازیگران اعتصاب‌کننده سخن گفت.

اگرچه باید دید چه تعداد از ستاره‌های ایالات متحده در این جشنواره شرکت خواهند کرد، «باربرا» در گفتگو اخیر قول داد که فرش قرمز «ونیز» خالی نخواهد ماند.

به گزارش ایسنا، «باربرا» در پاسخ به این سوال که آیا تاثیرات احتمالی اعتصاب بازیگران را پیش‌بینی کرده بود، توضیح داد: «قبل از اینکه به طور رسمی اعلام شود، خیر. فردای اعلام رسمی، صحبت‌هایی درباره پیامدهای منفی اعتصابات بر جشنواره‌ها مطرح شد. در ابتدا، به نظر می‌رسید که ویرانگر باشد. همه وحشت کرده بودند. نگرانی طیف وسیع‌تری را درگیر کرده بود و حتی تمام تهیه‌کنندگان، استودیوها و پخش‌کننده ها را شامل شده بود. برای چند روز اول سکوت مطلق برقرار شده بود،‌ نمی‌توانستیم با کسی صحبت کنیم. به این نتیجه رسیدیم که وضعیت بسیار پیچیده و حساس است. این خطر جدی وجود داشت که تمام فیلم‌های آمریکایی حذف شوند. من فهرست فیلم‌ها را قطعی کرده بودم و می‌توانید تصور کنید که در آن هفته چه شرایطی را تجربه کردم. آماده این بودم که همه‌چیز را رها کنم و دوباره بررسی کنم. خوشبختانه سیگنال‌های مثبتی را دریافت کردم. نخست از سمت شرکت «سرچ‌لایت‌»‌ که اعلام کرد می‌خواهیم از جشنواره حمایت و فیلم خود را منتشر کنیم. این شرکت اعلام کرد که «اما استون»‌ متاسفانه حضور نخواهد داشت، ولی ما حضورمان را تایید می‌کنیم. این روند با «نتفلیکس»‌ هم تکرار شد. نتفلیکس اعلام کرد که فیلم‌هایش شرکت خواهند داشت و تنها مشکل «برادلی کوپر» است که نه تنها کارگردان،‌ بلکه شخصیت اصلی فیلم است و قصد ندارد خلاف انجمن بازیگران عمل کند. بنابراین، این اطمینان وجود داشت که در روزهای آتی از سوی کسی لغو صورت نمی‌گیرد و بحث جدی با آمازون و بر سر  «چالشگران» بود.»

مدیر جشنواره «ونیز» همچنین درباره وضعیت بازیگران روی فرش قرمز بیان کرد:‌ «کسانی که قطعا در ونیز حاضر نخواهند شد از مجموعه فیلم «مایسترو»‌ ساخته «بردلی کوپر»، «بیچاره‌ها» و فیلم «فینچر»‌ خواهند بود که تولیدات استودیوهای فیلم و پخش‌کننده‌ها هستند.‌»‌

«باربرا» در کنفراس خبری روز گذشته نیز اعلام کرده بود که روند انتخاب فیلم‌ها در هفته اخیر در پس اعتصابات بسیار دشوار بود، با این حال عواقب این اعتصاب تاثیر بسیار کمی بر جشنواره داشته است.

هشتادمین جشنواره فیلم‌ ونیز از ۳۰ آگوست تا ۹ سپتامبر (۸ تا ۱۸ شهریور) در ایتالیا برگزار خواهد شد و طبق اعلام پیشین «دیمین شزل» کارگردان فیلم «لا لا لند» ریاست هیات داوران بخش مسابقه اصلی ونیز ۲۰۲۳ را بر عهده خواهد داشت.

 

جشنواره فیلم ونیز اعتصاب بازیگران فرش قرمز ونیز
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین