کد خبر: 70036 A

اعتراض بازیگر معروف به اعتصابات: آنها کوته‌بین هستند!

اعتراض بازیگر معروف به اعتصابات: آنها کوته‌بین هستند!

استیون امل بازیگر سریال «ارو» (Arrow) یکی از معدود افرادی است که از اعتصاب بازیگران آمریکا حمایت نمی‌کند.

ایران آرت: اتحادیه (SAG-AFTRA) از ۱۳ ژوئیه وارد اعتصاب علیه تهیه‌کنندگان و استودیوهای هالیوود شده و بسیاری از ستارگان سینما و تلویزیون از جمله «برایان کرانستون» در نیویورک و «برایان کاکس» در لندن در صف اعتصاب حضور پیدا کرده‌اند.

امل اعتصاب را یک «تاکتیک تقلیل‌دهنده» در مذاکره با تهیه‌کنندگان و «کوته‌بینانه» می‌داند و در گلکسی‌کان می‌گوید: «احساس می‌کنم که از هالیوود جدا شده‌ام، چون در آن‌جا زندگی می‌کنم. احساس می‌کنم بسیاری از حضار در این مکان از اعتصاب آگاهی ندارند. از اتحادیه‌ام حمایت می‌کنم، و در کنارشان می ایستم اما از اعتصاب حمایت نمی‌کنم. حمایت نمی‌کنم. فکر می‌کنم یک تاکتیک تقلیل‌دهنده مذاکره است و من کل این اتفاق را به‌شدت ناامیدکننده می‌دانم.»

به گزارش 30نما، یکی از نگرانی‌های بازیگران استفاده از تصاویر اسکن‌شده آن‌ها برای خلق فیلم‌های جدید با هوش مصنوعی است. مذاکره‌کننده ارشد اتحادیه بازیگران فاش کرده است که تهیه‌کنندگان پیشنهاد کرده‌اند به اندازه یک روز برای اسکن بازیگران سیاهی‌لشکر دستمزد بدهند و برای همیشه بتوانند از آن تصاویر بدون رضایت یا پرداخت دستمزد دیگری استفاده کنند. دستمزد بازیگران از پخش مجدد فیلم‌ها و سریال‌ها در پلتفرم‌های استریم اختلاف دیگر اتحادیه به تهیه‌کنندگان است.

فیلمسازانی چون «کریستفر نولان» نسبت به استفاده از هوش مصنوعی اظهار نگرانی کرده‌اند. کارگردان «اپنهایمر» (Oppenheimer) می‌گوید: «احساس می‌کنم که هوش مصنوعی می‌تواند هنوز ابراز بسیار قدرتمند برای ما باشد. در این خصوص خوش‌بین هستم. واقعاً خوش‌بینم. اما باید آن را یک ابزار بدانیم. کسی که از آن استفاده می‌کند باید مسئولیت استفاده از آن را قبول کند. اگر ما برای هوش مصنوعی شأن یک انسان را قائل باشیم، همان‌گونه که در مقطعی به شکل قانونی با کمپانی‌ها کردیم، آنگاه بله، مشکلات بزرگی خواهیم داشت.»

او در مراسم اکران ویژه «اپنهایمر» گفته بود: «وقتی با محققین پیشرو در زمینه هوش مصنوعی گفت‌وگو می‌کنم، همین موضوع [اعتصاب] – همین حالا – را لحظه اوپنهایمر خودشان می‌دانند. به تاریخ نگاه می‌کنند و می‌گویند: «مسئولیت‌های دانشمندانی که تکنولوژی‌های نوینی با پیامدهای ناخواسته توسعه می‌دهند چیست؟»»

 

هالیوود بازیگر مشهور استیون امل اعتصاب بازیگران
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین