کد خبر: 70039 A

بردلی کوپر ونیز را تحریم کرد/ کوپر در نقش ستاره نامدار موسیقی

بردلی کوپر ونیز را تحریم کرد/ کوپر در نقش ستاره نامدار موسیقی

«بردلی کوپر» بازیگر و کارگردان آمریکایی در پی اعتصابات سینمایی در هالیوود در اولین نمایش جهانی فیلم جدیدش «مایسترو» در جشنواره ونیز شرکت نمی‌کند.

ایران آرت: لازارین میشلا سخنگوی جشنواره ونیز به سایت «دِرَپ» گفت که «بردلی کوپر» برای همبستگی با اعتصاب اتحادیه بازیگران آمریکا (SAG-AFTRA) در اولین نمایش جهانی فیلم جدیدش «مایسترو» در جشنواره فیلم ونیز شرکت نخواهد کرد.

«بردلی کوپر» علاوه بر کارگردانی این فیلم محصول کمپانی نتفلیکس در نقش موسیقیدان سرشناس «لئونارد برنستاین» نیز بازی کرده است.

به گزارش ایسنا، این نشانه دیگری از این است که چگونه اعتصاب نویسندگان و بازیگران آمریکایی، فصل جوایز امسال را بسیار پیچیده می کند. پیش از این، فیلم «چلنجرز» ساخته «لوکا گوادانینو» با بازی «زندایا» قرار بود جشنواره ونیز را افتتاح کند اما کمپانی متروگلدن مایر (MGM) در سایه اعتصابات این فیلم را از ونیز بیرون کشید و تاریخ اکران خود را به اواخر آوریل ۲۰۲۴ منتقل کرد.

جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز امسال پیش از این با پذیرش فیلم‌های جدید «رومن پولانسکی» و «وودی آلن» در بخش خارج ازمسابقه، جنجال برانگیخته بود. از جمله فیلم‌هایی که برای رقابت اصلی ونیز رزرو شده‌اند می‌توان به «بیچاره‌ها» ساخته «یورگوس لانتیموس»، «پریسیلا» از «سوفیا کاپولا»، «فراری» به کارگردانی «مایکل مان»، «اصل و نسب» از «آوا دوورنی» و «قاتل» ساخته جدید «دیوید فینچر» اشاره کرد.

«مایسترو» دومین فیلم بلند ساخته «بردلی کوپر» پس از فیلم پرفروش«ستاره‌ای متولد می ‌شود» است، این درام عاشقانه تحسین‌شده با محوریت موسیقی نیز پنج سال پیش در ونیز به نمایش درآمد و پس از آن نقدهای نسبتاً شگفت‌انگیزی به دست آورد و ۴۳۶ میلیون دلار در گیشه جهانی فروخت و در ۸ شاخه از جمله بهترین بازیگر زن (لیدی گاگا)، بهترین بازیگر مرد (بردلی کوپر) ) و بهترین فیلم، نامزد اسکار شد و اسکار بهترین موسیقی اصلی را دریافت کرد.

«مایسترو» که در بخش مسابقه اصلی ونیز حضور دارد، فیلم زندگی‌نامه «لئونارد برنستاین» موسیقیدان و رهبر ارکستر برجسته آمریکایی را به تهیه‌کنندگی «مارتین اسکورسیزی» و «استیون اسپیلبرگ» روایت می‌کند. در این فیلم که محصول کمپانی نتفلیکس است، «بردلی کوپر» با گریمی سنگین در نقش اصلی «برنستاین» در دوران سالخوردگی نیز ایفای نقش کرده و «کری مولیگان» نیز در نقش همسرش «فلیسیا» مقابل دروبین رفته است.

«بردلی کوپر» با همکاری «جاش سینگر» نویسنده برنده اسکار، نگارش فیلم نامه این فیلم سینمایی را بر عهده داشته است که بیش از ۳۰ سال از زندگی این موسیقیدان را در بر می‌گیرداما خط اصلی فیلم، بیوگرافی، داستان پیچیده ازدواج برنستاین و همسرش است.

«لئونارد برنستاین» نخستین رهبری خود را در ۲۵ سالگی در فیلارمونیک نیویورک انجام داد که به دلیل بیماری یکی از همکارانش مجبور شد در مدت کوتاهی وارد صحنه شود و آنقدر خوب عمل کرد روز بعدش عکسش در صفحه اول نیویورک تایمز قرار گرفت. او قبل از اینکه از اتهامات کمونیست تبرئه شود، ساخت موسیقی نامزد اسکار فیلم «در بار انداز» به کارگردانی «الیا کازان» را بر عهده داشت

 

جشنواره فیلم ونیز بردلی کوپر
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین