کد خبر: 70102 A

اوپنهایمر| اپنهایمر

اوپنهایمر نولان رکوردها را یکی پس از دیگری می‌شکند

اوپنهایمر نولان رکوردها را یکی پس از دیگری می‌شکند

«اپنهایمر» چندین رکورد را شکسته و به تازگی پرفروش‌ترین فیلم تاریخ با موضوع جنگ جهانی دوم شده است.

ایران آرت: فیلم «اپنهایمر» (Oppenheimer) به کارگردانی «کریستفر نولان» رکورد دیگری را شکست و بالاتر از «پرل هاربر» (Pearl Harbor) «مایکل بی» پرفروش‌ترین فیلم تاریخ با موضوع جنگ جهانی دوم لقب گرفت.

فیلم بی نزدیک به ۲۰۰ میلیون دلار فروخته بود اما تازه‌ترین ساخته نولان با بازی کیلین مورفی در نقش «پدر بمب اتم» یکشنبه این هفته از فروش جهانی ۵۵۲ میلیون دلاری عبور کرد. در این فیلم ستارگان دیگری چون «رابرت داونی جونیور»، «مت دیمون»، «امیلی بلانت»، «فلورنس پیو» و «رامی مالک» نقش‌آفرینی کرده‌اند.

کریستفر نولان رکورد استنلی کوبریک و «مارتین اسکورسیزی» را نیز شکسته و بالاتر از این دو فیلمساز بیشترین فیلم را در میان ۲۵۰ عنوان برتر تاریخ در در آی‌ام‌دی‌بی (IMDb) دارد.

به گزارش ۳۰نما، «اپنهایمر» رکوردهای بسیار بیشتری در افتتاحیه و در هفته‌های بعد ثبت کرده است. این فیلم پرفروش‌ترین افتتاحیه یک درام از سال ۲۰۱۹، پرفروش‌ترین افتتاحیه فیلم‌های «کریستفر نولان» در سینماهای آیمکس، پرفروش‌ترین افتتاحیه آیمکس ماه‌های ژوئیه و بسیاری دیگر را به ثبت رساند.

علاوه بر این، «ورایتی» گزارش داده است که «اپنهایمر» به اولین فیلم تاریخ با رده سنی بزرگسال (R) تبدیل شد که ۱۰ میلیون دلار یا بیشتر در هفت روز متوالی بلیت‌فروشی می‌کند. «اپنهایمر» در حالی موفق به ثبت این رکوردها شد که فیلمی سه ساعته بود و همزمان با «باربی» (Barbie) «گرتا گرویگ» که به تازگی از ۱ میلیارد دلار عبور کرده اکران می‌شد.

هرچند «اپنهایمر» با انتقادهایی نیز مواجه بود و بسیاری به میکس صدای فیلم و دیالوگ‌های نارسا، و روایت فاجعه هیروشیما و ناگاساکی فقط از زاویه دید آمریکاییان اعتراض کردند، اما فیلمسازانی چون «پل شریدر» از آن ستایش کردند. «فرانسیس فورد کاپولا» نیز نوشت: «هنوز این دو فیلم را ندیده‌ام، اما این حقیقت که مردم سینماهای بزرگ را پر می‌کنند تا آن‌ها را ببینند و اینکه این دو فیلم دنباله یا پیش‌درآمد نیستند، و هیچ عددی کنار عنوانشان نیست، به این معنا که فیلم‌های یکتایی هستند، یک پیروزی برای سینماست.»

کریستوفر نولان اوپنهایمر اپنهایمر
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین