کد خبر: 8502 A

گزارش ایران‌آرت از هشدار عجیب سازمان سینمایی درباره انتشار سکانس‌های حذف‌شده فیلم‌ها

دردسر صحنه‌های ممنوع سینما؛ از بازیگر حضرت عباس تا مهناز افشار و طناز طباطبایی

دردسر صحنه‌های ممنوع سینما؛ از بازیگر حضرت عباس تا مهناز افشار و طناز طباطبایی

امروز متنی عجیب از سازمان سینمایی به اهالی رسانه رسید؛ متنی که...

ایران‌آرت: امروز متنی عجیب از سازمان سینمایی به اهالی رسانه رسید؛ متنی که طی آن، مدیرکل سینمای حرفه‌ای سازمان سینمایی و امور سمعی و بصری، نسبت به تخلف تعدادی از تهیه‌کنندگان و پخش کنندگان سینمایی در پخش و نمایش بخش‌های حذف شده از فیلم‌های خود در فضای مجازی هشدار داده است. 

به گزارش ایران‌آرت، محمدرضا فرجی مدیرکل سینمای حرفه‌ای در نامه‌ای خطاب به علی سرتیپی رئیس کانون پخش کنندگان سینمای ایران، مهرداد فرید دبیر شورای عالی تهیه‌کنندگان سینمای ایران و محمد قاصد اشرفی رئیس انجمن سینماداران سینمای ایران نسبت به تخلف تعدادی از تهیه‌کنندگان و پخش کنندگان سینمایی در پخش و نمایش بخش‌های از فیلم‌های خود در فضای مجازی هشدار داده است. در متن نامه مدیرکل سینمای حرفه‌ای سازمان سینمایی و امور سمعی و بصری آمده است: در مواردی مشاهده شده است که بعضی از تهیه‌کنندگان و پخش کنندگان  اقدام به پخش و نمایش بخش‌هایی از فیلم مربوط در فضای مجازی می‌کنند که در فرآیند بازبینی توسط شورای پروانه نمایش مشخص و حذف شده است. این عمل مغایر با ضوابط و مقررات بوده و تخلف محسوب می شود، لذا خواهشمند است اعضای محترم صنف خود را از این موضوع مطلع نموده و اعلام نمایند چنانچه اقدامی در این خصوص از سوی هر یک از اعضا صورت پذیرد، با عضو خاطی طبق مقررات و ضوابط مربوطه برخورد خواهد شد».

به نظر می‌رسد این هشدار در پی انتشار چندباره صحنه‌هایی از فیلم جنجالی «ارادتمند: نازنین، بهاره، تینا» در صفحه شخصی‌اش کارگردانش، عبدالرضا کاهانی، صورت گرفته است؛ صحنه‌هایی که در ان‌ها مهناز افشار و طناز طباطبایی در عجیب‌ترین نقش‌های سینمایی‌شان بازی کرده‌اند و هنوز هم نادیده باقی مانده است. بازی کرده‌اند. این در حالی است که کاهانی، نخستین کسی نیست که پس از توقیف فیلمش، بخش‌هایی از آن را منتشر می‌کند. شاید ماجرا از احمدرضا درویش شروع شد که چند سال پیش و پس از توقیف فیلم «رستاخیز»، بخش‌های حذف‌شده فیلمش را منتشر کرد؛ بخشی جنجالی درباره حضرت ابوالفضل که با ترسیم سیمای او همراه بود و هنوز هم توقیف‌شده باقی مانده است. پس از درویش نیز، این سعید سهیلی، کارگردان فیلم «گشت ارشاد» و «گشت 2» نیز بخش‌هایی از فیلم اولش را مدت کمی روی پرده بود، منتشر کرده بود.

باید منتظر ماند و دید، این هشدار می‌تواند ضوابط قانونی برای ممانعت هم ایجاد کند یا نه.  

عبدالرضا کاهانی سعید سهیلی سازمان سینمایی محمدرضا فرجی احمدرضا درویش
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین